رفتن به محتوای اصلی

دموکراسی یا ناسیونالیسم رادیکالی/پاسخ به ناصر کرمی
21.07.2009 - 17:37

جوابیه به آقای ناصر کرمی

در روز سه شنبه سی ام تیرماه مقاله ای از آقای ناصر کرمی در سایت ایران گلوبال منتشر شده است که ظاهرا فردی به نام ناصر کرمی خودشان را به عنوان یک ایرانی روشنفکری مطرح کرده اند که قصد جدایی از ایران گلوبال دارد و خط مشی خود و مقالاتی که به ایراگلوبال داده اند را توضیح داده و از آنها دفاع کرده است. البته هر کسی به هر دلیلی می تواند در هر سایتی مقالات خود را بنویسد یا ننویسد. ایشان قبلا هم مطالب زیادی در مورد ایران نووشته اند که همه افکار ناسیونالیستی خود را در لفافه دموکراسی و وطن پرستی می پوشاندند ولی در این مقاله افکار و اندیشه های خود را تا حدی به صورت گردآوری شده و لخت و عریان بیان کرده اند و مطالبی گفته اند که می تواند به عنوان نمونه سمبولیک فاشیسم فارسگرا و ضد ترک ایران مورد توجه قرار بگیرد.

ابتدا به فرازهای مهم آن مقاله توجه بکنید :

"در این نوشتارها اشاره کرده ام که ترک تباران تاریخ ایران را هدفمند وارونه نوشته اند, ایرانیان را به اقوام و نژادهای گوناگون, به پارسی غیر پارسی تقسیم, و پارسیان را به دهکده ای در منطقهء یزد و کویرها برده اند تا بتوانند ایران را پاره پاره کنند"

"در این مقالات جنایات کشوری پوشالی بنام ترکیه را که 20 میلیون مردمان ایرانی تبار (کرد) را که از 500 سال قبل از میلاد مسیح صاحبان اصلی سرزمین ترکیهء امروز هستند را بصورت راسیونال به انتقاد گرفته و روشنگری کرده ام و خواهم کرد"

"در این نوشتارها آمده بود که سرزمین آذربایجان در پروسهء مدرنیتهء ایران نقشی را نداشته و نخواهد داشت, آن چیزی که بر سر زبانها انداخته اند و در کتابها نوشته اند, فقطو فقط تبلیغات بی اساس عشیره گونهء هدفمند هست"

"تنها دست آورد منطقهء آذربایجان دین قشری شیعه گری دوازده امامی دیروز و امروز هست, که محصول آنها هم صفویان, قاجاریان, ناصر الدین شاه ها مظفرالدین شاه ها و محمدعلی شاه ها, و آقا محمد خان ها و علی خامنه ای جوجه تیغی ها ی امروز هست"

"شما در سایت ایران گلوبال سیاستی را در پیش گرفته اید, که بوسلهء آن 20 میلیون ایرانی تبار کرد را در کشور ترکیه بی کاشانه و فراری داده و با کشتار 2 میلیون ارمنی در تاریخ دارای فرهنگ نسل کشی, فرهنگ زدایی و خرابی, تاریخ ربایی و به پای خود نوشتن, تسخیر سرزمین و کشتار با شمشیر و دین اسلام است, این سیاست برخلاف قانون حقوق بشر, در تضاد صد در صد با دمکراسی هست!"

"خوشبختانه اندک اندک روشنفکران کرد از مرز احساسات و افکار فئودالیته گذشته اند و با نگاه امروز به تاریخ ایرانیان و با همان هویت طلبی کردی در نهایت به ایرانی بودن خود رسیده اند و خواهند رسید, در مقاله ای تحلیل کرده ام که در آینده ای نه چندان دور, مردمان کرد به جایگاه اصلی ناسیونالیسم رادیکال ایرانی از نوع سالم و مطابق با اندیشهء ایرانی تبدیل خواهد شد!"

