رفتن به محتوای اصلی

اسید پاشی دیوانه های اصفهانی آخرین حربه ملایان حکومتی ایران است
28.10.2014 - 09:51

مقاله را با این شعار دختران و زنان باشهامت اصفهانی دریک تضاهرات علیه اسید پاشان این شهر، آغاز می کنم: "امام جمعه ما، ننگ ما، ننگ ماست". چرا دختران اصفهانی باخشم در تظاهرات این شعاررا سر داده اند؟ گویا امام جمعه این شهر قبل ازاسید پاشی و بعداز اسید پاشی و بردن قانون امربه معروف و نهی ازمنکر به مجلس جمهوری اسلامی گفته بوده که تذکرهای شفاهی برای امر به معروف و نهی از منکر کارساز نبوده و نیستند وباید بانیروی قهریه، واردعمل شد! همین جمله مردم اصفهان رابه خشم آورده وشهرهای بزرگ درسراسر ایران با اصفهان بحرکت درآمدند. درهرصورت ازین آیت الله سید یوسف طبا طبایی نژاد، امام جمعه اصفهان خیلی بعید به نظر می رسد وتعجب آور بنظر می رسد که ازطرفی اسید پاشی رامحکوم کرده و ازطرفی دیگر گفته است: "مسئله حجاب دیگر ازحد گذشته است برای مقابله با بدحجابی باید چوب تر را بالابرد و از نیروی قهریه باید استفاده کرد". پس نیروی قهریه از اسید پاشی بدتر داریم؟! مردمان ملتهای ایران نمی دانند، این قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را. این آیت الله و همه ملاها امر به معروف و نهی از منکر را فقط در بد حجابی می بینند، نه چیز دیگر! شیر دختران اصفهان و سراسر ایران هم راه با زنان جهان حق دارند به خیابان ها بریزند و این شعار زنان قهرمان اصفهانی را سردهند. من چند روز پیش مقاله ای خواندم از آقای سید فریدون حسینی، ساکن نروژ زیر عنوان: "ریشه های ایدئولوژیک آزار، اذیت و اسید پاشی به دختران و زنان ایران"، این مقاله بجا و درستی بود و ریشه یابی بسیار عمیق و در عین حال مطلب همه فهمی بود. این موضوع، واقعا مرا بیش از حد تحت تأثیر قرار داد. بهمین دلیل صادقانه توصیه می کنم همه، درصورت امکان آن را، یک باربخوانند. من آن را روی دیوار فه یسبوکم قرارش داده ام که تا کنون دها نفر برآن کامنت نوشته اند. بنابراین، کمتر لازم است مجددا چیزی نوشته شود. درهرحال شاید ازطرفی بپرسند، پس من چرا این مقاله را می نویسم؟ پرسش بس درستی است و من در پاسخ به چنین پرسشی، سه دلیل برای نگارش این مطلب دارم؛ یکی این که فاجعه به آن اندازه بزرگ است که هر چه درباره اش بنویسید هنوز هم کم به دید مردم رسانده اید. دوم این که شاید همه دست رسی به این مقاله آسید فریدون پیدا نکنند. بعلاوه نکاتی که احتمالا از قلم او افتاده است، به آن می افزایم. سوم این که من بیشتر مطالب این مقاله مهم را، با کامنت خودم در این جا می آورم و آرزو دارم بیش از حد به این موضوع و فاجعه فرهنگی اسید پاشی در جامعه توجه شود و مردمان ملتهای ایران نسبت به این مسئله مهم بی تفاوت نباشند، بلکه همه چیز را مربوط بخود بدانند.

