رفتن به محتوای اصلی

کمپین علیه خشونت‌های خلافت اسلامی
08.10.2014 - 05:33
تفسیر از:
اقبال اقبالی

زمان می گذرد و جهان شاهد جنگ تجاوزکارانه و اشغالگرانه نابرابر و ناجوانمردانه حکومت اسلامی در کوبانی است. مبارزه علیه حکومت اسلامی (داعش) جدا از مبارزه علیه پان اسلامیسم، پان عربیسم و پان ترکیسم نبوده و تبلور این مبارزه، دفاع از کوبانی و کردستان است! چرا اعتراض به جنایات در کردستان و بویژه کوبانی؛ به شهرهای کردنشین ایران محدود است؟ تهاجم بربرمنشانه حکومت اسلامی خمینی به کردستان و سکوت مرگبار مردم ذوب شده در جنبش اسلامی را بیاد آوریم!  

هرگز چنین مباد!

*******

امضاکنندگان بیانیه از افراد و جریان‌های فکری گوناگون در این کارزار علیه گروه خلافت اسلامی یا داعش، گرد هم جمع شده‌اند و  از روز دوشنبه به مدت سه روز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: نسرین ستوده، داوود هرمیداس باوند، ادیب برومند، فریبرز رییس دانا، قطب‌الدین صادقی، اسعد اردلان، رحیم فرهمند، حسین احمدی نیاز، اسماعیل مفتی زاده، محمود محمودی، حامد فرازی، اجلال قوامی، سیاوش حیاتی و فردین کمانگر.

رادیو فردا در گفت‌وگو با نسرین ستوده، ‌وکیل دادگستری در تهران و از امضاء‌کنندگان بیانیه علیه داعش، ابتدا انگیزه و هدف از این کمپین را پرسیده است:

نسرین ستوده: انگیزه ما اعتراض به خشونتی است که از طرف نیروهای داعش در منطقه خاورمیانه و به ویژه با تمرکز در منطقه عراق است و مایلیم که توجه افکار عمومی دنیا به این قضیه جلب شود تا ما بیش از پیش جلوی رفتار خشونت‌‌آمیز نیروهای داعش در این منطقه گرفته شود.

این اعتصاب غذایی که شما پیشنهاد کردید از چه زمانی آغاز خواهد شد و چه کسانی در این کارزار شرکت دارند؟ می‌توانید اسامی آنها را بگویید؟

 اعتصاب غذای موسسان کمپین مبارزه با توحش داعش از  صبح فردا (دوشنبه) آغاز می‌شود. می‌دانید اعتصاب غذا رفتار مدنی است برای کسانی که از رفتارهای خشونت‌آمیز خودداری می‌کنند و علاوه بر آن هیچ سلاحی را در اختیار ندارند و  خودشان را از استفاده از سلاح... این ممنوعیت را برای خودشان قائل هستند. دست آخر یک گروه یا شخص ممکن است متقاعد شود برای جلب افکار عمومی دست به اعتصاب غذا بزند. ما فردا برای سه روز اعتصاب غذا اعلام کردیم در اعتراض به رفتار نیروهای داعش.

خانم ستوده، پس از پایان اعتصاب غذای سه‌روزه اعضای موسس کمپین چه فعالیت دیگری در این زمینه خواهید کرد؟

این کمپین چند روزی است بنیان گذاشته شده. ما پس از اتمام اعتصاب غذا نشستی را در منطقه کردستان خواهیم داشت و بعد از آن به تبادل نظر برای پیگیری برنامه‌های کمپین خواهیم پرداخت.

چه شد که تصمیم گرفتید در این موقعیت زمانی خاص دست به چنین کمپین وکارزاری بزنید؟

از ابتدای شروع اقدامات داعش در منطقه عراق البته افکار عمومی دنیا به این موضوع جلب شده بود. به ویژه فعالان حقوق بشر روز به روز بیش از پیش نگران اقدامات نیروهای نظامی در منطقه هستند. معهذا تصور عمومی بر این بود که ممکن است نیروهای داعش پس از چند ماه حکایتشان به سر بیاید. این اتفاق نیافتاده و در منطقه رو به گسترش است. تمایلاتی که نسبت به اینها نشان داده می‌شود و همینطور اقداماتی که در منطقه برای خودشان قائل شده‌اند، به همین دلیل در روزهای اخیر با خشونتی که در منطقه کوبانی به راه انداختند، ما تشخیص دادیم که واقعا‌ً دیگر باید وارد عمل شویم. یک عمل اعتراضی. این کمپین تشکیل شد، سنگ بنا گذاشته شده و امیدوارم که در گام‌های بعدی بتوانیم اقدامات موثرتری را برای  جلوگیری از این خشونت به کار ببریم. (گفتگو:حسین قویمی - رادیو فردا)

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.