رفتن به محتوای اصلی

همبستگی بر علیه سَلفیست ها، تاکتیک جدید نئونازی های آلمان
27.10.2014 - 02:14

Missing media item.

فعالیت نیروهای نئونازی در آلمان شاهد یک پدیده جدید است. دسته های مختلفی از آشوبگران خیابانی –هولیگِنز- Hooligans، با کنار گذاشتن اختلافات بین هم، در درگیری با نیروهای افراطی اسلامیست، یعنی سلفیست ها متحد شده اند. 

روز شنبه 26 اکتبر مرکز شهر کلن شاهد تظاهرات بیش از 2500 نفر آشوبگران فوتبال بر علیه سلفیست ها بود. چندین ماه است که این دسته های آشوبگر در اینترنت صفحه ای برای خود راه اندازی کرده و با نام "هولیگِنز برعلیه سلفیست ها- مخفف: هو گِ زا- HoGeSa" به سازماندهی خود مشغولند. اولین فعالیت عملی آنها در اواخر سپتامبر 2014 بود که توانستند در شهر دورتموند یک گردهمائی 400 نفره برگزار کنند. پلیس حدس می زد در تجمع کلن نیز تنها چند صد نفر شرکت کنند، اما حضور بیش از 2500 نفر هولیگنز، پلیس را هم غافلگیر کرد. در تجمع شنبه 26 اکتبر دسته های مختلفی از هولیگِنز از سراسر آلمان خود را به مرکز شهر کلن رساندند تا این بار قدرتنمائی بزرگتری از خود را به نمایش بگذارند.

هولیگِنز دسته هائی از آشوبگران خیابانی هستند که اغلب طرفدار یک تیم ورزشی خاص - اکثرا یک تیم فوتبال - می باشند. این افراد بسیار خشن و آماده ی درگیری و زد وخورد با هم بوده و با هدف درگیری با دیگر دسته های آشوبگر با هم قرار گذاشته و به شکل بسیار خطرناکی با هم درگیر می شوند. آن ها دشمن یکدیگر هستند و به همدیگر رحم نمی کنند.

تحقیقات روزنامه نگران و سازمان امنیت آلمان نشان می دهد که گروه های نئونازی در متحد کردن این دسته های آشوبگر فعال هستند. تظاهرات کلن آشکارا توسط یکی از این گروه های نئو نازی با نام (پُرو  اِن  اِر  وِ- Pro NRW) سازماندهی شده است. در چند ماه گذشته درگیری های خیابانی شدیدی در شهرهای مختلف آلمان از جمله در هانوفر و بیلفلد، بین سلفیست ها که از خلافت اسلامی دفاع می کنند با گروه های نئونازی از یک سو و با کوردها و ایزدی ها از طرف دیگر گزارش شده است.

با توجه به گزارشات رسیده از رفتارهای وحشیانه نیروهای سلفیست در عراق و سوریه، و ترس و وحشت ایجاد شده از خلافت اسلامی در بین مردم آلمان، اینک نئونازی ها با متحد کردن هولیگنز تلاش برای دامن زدن به ضدیت با خارجیان کرده اند. در تظاهرات روز 26 اکتبر در کلن دسته های هولیگنز شعار می دادند "ما سلفیست خوک نمی خواهیم" شعار دیگر آنها این بود "خارجی ها بیرون".

با وجودی که در تظاهرات کلن، سلفیست ها در مقابل هولیگنز شرکت نداشتند، اما هولیگنز با خشونت هرچه تمام تر شیشه های آبجو یا دوچرخه های پارک شده در آن اطراف را به طرف پلیس پرتاب کردند. در این درگیری ها پلیس از ماشین آب پاش و گاز فلفل برای متفرق کردن هولیگِنز استفاده کرده و با باتوم به آنها حمله کرد. تا غروب روز شنبه، 26 اکتبر تعداد 14 نفر زخمی به بیمارستان ها منتقل شدند که 13 نفر آنها پلیس بودند.

به گزارش "دی سایت آنلاین"، کمی آنطرف تر از محل تجمع هولیگِنز 800 نفر از مردم در تجمع دیگری بر علیه نئونازی ها گرد هم آمده و بر علیه آنها شعار می دادند. پتر برینگز، یک خواننده معروف که در این تجمع بر علیه نئو نازی ها شرکت کرده و با اشاره به سابقه نازی های هیتلری به خبرنگاران می گوید "اونها (نئو نازی ها) امروز بر علیه سلفیست ها هستند، فردا بر علیه همجنسگرایان و پس فردا بر علیه گروه های دیگری از مردم".

دی سایت آنلاین می نویسد: مخالفت بر علیه خلافت اسلامی، بدون حضور و دخالت دادن نیروهای نئونازی هم امکان پذیر است.

پلیس اعلام کرده که فردا (27 اکتبر) در یک کنفرانس خبری دلایل اینکه چرا و چگونه تجمع به درگیری کشیده شد و نیز بیلان زخمی ها و خسارت ایجاد شده را اعلام خواهد کرد.

حنیف حیدرنژاد
26.10.2014
http://www.hanifhidarnejad.com 

 

منابع
Hooligans randalieren in Köln

http://taz.de/Rechtsextreme-gegen-Salafisten/!148…

Hooligans demonstrieren gegen Salafisten

http://www.ardmediathek.de/tv/Aktuelle-Stunde/Hoo…;

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.