قبل ازکامنت مقاله، چندنکته ضروری دیگررا باید عرض کنم. اول آقای سید احمد خاتمی با چشمهای ازحدقه بیرون آمده گفته است: "برای مبارزه با بدحجابی بایدخون ریخته شود". من بجای ایشان می گویم: برای محو و نابودی هردیکتاتور بایدخون ریخته شود و به علاوه با قبول یا رد هیچ دین و آئینی و هیچ ایدئولوژی باتهدید و زور یا امر به معروف ونهی ازمنکر نمی توان نتیجه مثبت گرفت. حضرات آیت الله ها؟ اگر دینتان واقعا نکته ضعفی ندارد، پس چرا می خواهید باتهدید و زور آن را به مردم بقبولانید؟! به قول سید فریدون وهمه ی افراد دمکرات و آزاده، امر به معروف و نهی از منکر، فقط مبارزه با بدحجابی نیست، بلکه مبارزه با تمام دزدیها و جنایات باید باشد. در هرصورت فکر می کنم، پایان عمرجمهوری اسلامی نزدیک است و باید این ملاها بروند. منتها بسیار خوب است که بی سر و صدا و با ویرانی که در مملکت ببار آورده اند و به قرون وسطا کشاندن آن کافی است، دیگر گورشان را گم کنند. آنها خون نخبگان جامعه و بی گناهان رابی حد ریخته اند و دیگر بس است. درنتیجه اسید پاشی و نقض عضو و زیبائی 14نفر دختر وزن جوان و یک کشته در این اسید پاشی اخیر فقط دراصفهان و اعدام دختر بیگناهی مانند ریحانه جباری واقعا بس است. آرزو دارم این آخرین جنایات وحق کشی این رژیم پلید قرون وسطائی وداعش ایران باشد. من چون اجبارا خارج نشسته ام، هرگز توصیه نمی کنم که "برخیزید و مقاومت کنید"، اما می گویم نسبت به هرناعدالتی بی تفاوت نباشید. زیرا این شتر درخانه شما ومن نوعی هم خواهد خوابید.

دوم یکی از زنان اصفهانی به خبرنگار اقتصاد نیوز گفته‌ است که "پیامک‌های تهدیدآمیز" از فردی ناشناس دریافت کرده ‌است. در این پیامک آمده است که: "اگر حجاب ‌تان را رعایت نکنید به شما اسیدپاشی می‌شود". نقل از روزنامه ها. ملتهای ایران بسیار مایل اند این اراذل و اوباش حزب اللهی پیامک نویس و تهدید کن راخوب بشناسند که آیا خودشان اصلا ابتدائی ترین قوانین اسلامی را رعایت می کنند یامانند بقیه دزد سرگردنه هستند؟ بازهم نقل از روزنامه ها: "پدر یکی از قربانیان اسید پاشی در اصفهان، آقای جورکش ضمن شرح حادثه‌ دلخراش حمله‌ موتورسواران ناشناس به دخترش، می ‌گوید که یک چشم اوکاملا از دست رفته وچشم دیگرش نیز درحال حاضر، تنها 30 درصد بینایی دارد که پزشکان درتلاش هستند تااین میزان بینایی راحفظ کنند". من ازاین آیت الله های مسلمان یک پرسش دارم که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کرده بودم. شماها همه قرآن مجید سوره النور آیات 30 و 31 را خوانده اید و می دانید که حجاب اسلامی برای مردو زن آمده است. اگربگوئید ندیده ونخوانده اید ویا آن فقط برای بانوان است، دروغ می گوئید و دروغگو به گفته همین رهبران دینی اسلامی، دشمن خدا است. پس شما چرا این بدحجابی را فقط به زنان محدود می کنید؟ وچرا رهبران نمازجمعه فقط برزنان تکیه دارند نه برمردان؟ مثالها وعکسهای فراوانی دراین زمینه داریم، اما برای جلو گیری ازحجم زیاد آن و طول کلام از آوردن مثالها معذوریم. سوم شیوه برخورد مسئولین نظام با مسئله مهم و حیاتی اسید پاشی است. "واکنش فرمانده سپاه پاسداران اصفهان به اسید پاشی ممتد علیه زنان بشرح زیراست: "امنیت اصفهان با اسید پاشی خدشه دار نمی شود". " نقل قول از روزنامه ها، برای این پاسدار ناقص العضو شدن 14 دختر و یا زن و کشته شدن یک دختر خدشه دار نشدن امنیت شهر اصفهان محسوب می شود. عجبا!!

