رفتن به محتوای اصلی

درحاشیۀ ایده ی «تقابلهای خونین اجتناب ناپذیر» با کمونیستهای آذربایجان
02.11.2014 - 05:23

 باز ناسیونالیسم افراطی دست و بینی افلاطون و ارسطو را از پشت بست و شاهکار «اندیشه ی بکر» خود را ارائه داد: «نقد کمونیستها  تقابل های خونین را اجتناب ناپذیر میکند.»

بابک آزاد در نوشته ی خود تحت عنوان «کمونیست ها و حرکت ملی آذربایجان»  مشکل اش را نه از طرف خود بل به نام « حرکت ملی آذربایجان» مطرح کرده و چنین نوشته است:
«همزیستی مسالمت آمیز[ منظور با کمونیستها برای ملی گراها] غیر ممکن می شود و تقابل های خونین اجتناب ناپذیر می گردد».


چرا؟ چون ««در حال حاضر لنینیست ها در حمله به شخصیت های مورد علاقه ی آذربایجانیها [ منظور محمد امین رسول زاده*] و حرکت ملی آذربایجان به مانند تئوریسین سلطلنت طلبها و حزب اللهی ها عمل می نمایند از اینرو جا دارد پرسیده شود هدف از این همسوئی سیاسی چیست آیا لنینیست ها وسلطنت طلبها برای قتل عام آزادیخواهان آذربایجانی بدست حزب الله زمینه سازی می کنند؟»
هر هم سویی به معنای یکی بودن محتوا نیست. آمریکا با داعش میجنگد. مردم معترض جهان هم با داعش می جنگند. هردو نیز همسو هستند اما محتوای اعمال و شخصیتها متفاوت و حتی متضاد است.
 

«مارکسیست - لنینیست ها مانند تئوریسین حزب الله عمل می کردند». ایده ی نویسنده ی بالاست.
در ایران دهها گروه مارکسیست- چپ غیر مکتبی- و مارکسیست - لنینیست وجود داشت و چندین سازمان. و حزب.که مواضع گوناگون و متضاد در هر مسئله کوچک و بزرگ داشتند.
استعمال نام عام «مارکسیست - لنینیست» یعنی اینکه کمونیست ها همه مثل حزب الله عمل میکردند. مغالطه است. جهت بد نام کردن همه ی کمونیستها. تبلیغات کوبلزی ست.
 

حزب الله طرفدار تعیین سرنوشت-حق اداره ی امورمحلی - حقوق فرهنگی ، آزادی عقاید و تشکیلات ...بود، کسی نمی دانست. 
اینکه کمونیستها خواهان اداره ی شورایی کارگری واحدهای تولیدی بودند و با سرمایه داران -لیبرالها-سراین مسئله مشکل داشتند برابر بود با مشکل حزب الله؟ بله؟
« لیبرالها آزادی های فردی » میخواستند و کمونیستها مخالف لیبرالها بودند. خوب چه ربطی به آزادی های فردی داشت یا دارد؟
کمونیستها با آزادیهای فردی مخالف بودند؟ کدام کمونیست با آزادی فردی یا اجتماعی مخالف است؟ در کدام تئوری مارکسیستی چنین چیزی آمده که ما خبر نداریم؟ 


 «حمله به شخصیت های مورد علاقه ی آذربایجانیها [ منظور محمد امین رسول زاده]»
نویسنده هنوز نیاموخته "نقد تقدس نمی شناسد". اعمال و افکار ناسیونالیستی و پان ترکیستی محمد امین رسول زاده نباید نقد بشود؟ چون مقدس است؟
و اشتراکات این افکار و اعمال نباید با نازیسم هیتلری مورد بحث و بررسی قرار گیرد که مقدس است؟ 

اگر نقد صورت گیرد «همزیستی مسالمت آمیز[منظور با کمونیستها برای ملی گراها] غیر ممکن می شود و تقابل های خونین اجتناب ناپذیر می گردد»!
این سخنان زمینه سازی جهت قتل عام کمونیستها در آذربایجان نیست؟ پس چیست؟


