رفتن به محتوای اصلی

سخن از صلح رانده میشود اما کرداری از صلح در میان نیست!
09.11.2009 - 15:03

با ادامه سیاست های تحریک آمیز و ناصادقانه دولت های حاکم بر خاورمیانه ، هرگز جنگ های نامتناوب مانند ریز ش بارانهای موسمی در سرزمینهای پرباران ـ پایان نخواهد یافت! با ادامه شهرک سازی توسط دولت اسرائیل در سرزمینهای اشغالی منطقه خاورمیانه هرگز به صلح دست نخواهد یافت. با وضعیت یاد شده طبیعی است که محمود عباس بعنوان یکی از مبارزان وسیاستمداران قدیمی جنبش فلسطین که به میانه روی و منطق شهرت یافته است به محوطه رینگ جدالها و مذاکرات سیاسی اسرائیل و فلسطین باید حوله شکست خود را باید پرتاب کند و از کاندیداتوری آتی ریاست جمهوری نیز صرف نظر نماید.اگر محمود عباس در مذاکراتش با اسرائیل به بن رسیده است ،پس چه کسی توانائی ادامه سیاست های منطقی اورا خواهد داشت؟وقتی منطقه آتشفشان خیز خاورمیانه با محمود عباس نتواند به صلح دست یابد ،آنگاه کدام شخصیت سیاسی برجسته فلسطینی می تواند با اسرائیل به صلح برسد؟ اگر روند بن بست کنونی در میان شخصیت های پر نفوذ فلسطینی اینچنین ناتوان ادامه یابد ، کم کم در میان سیاست مداران منطق گرای فلسطینی به قحط الرجال منتهی خواهد گردید و میدان سیاست ومبارزه ـ هرچه بیشتر تنها برای نیروهای تندرو مانند حماس در کنار جمهوری اسلامی مهیا خواهد شد.وزیر امور خارجه امریکا هیلاری کلینتون در سفر اخیر خود به اسرائیل به شرط مذاکرات مبنی بر توقف شهرک سازی که از طرف محمود عباس تقاضا شده است اما همچنان توسط دولت اسرائیل ادامه دارد ـ که جهت ادامه مذاکرات صلح مطرح شده بود اشاره نمود و آنرا بی پایه دانست ورسما به دولت اسرائیل اجازه داد تا به شهرک سازی های خود در مناطق مورد ادعای فلسطین ادامه دهند!اوباما که در آغاز به قدرت رسیدن در امریکا ،ژست های جانبداری از فلسطین گرفته و خواهان مبارزه با زیاده خواهی اسرائیل شده بود اما بسرعت تغییر موضع داده است و به شرط ابتدائی محمود عباس مبنی بر توقف شهر سازی در مناطق اشغالی وقعی نمی گذارد و فقط به شکل یک طرفه جانب اسرائیل را می گیرد.هنوز معلوم نشده است که چرا دولت اسرائیل ،همچنان همه شهرک سازی های خود را در نقاط مرکزی خاک خود انجام نمی دهد و تنها در سرزمینهای اشغالی و پر آشوب و جنگ زده ـ دست به شهرک سازی می زند؟آیا اسرائیل با اتخاذ شهرک سازی های خود به شایعه تبلیغات سیاسی دشمنان خود مبنی بر قلمرو پهناور یهودیان از نیل تا فرات قوت نمی بخشد؟ آیا اسرائیل با ادامه شهرک سازی در سرزمینهای فلسطینی می تواند به صلح دست یابد؟

در مراسم زنده یاد اسحاق رابین چنین گفتند:«« رابین فدای صلح شد، ولی راه او باید ادامه یابد و اسرائیل با همسایگان فلسطینی خود به آشتی و همزیستی برسد – و این تنها راه برای تامین نیک بختی ملتهاست.««از صلح سخن گفتن اما بدان عمل نکردن از موقعیت نه جنگ و نه صلح نیز فاجعه بارتر است ،چراکه تکلیف جامعه در گیر همچنان در سرگردانی و بی ثباتی معلق می ماند.برای مثال جنگ ایران با عراق که به مثابه جنگ ایران با اعراب سخن رفته است ،هر آئینه می تواند آغاز گردد.فراموش نگردد که هنوز پیمان صلح دائم مابین ایران و عراق به امضاء نرسیده است و دولت کنونی عراق با همه علائق سیاسی که به حکومت اسلامی دارد ،گاه و بیگاه قرارداد صلح 1975 الجزایر را بین شاه و صدام غیر قانونی می شمارد و آنرا از جانب ایران تحمیلی تلقی می نماید. هم اکنون منطقه خاورمیانه ازجزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس گرفته تا دخالت های جمهوری اسلامی در یمن و عراق هنوز دارای بهترین زمینه ها برای آغاز یک جنگ تمام عیار بین ایران و اعراب را آماده می سازد. خبر زیر تائیدی بر جهنمی بود آینده خاورمیانه است«« عصر ایران - امارات در سال مالی 2009 با اختصاص هفت میلیارد و 900 میلیون دلار بزرگترین خریدار سلاح آمریکایی بود. صادرات سلاح های آمریکایی به کشورهای خارجی در سال مالی 2009 نسبت به سال گذشته با رشد 4/7 درصدی به رقم 38 میلیارد و 100 میلیون دلار رسید.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، سخنگوی آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی اعلام کرد: امارات در سال مالی 2009 میلادی با خرید هفت میلیارد و 900 میلیون دلار، در صدر فهرست کشورهای واردکننده سلاح از آمریکا قرار گرفت.

به بیان دیگر بیش از 21 درصد فروش سلاح های آمریکایی به امارات صورت گرفته است. افغانستان نیز با اختصاص مبلغ پنج میلیارد و 400 میلیون دلار و عربستان سعودی با رقم خرید سه میلیارد و 300 میلیون دلار به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

براساس این گزارش کشورهای تایوان با خرید سه میلیارد و 200 میلیون دلار، مصر با خرید دو میلیارد و یکصد میلیون دلار و عراق با مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون دلار در رتبه های بعدی واردات سلاح از آمریکا در سال مالی 2009 هستند. ««

آری دولت اسرائیل نیزبا دست نیافتن به صلح واقعی با فلسطینی ها و در ادامه مانع تراشی ها درراه تشکیل دولت مستقل فلسطینی و درسایه جهنمی شدن منطقه و رشد جنبش های بنیاد گرائی و اسلامی از سهم بسزائی برخوردار است.تا کنون ثابت شده است که آنهائیکه باد کاشته اند لاجرم طوفان درو کرده اند.اگر روزگاری امریکا از جنبش های اسلامی و ضد کمونیستی حمایت کرده است اما اینک سالهاست که به پرداخت مکافت گذشته خویش مشغول است.موقعیت اسرائیل نیز به مانند جزیره ائی در میان انبار باروت که در کنار جنبش های اسلامی قرار دارد بهتر از امریکا نخواهد شد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.