اکنون می پردازم به مقاله آسید فریدون، یک یارسانی مطلع وهنرمند که فقط باسند حرف می زند و می نویسد که این خصلتی بسیار عالی است. من از همینجا آرزوی پیروزی او و خانواده اش را دارم. جامعه ایران همانند آسید فریدون درتعجب اند که چرا "سربازان گمنام امام زمان"، هرکه را بخواهند در کوتاه ترین مدت دستگیر و مجبور به اعتراف می کنند که عامل بیگانه و الکلی و همجنسگرا و غیره است، اما در دستگیری این اسید پاشان موتور سوار، عاجز اند؟! درمقاله بدرستی آورده شده است: "به گزارش خبرگزاری های داخلی و خارجی، طی مدت سه هفته جاری پانزده مورد اسید پاشی به دختران و زنان به بهانه ی مبارزه با بی حجابی و اجرای طرح «امر به معروف و نهی از منکر» در شهر اصفهان صورت گرفته است که تقریبأ در همه ی موارد منجر به نا بینایی و سوختن صورت، بدن و در یک مورد نیز منجربه مرگ یک دختر جوان گردیده است با این وصف پس از گذشت بیش از سه هفته از آغاز عملیات اسید پاشی، هنوز نیروی انتظامی نتوانسته است مجرمین را شناسایی و دستگیر کند. بهتر است علت افزایش این اعمال را از نگاه قوانین و ایدئولوژی حاکم مورد بررسی اجمالی قرار بدهیم. «امر به معروف و نهی از منکر» یک اصل واجب کاملأ شرعی است که در سوره های متعددی در قرآن مجید به آن اشاره مستقیم شده است و اجرای آن، وظیفه ی شرعی هرمسلمانی است به طوری که ترک آن کمتر از ترک نماز و روزه نیست. سوره آل عمران آیات، 104، 110 و 114. اعراف 157. توبه 67،71 و 112 حج 41 و سوره لقمان آیات 17 و 9". خوب این امر و نهی برای مؤمنان در قرآن مجید فرض است که امر به معروف و نهی از منکر بکنند! من از مسلمانان یک پرسش مانند عیسی مسیح دارم. گویند مردم شهر به دنبال "ماریا مگدالینه" افتاده بودند که اورا به دلیل گناه، سنگ سار کنند. ماریا به عیسی مسیح پناه برد که سنگسار نشود. مردم رو به عیسی مسیح کردند و گفتند که این زن باید سنگسار بشود زیرا گناه کرده است. عیسی مسیح گفت باشد، من موافقم. اما اولین سنگ را آن کسی بزند که هیچ گناهی مرتکب نشده. همه شرمنده شدند و رفتند، یعنی همه یک گناهی در زندگی کرده بودند. عیسی مسیح رو به ماریا کرد و گفت من هم نمی زنم چون گناه کارم. اکنون همه مؤمنان می خواهند بدانند، آیا آمران به معروف و ناهیان از منکر در اسلام، خود هیچ گناهی نکرده و پاک و منزه اند؟! حالا سید فریدون از احادیث پیامبر و امامان در باره امر به معروف و نهی ازمنکر درحد مقاله صحبت کرده که من ازآنها می گذرم. آنگونه که اشاره شد امربه معروف و نهی ازمنکر فقط به حجاب اسلامی آنهم فقط برای زنان و آدمهای مؤمن بطورکلی، محدود نمی شود، بلکه به دروغ نگفتن، دزدی وکلاهبرداری نکردن و ظاهر ساز نبودن و غیره شامل آن می شود. پایه و اساس دیکتاتوری و بویژه دیکتاتوری مذهبی بر روی نیرنگ، حقه بازی، پارتی بازی، رشوه خواری و رشوه دهی، بی اخلاقی و غیره استوار است. ما نمونه آن را در طول تاریخ داشته ایم و بویژه در 35 سال گذشته به تلخی تجربه بد کرده ایم.