شما چگونه بخود اجازه میدهید از« تقابل خونین اجتناب ناپذیر» حرف بزنید و دیگران را تحریک به ایجاد خشونت کنید؟ حالتان خوش است؟
نقد کمونیستها «تحریک سلطنت طلبان و حزب الله» برای خشونت است ولی شعار «تقابل خونین اجتناب ناپذیر» شما علیه کمونیست ها ابریشم و حریر است؟ بله؟
مگر کمونیستها سلطنت طلبان و حزب الله را نقد نکرده اند؟ و حتی با حکومتهایشان نجنگیده اند؟ مگر در مقابل حکومت اینان قرار ندارند؟ پس چگونه اجازه میدهند که آزادیخواهان را قتل عامل کنند؟
مکر کمونیستهای آذربایجان و ایران از حقوق تبعیض دیدگان تا پای جان دفاع نکرده و نمی کنند؟ این تبلیغات را برای چه چیزی تهیه میکنید؟
مگر کمونیستهای آذربایجان و ایران یک یک جانشان را فدا نکردند تا تو بتوانی حرف مخالف ات را بزنی؟ یحیی امین نیا چریک فدایی و دیگر کمونیستها از اورمیه، نابدل شاعر و چریک فدایی از خوی ، و بهروز دهقانی و دوستان فدایی اش از تبریز همه و همه از سراسر آذربایجان و ایران خود را فدا نکردند که تو بتوانی به حق و حقوقت برسی؟ کمونیستهای آذربایجان یکسال حکومت دموکراتیک برایت مستقر کردند فراموشت شده است یا آنرا از آن  ترکیستها میدانی؟ تاریخ آذربایجان تاریخ سوسیالیستها و کمونیستهاست. ترکیست و پان ترکیست و بوزقورت چه دارد؟ مگر بوزقورتها تاریخ ترکیه را به گند نکشیدند؟


گویا اهل اورمیه هستید، باید بدانید چرا چریکهای فدایی در سال 58 ستاد خود را در اول خیابان دانشکده ، روبروی ساواک قدیم و مقر سپاه جدید، گذاشتن توسط مردم تحریک شده ی مسجد اعظم با خاک یکسان شود ولی با اینکه خود ، همه مسلح بودند ، نخواستند از دماغ مردم بیگناه تحریک شده ی عامی خونی بیاید و محل را بخاطر حفظ سلامتی مردم ترک کردند. این است فرهنگ کمونیستها. چریک فدایی در سیاهکل خود را قربانی کرد ولی اسلحه بروی روستایی فریب خورده نکشید. این است اخلاق و فرهنگ کمونیستی. حالا بخاطر نقد کمونیستها از کجراهه های ناسیونالیسم آنها را به همسویی با سلطنت و حزب الله متهم میکنید؟حساب کمونیستها با این جریانها خیلی وقت است که تصفیه شده است. 
ایده های « تعیین سرنوشت-حق اداره ی امورمحلی- حقوق فرهنگی ، آزادی عقاید و تشکیلات و...همه ایده های کمونیستهاست.
شما خود چه ایده ای به ارمغان آورده اید؟ ناسیونالیسم افراطی را ، که مادر فاشیسم است؟


نویسنده در زیر مقاله خود بجای اینکه از یک سازمان کمونیستی یا شخصیت کمونیست  فاکتی بیاورد رفته چسبیده به حکمت رئیسی. برای اینکه با این مثال کمونیستها را خراب کند.
بروید درمورد مسایل طرح شده با رئیسی ، نظریات اشرف دهقانی را هم ببینید. مخصوصاً در مورد آذربایجان و کاریکاتور و این مسایل. که در سایتشان هست. حکمت رئیسی را نمیتوان به عنوان کمونیست به این و آن قالب کرد. او یک کارگر بود و بارها تغییر ایده داده و از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریده است. 
سایت به دنبال همگرایی هاست و تبلیغ «تقابلهای خونین و اجتناب ناپذیر با کمونیستها» از سوی نویسنده ی مقاله خلاف مقررات است. و لازم است به مشکل رسیدگی شود.

 -----------
در مورد رسولزاده رجوع شود به مقاله ی:
محمد امین رسول زاده یکی از فعالین پانتورکیست آذربایجان شمالی

از اسماعیل آل بایراق

 مقالات مربوط به موضوع:
0-استقلال در سیاست و فرهنگ
1-مبارزۀ برابر حقوقی مسالمت آمیز هم استراتژی هم تاکتیک جنبش آذربایجان
2-تاکتیک جنبشهای ملی-دموکراتیک
3-ایران در آستانه انقلاب دموکراتیک
4-چگونه جنبش ایران پیروز میشود؟
5-شهر خودمختار در نظام غیر متمرکز

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.