رفتن به محتوای اصلی

به بهانه تقاضای عفو عبدالفتاح سلطانی، سیف زاده و ...!
از طرف هیئت مدیره کانون وکلای مرکز
17.10.2014 - 15:24

 

همکاران گرامی

هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز طی نامه ای در تاریخ بیستم مهرماه یک هزار و سیصدو نود وسه خطاب به آقای صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه تقاضای عفو همکاران شریف دربند" از جمله آقایان عبدالفتاح سلطانی، سید محمد سیف زاده و.." را نموده است.

 وظایف و حدود وظایف و اختیارات هیئت مدیره کانون در ماده 2 و وظایف کانون وکلا در ماده 6 لایحه قانونی استقلال وکلای دادگستری مصوب پنجم اسفند ماه یکهزارو سیصدو سی و سه تعیین و تصویب شده است.

تقاضای عفو وکلای دربند از طرف هیئت مدیره خارج از حوزه حدود و اختیارات آن بوده و به حیثیت و موقعیت کانون و اعضای آن لطمه جدی وارد کرده است.

فرزند آقای سیف زاده در فیس بوک خود وضع پدر را در آخرین ملاقات چنین تعریت می کند:

"..در حال صحبت بودیم که دیدم انگشتهای دست راستشان حرکت نمی کند گفتم چرا اینطوری شده است با شوخی گفت آثار دموکراسی رژیم گذشته و راحتی زندانیان در رژیم فعلی است .علت را جویا شدم گفتند این همان دستی است که در ساواک رژیم گذشته 5 بار شکسته بود که به تدریج با بالا رفتن سن دچار کندی حرکت شده بود ولی در زندان به علت کمبود ویتامین و مواد غذایی مناسب دچار ضعف عضلانی و تحلیل عضلانی شده و دایم انگشتان دستش قفل می شود که درد شدید دارد .حال باید دید که چه زمانی دادسرا اجازه ی اعزام پزشکی را می دهد که این درد ها را درمان نماییم. " 

بسیار جای تاسف است که رئیس کانون وکلای دادگستری بجای مراجعه به خرد جمعی دهها هزار وکیل دادگستری برای دفاع جمعی از وکلای شریف دربند، تقاضای عفو وکلا را نموده و یطور ضمنی اتهامات سخیف وارده  را شرمگینانه پذیرفته و   محکومیت آنان را تائید نموده است. وکلای دربند به خاطر دفاع از حقوق موکلین خود ، انجام وظیفه وکالت ، تعلیم و تعمیق حقوق بشر در ایران ، دفاع از متهمین عقیدتی و سیاسی و کمک به خانواده های این متهمین متهم و محکوم شده اند. آنان تا به امروز علیرغم تمام فشار های جسمی و روحی، اتهامات سخیف وارده به خود در کیفرخواست را شدیدا رد نموده و احکام صادره را غیر قانونی می دانند.

هیئت مدیره کانون و شخص رئیس هیئت مدیره هیچگونه وکالتی از طرف وکلای دربند  و یا خانواده آنان جهت تقاضای عفو نداشته و دخالت آنان در این مورد فاقد هرگونه وجهه قانونی است.

 اقدام آقای نجفی دانا نقطه تاریکی ست بر پیشانی قدیمی ترین تشکل مدنی کشور.

 

با احترام

مناف عماری

وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز

بیست و پنجم مهرماه 1393

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.