سید فریدون، درباره جمهوری اسلامی توی خال زده است ومی نویسد: " اگر حتی از دید گاه مذهبی یک فرد معتقد به دین اسلام به این موضوع بنگریم، امربه معروف ونهی ازمنکر در قرآن فقط مربوط به بدحجابی نمی شود بلکه مصادیق بارز نهی و کارهای خلاف شرع را مثل دزدی، غارت بیت المال، تضییع حقوق مردم و .... شامل می گردد. لیکن متأسفانه در ایران اصل امر به معروف و نهی از منکر تنها به مبارزه با بدحجابی و ازبین بردن تجهیزات گیرنده ودیش ماهواره معنی شده است". او در ادامه آورده است. "به همین دلیل است که درهفته گذشته انتشارهرگونه خبر وافشاگری رسانه ها درباره ی دزدی واختلاس کلان معاون اول رئیس جمهورسابق وسایراعضای کابینه ی جناب احمدی نژآد مورد اعتراض وزیر محترم قوه ی قضائیه قرار گرفته و ایشان مطبوعات را تهدید به زندان و لغو پروانه انتشار کردند. درواقع درمملکت مااعدام وشکنجه، بازداشت واعدام غیرقانونی، تبدیل دریاچه هابه نمک زار، فروش غیرقانونی ارز ودلارهای نفتی به قیمت آزاد دربازاربا دلالان بانک مرکزی،  واردات بی رویه ی آشغال های ساخت چین و ورشکستگی کارخانجات و تولیدکنندگان و توسعه بیکاری، اختلاس های میلیاردی و .... هیچکدام از مصدایق عمل خلاف و «نهی» نیست و به قول امام جمعه مشهد «همه بلاهای طبیعی و مشکلات اقتصادی و خشک سالی ناشی از عدم رعایت شئونات اسلامی توسط بانوان است»". البته گر چه کم، اما جمع آوری این دیشهای ماهواره ای هر چند گاه یک بار ازنظر اقتصادی برای پاسداران رژیم و دلالان، سود بخش است و با جمع آوری آنها و اجازه مجدد (غیر قانونی) آنها قیمت ها را بالا می برد و تشنگان اخبار از فرستندگان ماهواره ای که به واقعیت نزدیکترند، حاضر می شوند هر قیمتی برای دیشهای نو بپردازند.

