رفتن به محتوای اصلی

پیشروی داعش به سمت بغداد؛ «درخواست اعزام نیروی زمینی آمریکا»
12.10.2014 - 22:20
تفسیر از:
اقبال اقبالی

درنده وحشی حکومت اسلامی با اتکاء به شیوه های قتل عام و ایجاد رعب و وحشت در صدر اسلام، از فروپاشی دولت مرکزی در عراق بسود تحمیل حکومت اسلامی بهره برداری می کند و در نقطه ای ایستاده که 36 سال پیش خمینی قرار داشت. حکومت اسلامی در ایران هم با تهاجم به دگراندیشان و کردستان آغاز شد و تیغ خونریز اسلامگرایان شیعه هنوز از گلوی ایران و ایرانیت برداشته نشده است. حکومت اسلامی در ایران منزوی و آبروباخته است و دیر یا زود به تاریخ خواهد پیوست. حکومت اسلامی داعشی هم سرنوشتی جز این در انتظارش نیست و بقولی؛ تب تند زود عرق می کند!

 *******

در حالی که توجه جامعه بين المللی  هم اکنون به نبرد نيروهای گروه خلافت اسلامی  (داعش سابق) در شهر کوبانی در شمال سوريه معطوف شده است،‌ پيشروی نيروهای داعش به سمت بغداد باعث شده است تا مقام های محلی عراقی خواستار مشارکت نيروی زمينی آمريکا در نبرد با اين گروه شوند.

به گزارش «سی ان ان» مقام های استان انبار در غرب بغداد می گويند،‌اين استان در استانه سقوط است و نيروهای گروه داعش در حال تصرف کامل اين استان هستند.

تلويزيون ها محلی عراق روز يکشنبه ۲۰ مهرماه  نيز گزارش داده اند که مقام های  استان انبار از دولت مرکزی خواسته اند تا برای حضور نيروی زمینی آمريکا تقاضای کمک کند.

 اين در حالی است که شب شنبه سرتيپ احمد الدليمی، رئيس پليس استان انبار در انفجار يک بمب کنار جاده ای کشته شده است.

صباح الخروط، رييس شورای استان انبار گفته است: گروه خلافت اسلامی هم اکنون ۸۰ درصد اين استان را تصرف کرده است.

در همین حال «تلگراف»،‌روزنامه بریتانیایی،‌ به نقل از مقام های عراق نوشته است، توجه جامعه بین المللی به حمله نیروهای داعش به کوبانی باعث شده است،‌ تا پیشروی های گسترده نیروهای گروه خلافت اسلامی در غرب عراق مورد توجه قرار نگیرد.

گزاش ها حاکی است که مقام های عراق مدعی اند نيروهای گروه خلافت اسلامی در حال پيشروی به سمت ابوغريب، در حومه بغداد هستند و هم اکنون ۱۰ هزار پيکارجوی اين گروه برای حمله به بغداد در استان انبار مستقر شده اند.

به گزارش سی ان ان، فالح السوايی، معاون شورای استان انبار نیز گفته  است،‌ درصورت سقوط کامل استان انبار به دست گروه خلافت اسلامی اين گروه منطقه ای وسيع بين رقعه در سوريه تا دروازه های بغداد را تحت کنترل خود خواهد داشت.

فالح السوايی هشدار داده است، درصورتی آمريکا نيروی زمينی خود را وارد نبرد نکند،‌ عشاير مسلح سنی عراقی در حال جنگ با گروه داعش اسلحه های خود را بر زمين خواهند گذاشت.

 اين در حالی است که دفتر حيدر العبادی،‌نخست وزير عراق،‌ روز شنبه اعلام کرده بود تاکنون درخواست رسمی مقام های انبار برای درخواست کمک نيروهای آمريکايی دريافت نکرده است.

چاک هيگل،‌وزير دفاع آمريکا،‌ نيز روز گذشته گفت که مقام های عراق تاکنون درخواستی برای ورود نيروهای زمينی آمريکا فراتر از نيروهايی که هم اکنون در عراق هستند را مطرح نکرده اند.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.