رفتن به محتوای اصلی

حزب سبزهای آلمان با مردم ایران اعلام همبستگی کرد
05.11.2009 - 18:03

 

خانم کلاودیا روت، رئيس حزب سبزهای آلمان، بعد از ظهر چهارشنبه (۱۳ آبان) با صدور بیانیه‌ای، ادامه اعتراضات را نشانه بحرانی دانست که رهبری غیردموکراتیک ایران به آن دامن زده است.

بیانیه رئیس حزب سبزهای آلمان چنین آغاز می‌شود: «اعتراضات بدون وقفه و گسترش‌یابنده در ایران، ابعاد بحرانی را نشان می‌دهد که رهبری غیردموکراتیک ایران کشور را به کام آن کشانده است. رهبری کشور به تهدید و فشار متوسل می‌شود و شرایط باز هم بحرانی‌تر می‌شود. ما با همه قربانیان و آسیب‌دیدگان سرکوب در ایران همدردیم و همبستگی داریم.»

در ادامه بیانیه آمده است: «چندین دهه است که روز ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز و پس از آن روز اشغال سفارت آمریکا در تهران با بسیج دولتی جشن ‌گرفته می‌شود. اکنون، بسیاری از زنان و مردان ایرانی می‌خواستند داوطلبانه در این حرکت شرکت‌کنند تا بار دیگر به رئيس‌جمهور، رهبر مذهبی خامنه‌ای و همه متقلبان انتخاباتی و کودتاچیان نشان بدهند که رهبری کشور در میان مردم وجاهت قانونی ندارد.»

رئیس‌ حزب سبزهای آلمان، در دنباله بیانیه خود می‌نویسد: «به رغم همه هشدارها و تهدیدهای مسئولان امنیتی ایران، حرکت انجام شد. پیش از هرچیز، در تهران مردم تصمیم گرفتند برای نشان دادن قدرت اعتراضات خود، به مراسم رسمی بپیوندند، زیرا مسئولان امنیتی همه امکانات دیگر اعتراض را زیر فشار شدید گرفتند.»

خانم روت در اعلام همبستگی با مردم ایران می‌نویسد: «ما با همبستگی در کنار همه زنان و مردان ایرانی ایستاده‌ایم که از آزادی و حق شهروندی خود استفاده می‌کنند و خواستار انتخابات آزاد و عادلانه هستند. ما، همبستگی خود را با همه فعالان دانشجوئی، مدافعان حقوق زنان، روزنامه‌نگاران، زندانیان سیاسی، قربانیان محاکمات نمایشی و همه فرهنگ‌سازانی که با صدای بلند به دولت غیرقانونی نه می‌گویند، اعلام می‌کنیم.»

در بخش پایانی بیانیه، رئیس سبزهای آلمان بر این نکته تاکید می‌ورزد که خواست رعایت حقوق بشر در ایران، کم اهمیت‌تر از نگرانی بر سر برنامه هسته‌ای این کشور نیست.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
بالاترین

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.