پس دختران در اصفهان حق دارند بگویند: "امام جمعه ما ننگ ما، ننگ ماست". دراین باره سید فریدون نقل کرده است: "امام جمعه اصفهان نیزقبل حوادث اخیراسیدپاشی اصفهان درخطبه های نماز جمعه اولین هفته مهرماه، صراحتأ چنین گفتند: « اوضاع بی حجابی در شهرهای بزرگ و از جمله اصفهان بسیار بد و نابسامان است دشمن درحال جنگ نرم باما است، زمان دادن تذکر لسانی و زبانی گذشته است سالهاست که اقدام فرهنگی وزبانی می کنیم نتیجه ای نگرفته ایم و حالا نوبت اقدامات عملی برای جلو گیری از بد حجابی است ». " یعنی توصل به زور، برای ملاهای قرون وسطائی مهم نیست از نظر اقتصادی مردم چه ذلتی دارند و چگونه در تنگنا هستند. برای اینها مهم است چگونه بر سر قدرت بمانند و زنان را کنترل کنند. این سید یارسانی عزیز ما در ادامه می نویسد: "از طرفی نیروی مقتدر انتظامی جمهوری اسلامی و سربازان گمنام امام زمان وزارت اطلاعات در سال گذشته اجراء کنندگان کلیپ شادموسیقی «هپی» را درعرض شش ساعت شنا سایی و دستگیر کردند. همچنین آنان مفتخرانه افراد وبانیان سازندگان «جک های معروف خصوصیات بارز امام» در شبکه های اجتماعی و «وایبر» را در عرض یک روز شناسایی، دستگیر، بازجویی و وادار به اعترافات تلویزیونی کردند. هفته گذشته نیز چند بانوی ایرانی خیاط، با نام «مدلینگ» که مدل های مختلفی ازلباس های تولیدی خودرا پوشیده بودند در فیس بوک به اشتراک گذاشته بودند، دقیقأ یک ساعت پس ازانتشار این عکس هادستگیر شدند و حتمأ قرار است درآینده به ارتباط با اسرائیل، آمریکا وشرکت در جنگ نرم تبلیغاتی برعلیه نظام مقدس اعتراف کنند. حال سئوال این است نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان دروزارت اطلاعات که می توانند باقدرت تمام هرفردی راکه به نحوی باموسیقی، یا رنگ شاد لباس یا آب بازی در پارک ها موجبات توسعه ی شادی گردد را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و وادار به اعتراف به جاسوسی وخیانت وهمکاری با بیگانگان کند. سر بازان گمنام امام زمان که اعلام می کنند هر روز موفق به کشف شبکه های جاسوسی و خرابکاری «دشمن» هستند و با توجه به اینکه درهمه خیابانهای اصلی و فرعی شهرهای بزرگ و کوچک ایران دوربین مداربسته وجود دارد، چرا نتوانسته است برادران مکتبی موتور سوار را که بر اساس فتوای امام جمعه ی اصفهان اقدام به اجرای عملی قانون شرعی «امر به معرف ونهی از منکر» باپاشیدن اسید به صورت دختران جوان کرده اند، شناسایی کنند؟! خوشبختانه ضرب المثل های ایرانی جواب این پرسش را می دهد: «چاقو هرگز دسته ی خود را نمی برد»، البته ممکن است درروزهای آینده چندنفری را دستگیر کنند و سپس موضوع را به خصومت ها و مسائل شخصی همچون مسئله عدم موافقت با خواستگاری و ... ربط بدهند" من دراینجا بایستی بگویم که زنده باد این سید فریدون برای پیشگوئی اش. بعد ازحدود یکماه وبیش، کسی را علم کردند که اعتراف به ترساندن مردم کرده و آنهم با الهام گرفتن از رسانه های خارجی!!!

سید فریدون در مقاله اش مطالب زیادتری مطرح کرده است. اما من این نوشته را، با یک سری از تبعیضهای رسمی که در قرآن مجید در مورد زنان آورده شده و ایشان بدرستی به آنها اشاره کرده اند خاتمه می دهم. آرزو دارم مؤمنان هم میهن، به این نکات توجه جدی بکنند. او در باره قوانین ضد زن در اسلام بدرستی، آورده است: "البته نمونه های تبعیض آمیز بسیاری در زمینه حقوق زن و مرد در قوانین دولت ایران وجود دارد که به طور خلاصه می توان به آنها اشاره کرد: تبعیض در حق حضانت فرزندان، تبعیض در قانون ازدواج، ارث و میراث، قصاص و ........." هم میهنان عزیز و خوانندگان گرامی بیائید باهم کوشش کنیم با ابزار صلح آمیز علیه بی تفاوتی گامی بر داریم. آن بانوی اصفهانی را همانند دختر و خواهر خود بدانیم و علیه این نا عدالتی با ابزار صلح آمیز مبارزه کنیم.

هایدلبرگ، آلمان فدرال 26.10.2014                                دکتر گلمراد مرادی

dr.g.moradi41@gmail.com

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.