رفتن به محتوای اصلی

همایش اعتراضی کارگران معدن زغال سنگ سنگرود
30.09.2014 - 15:12

 

 

۲۸۰ نفر از کارگران معدن سنگرود (البرز غربی) در سومین روز از حضور اعتراضی در تهران، روز سه‌شنبه (8مهر) امروز در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

«مرتضی نیک‌پور» رئیس شورای اسلامی کار معدن سنگرود که در تجمع امروز حاضر بود به ایلنا گفت: کارگران معدن زغال سنگ سنگرود در اعتراض به انحلال غیرقانونی این واحد صنعتی و پرداخت نشدن حقوق‌شان طی سه ماه گذشته روز یکشنبه (6مهر) به تهران آمدند و در مقابل وزارت کار تجمع کردند، این کارگران دیروز نیز برای اعتراض به مقابل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن رفتند و امروز، در سومین روز حضورشان در تهران مقابل مجلس تجمع کردند.

رئیس نهاد کارگری معدن سنگرود در تشریح علت تجمع امروز کارگران گفت: امروز به مجلس آمده ایم تا موضوع انحلال معدن سنگرود را از سوی نمایندگان پی گیری کنیم.

وی با اشاره به حضور سه تن از نمایندگان مجلس در جمع کارگران معترض (تا لحظه ارسال خبر) افزود: «علیرضا محجوب»، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، «حسینی» نماینده مردم سواد کوه و «حکیمی» نماینده مردم شهرستان رودبار در جمع کارگران معترض حضور پیدا کرده و با کارگران گفت‌و‌گو کردند.

وی ادامه داد: روز گذشته اعضای شورای اسلامی کار کارگران معدن سنگرود چند دیدار جداگانه با مسئولان سازمان «ایمیدرو»، «سازمان خصوصی سازی»، و دیدار مجددی با آقای «کریم یاوری»، مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار داشتند.

وی افزود: همچنین دو نفراز نمایندگان کارگران معدن سنگرود شامگاه روز گذشته در محل سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد با علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار کردند که ایشان پس از شنیدن مشکلات کارگران از زبان نمایندگانشان قول مساعت و پی گیری داد.

به گفته نماینده کارگران، ۲۸۰ کارگر این معدن با وجود آنکه دو شب‌ گذشته را در شرایط سختی به دور از خانواده‌هایشان سپری کرده‌اند اما تا دریافت پاسخ قاطعی از سوی مسئولان به تجمعات خود تهران ادامه می‌دهند.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
ایلنا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.