رفتن به محتوای اصلی

رهبر جمهوری اسلامی: امام حسین سکولار نداریم
30.10.2014 - 20:06

Missing media item.

ایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار‌ آیت‌الله خامنه‌ای به تشریح نظر او درباره ویژگی‌های هیئت‌های مذهبی پراخته و نخستین ویژگی‌ این هیات‌ها را تشکیل آنان توسط مردم علاقه‌مند به اسلام و ائمه‌ی طاهرین بر شمرده است.

به گفته وی، تأمین هزینه‌های هیئت‌ها توسط مردم ویژگی دوم آن‌هاست و دستگاه‌های دولتی و حکومتی نقشی در این راستا ندارند و در عین حال سه عنصر "مردم"، "روحانیت" و "مداح" در این هیئت‌ها جمع شده‌اند.

«اسلام خون دادن است»

خامنه‌ای در جمع اعضای ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام یاد آور شده است: «هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند؛ هیئتِ امام حسینِ سکولار ما نداریم! هرکس علاقه‌‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌‌مند به اسلام سیاسی است، اسلام مجاهد است، اسلام مقاتله است، اسلام خون دادن است، اسلام جان دادن است؛ معنای اعتقاد به امام حسین این است. این‌که آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزاداری مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سیاسی بشود، این غلط است. هیئت این نیست که به سیاست کاری نداشته باشد.»

 

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «ما مسلمان‌ها و به‌خصوص ما شیعیان، امتیازی داریم که دیگر ملیت‌ها و ادیان این امتیاز را به قدر ما ندارند و آن عبارت است از اجتماعات دینی که به شکل روبه‌رو، چهره به چهره، نفس به نفس تشکیل می‌شود. این موضوع را در جاهای دیگر دنیا و در ادیان دیگر کمتر می‌شود پیدا کرد.

پنج‌هزار ناهی از منکر در قم

همزمان با انتشار این گزارش علی سلیم‌زاده‌٬ دبیر ستاد احیای امر به‌معروف قم از سازماندهی پنج هزار آمر به‌معروف و ناهی از منکر زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی در این شهر خبر داده است.

ریأست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم بر عهده محمد سعیدی، امام جمعه شهر قم و نماینده ولی فقیه در این شهر است.

سلیم‌زاده با اعلام این خبر گفت: «امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه بر‌تر از «جهاد» است و «جهاد» در مقایسه با امر به‌معروف مانند قطره‌ای در برابر دریا است.»

ریاست کل ستاد احیای امر به‌معروف و نهی از منکر بر عهده احمد جنتی دبیر شورای نگهبان است و در هر استان نیز نماینده علی خامنه‌ای ریاست این ستاد را بر عهده دارد.

چند روز پیش نیز فتح‌الله جمیری٬ فرمانده سپاه استان بوشهر از آموزش و سازماندهی ۴۰۰ تیم در زمینه امر به‌معروف و نهی‌ از منکر در این استان خبر داده بود.
این ستاد در سال ۱۳۷۳ از سوی علی خامنه‌ای به نام ستاد «احیای امر به‌معروف و نهی از منکر» نام‌گذاری شده است.

DW.DE

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.