رفتن به محتوای اصلی

روحانی: تحریم‌های آمریکا تاثیری در مذاکرات هسته‌ای ندارد
30.08.2014 - 17:40

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران می‌گوید تحریم‌های تازه آمریکا تاثیری در اصل مذاکرات هسته‌ای نخواهد گذاشت هرچند به مسیر اعتماد ضربه می‌زند.

رئیس‌جمهوری ایران در یک مصاحبه مطبوعاتی به خبرنگاران گفته است آمریکا با 

آمریکا، دیروز ۸ شهریور، شرکت‌ها و افراد تازه‌ای را به اتهام "کمک به برنامه هسته‌ای ایران، حمایت از تروریسم و یاری دادن ایران در دور زدن تحریم‌ها" در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

حسن روحانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تحریم‌های تازه تاکید کرد "درحالی که ما داریم برای توافق نهایی مذاکره می‌کنیم، اینگونه اعمال نه با سیاست حل معضلات جهانی از طریق مذاکره سازگار است نه با مسیر اعتمادسازی."

اما در عین حال رئیس‌جمهوری ایران گفت "همه هفت کشور که در مذاکرات گروه پنج به علاوه یک حضور دارند، دنبال حل و فصل مساله [هسته‌ای] هستند چون تحریم راهی اشتباه و به ضرر همه بوده است."

مسلما تحریم‌ها را دور می‌زنیم

او بعضی از تحریم‌ها مانند تحریم دارو و غذا را "جنایت علیه بشریت" خواند و تصریح کرد که "بهانه" آمریکا برای تحریم، جلوگیری از دور زدن تحریم‌هاست اما ایران هم به گفته آقای روحانی "تلاش خواهد کرد که تحریم‌ها را دور بزند" چون این تحریم‌ها را غیرقانونی می‌داند.

رئیس‌جمهوری ایران گفت برای سفر به نیویورک در روزهای پیش رو تصمیمی نگرفته و برنامه‌ای هم برای دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا ندارد اما به هرحال تاکید کرد که اگر خودش به این سفر نرود، وزیر خارجه ایران به نیویورک خواهد رفت.

شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۲۴ سپتامبر، دوم مهرماه، با حضور سران کشورها در نیویورک آغاز خواهد شد.

محور بسیاری از سوال‌ها از رئیس جمهوری ایران درباره مذاکرات هسته‌ای بود. البته آقای روحانی درباره اینترنت پرسرعت، ماجرای "فتنه" و مسائل اقتصادی هم به سوال‌هایی پاسخ داد.

معیار تصمیم‌گیری درباره 'فتنه' حکم دادگاه است

خبرنگار روزنامه محافظه‌کار کیهان از آقای روحانی درباره گفته‌های رهبر ایران و جریان "فتنه" پرسید که رئیس‌جمهوری ایران پاسخ داد، "محرومیت از حقوق اجتماعی حکم دادگاه لازم دارد."

او توضیح داد: "ما در چارچوب قانون عمل می‌کنیم و اگر کسی محکومیتی مبنی بر محروم شدن از حقوق اجتماعی دارد به حکم دادگاه عمل می‌کنیم؛ اما به صورت تخیلی و این که [بگویند] یک آقایی در یک عکس بوده، این را نمی‌پذیریم که کسی بخواهد بر مبنای توهمات به دولت بگوید این فرد از حقوق اجتماعی محروم است."

ظاهرا اشاره آقای روحانی به گروهی از استادان و مسئولان وزارت علوم ایران و همین‌طور دانشجویان است که منتقدان او می‌گویند در تجمع‌های اعتراضی بعد از انتخابات ۱۳۸۸ حضور داشته‌اند.

از آقای روحانی درباره اینترنت پرسرعت (تری جی) و کلیکمخالفت بعضی منتقدان و روحانیون با آن پرسیده شد که آقای روحانی پاسخ داد، دولت او تلاش دارد اینترنت پرسرعت را ایجاد کند، هرچند در این‌باره شورای عالی فناوری مجازی تصمیم خواهد گرفت.

او درباره وضعیت اقتصادی هم وعده داده تورم در سال ۱۳۹۵ تک‌رقمی شود.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بی بی سی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.