رفتن به محتوای اصلی

هدف قراردادن فعالان حقوق زن در کمپین یک میلیون امضا برای به سکوت کشاندن
02.11.2009 - 18:02

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران:کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با صدور بیانیه ای احضار گسترده اعضای کمپین یک میلیون امضا را محکوم کرد.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت که قوه قضائیه باید به آزار و اذیت فعالان حقوق زن در ایران پایان بدهد. حداقل 11 نفر از فعالان حقوق زن در ایران که عضو کمپین یک میلیون امضا برای تغییر هستند، در چند روز گذشته برای ادای پاره ای توضیحات توسط مقامات امنیتی و قضایی احضار شده اند.

تعدادی از احضار شدگان عبارتند از مریم ملک، جلوه جواهری، کاوه مظفری، پریسا کاکایی و خدیجه مقدم. در حالیکه تعدادی از فعالان بطور کتبی احضار شده اند، از تعدادی دیگر از فعالان بطور تلفنی خواسته شده است که خود را به دادگاه انقلاب معرفی کنند، که البته این فعالان در پاسخ گفته اند که فقط در مقابل دریافت احضاریه کتبی به دادگاه انقلاب مراجعه خواهند کرد.

ارون رودز؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در مورد این احضاریه ها گفت:" استفاده خودسرانه از سازو کار قانونی برای آزار و اذیت فعالان حقوق زن می تواند اینگونه تفسیر شود که این اقدام یک تلاشی است برای به سکوت کشاندن فعالان حقوق زن در بستری از ناآرامی های سیاسی در ایران."

کمپین یک میلیون امضا برای برابری یک جنبش مدنی ملی است که هدف آن تغییر قوانین تبعیض آمیز است. هر چند این جنبش آگاهانه به روش های قانونی و مسالمت آمیز پایبند بوده است، اما تعداد زیادی از اعضای آن مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته اند، و غالبا به اتهام تهدید علیه امنیت ملی بازداشت شده اند. با ضبط پاسپورت های تعدادی از اعضای این گروه، آنها را از سفر به خارج منع کرده اند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
تغییر برای برابری

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.