رفتن به محتوای اصلی

مهدی در حال ظهور است!
15.09.2009 - 17:27

احمدی نژاد و باند مهدویه مصباح سالهاست که روی ظهور قریب الوقوع مهدی سرمایه گزاری کرده اند. میلیاردها میلیارد خرج مهدویه ها و بویژیه جمکران و چاهش کرده اند.

از منظرجامعه شناسی سیاسی و تاریخی و در متن رویدادهای جاری میهنمان، من بر این اعتقادم که آن انتظاری که یک ملت استبداد زده و مورد حمله و هجوم اقوام و قبایل همجوار قرار گرفته در طول تاریخ کهن خود، در ذهنیت دینی خویش و بصورت یک آرزو آفریده بوده و هر چند این آفرینش از پیرایه های توهم آمیز و خرافی سر شار بوده است، امروز به مرحله تحقق تاریخی خود نزدیک میشود.

احمدی نژاد و شرکاء هر کار که نکرده باشند و هرچه را درست نگفته باشند این یک را و البته ناخود آگاه درست گفته اند و آنهم اینست که مهدی در حال ظهور است ولی آنچه آنها درست نگفته اند از کجا آمدنش، منشاء و کیفیت ظهورش است!

امروز، آرزوی چند صد ساله ما برای یک پارچگی ملی، برای آزادی برای سرافرازی برای به کرسی نشاندن نیک پنداری، نیک گفتاری و نیک کرداری در حال زایش است و زایشی شکوهمند.

مهدی بعنوان یک آرزوی خفته تاریخی، امروز در حال ظهور است ولی نه از چاه جمکران بلکه از درون دشت و جنگل جنبش سبزی که در سرزمین ما در حال رویش است.

جنبش سبزی که بر حسب ویژگیهای خود نه تنها بر آنست تا سپهر سیاست را در ایران زیرو رو کند بلکه، بعلت ویژگی گفتمان دینی اش، بعلت قرائت خود ویژه اش از اسلام میرود تا به یک رفرماسیون طوفانی فرهنگی و مذهبی در منطقه و جهان اسلام تبدیل شود. جنبشی که میرود تا؛ بلحاظ بُرد و اثر سیاسی، فرهنگی و تاریخی خود بر دنیای زمانه خویش، از جنبش لوتریستی، و پرتستانیستی اواخر قرون وسطی تأثیر بیشتری بر جهان دوران خود بگذارد.

شاید برخی درخوشبینی نگارنده این سطور شریک نباشند ولی من واقعاً بر آنم که جنبش سبز ایران نه تنها بساط استبداد مافیائی دینی را در میهن ما برخواهد چید بلکه دکان دین فروشان را نیز برای همیشه در سرزمین ما تخته خواهد کرد. روحانیت ما امروز در برابر یک انشعاب و دو گزینه تاریخی قرار گرفته است گزینه ائی که خود و اسلام خود را به زباله دان تاریخ خواهد برد و گزینه ائی که اسلام سبز و روحانیت را در کوره جنبش مردمی سبز، با تریاق و اکسیر آزادی آبدیده و پرداخت خواهد کرد.

روز قدس احمدی نژاد، مصباح . رهبر هم صدای غرش تندر آسای گامهای مهدی را خواهند شنید ولی نه از جمکران بلکه از ضربه گامهای پر طنین مارش میلیونی مردم در سراسر ایران!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.