"من بخوبی میدانم بخش عظیمی از فرهنگ ترکی با دمکراسی و اندیشه ورزی در تضاد آشتی ناپذیر هست, و شبهه دمکراسی ترکیه بطور کلی با دمکراسی نقطهء مشترکی ندارد چرا که از سال 1923 تا کنون یک حکومت نظامی در آنجا حاکم هست که فقط در فرهنگ ترکی میشود نام دمکراسی بر آن گذاشت"

"بارها اعلام شده است که اگر ترک تباران مایل به ماندن در ایران هستند, برای یک زندگی همزیستی مسالمت آمیز الزامی هست, که آنها از آن بخش فرهنگ ترک تباری خش ضد دمکراسی خود دست بر دارند, و یا اگر مایل نیستند, طبق همان طرحی که دادم میتوانند به همنوعان ترک خود بپیوندند, در مقابل همهء ایرانی تباران کرد در ترکیه به ایران ملحق شوند, مانند یکی شدن آلمان شرقی و غربی در سال 1991 میلادی و یا جا بجایی بین کشور یونان و ترکیهء ساختگی امروز. و اگر هم میخواهند در ایران بمانند و مایل به استقلال و جدایی هستند، با کمال میل از آنها حمایت خواهیم کرد. آنها میتوانند تمامی تُرک تباران را در ایران جمع آوری و فقط در منطقهء اردبیل و حومهء آن جایگزین کنند. "

"بارها گفته ایم که ایران برای همهء ایرانیان هست حقوق شهروندی و آزادیهای لیبرال دمکراسی و پلورالیسم, برخورداری از گویش مادری, حقق طبیعی و اولیهء یکایک شهروندان ایرانی هست, خارج از این اصول به کسی اجازه داده نخواهد شد بر اساس و به قیمت نابودی تاریخ و فروپاشی سرزمین ایران برای خود کسب هویت و تسخیر سرزمین کند"

"به همکاران ترک تبار خود اطلاع دهید در همین مدتی که نام من و نوشتار من در سایت ایران گلوبال نبود, اولین بار و بزرگترین دورانی بوده است که من علنأ بر علیه نکات منفی فرهنگ ترک تباری در طول تاریخشان و در کشور آلمان فدرال لب به سخن باز کرده ام, در این مدت من مفاهیم بسیار و روشنگری هایی را برای حداقل 22 نفر آکادمیک آلمانی که هر کدام به پست های اداری خود باز میگردند جا انداختم, برای نمونه به آنها فهماندم که در گذر تاریخ دین اسلام ایدئولوژی سیاسی و تسخیر ترک تباران هست, و افزایش مسجد سازی در آلمان از طریق ترک تباران ایدئولوژی فاز اولیهء تسخیر سرزمین آلمان از سوی ترک تباران میباشد, و به آنها گفتم که ما ایرانی ها آنرا خود تجربه کرده ایم و ایرانی که امروز به چنین عقب ماندگی و به چنین روز و روزگار سیاه گرفتار هست, نتیجهء همین سیاست و فرهنگ ترک تباری میباشد"

با توجه به مطالب بالا که دقیقا کپی مطالب نوشته شده توسط فرد مذکور است ابتدا می خواهم نکاتی ساده بیان بکنم و بعد سوالاتی را از نوسنده ذکر شده و افکار عمومی خوانندگان آن بپرسم :

• می دانیم که مملکتی به نام پرشیا از روزگاران گذشته وجود داشته و جغرافیدانان و تاریخ نویسان رسمی هم به آن اشاره کرده اند و سرجمع همه آنها این است که پرشیا سرزمینی در جنوب کشور فعلی ایران بوده و می باشد که در دورانهایی اندکی بزرگتر یا کوچکتر شده است.

• میدانیم که پرشینها 2500 سال پیش با اشغال سرزمینهای گسترده زیادی، امپراطوری تشکیل داده و بر گستره وسیعی از دنیا حکمروایی کرده اند و سپس منقرض شده اند و سرزمینها و ملتهای دیگر از یوغ تسلط آنها خارج شده اند.

• می دانیم که پس از امپراطوری پرشیا، امپراطوریهای دیگری در دنیا قدرت گرفته اند و هر یک در دوره های خاصی از تاریخ بر همه سرزمینهایی که زمانی تحت سلطه پرشینها بود یا بر بخشی از آنها حکمروایی کرده اند مانند سلوکیان، امویان، سامانیان، غزنویان، افشاریان، مغولها، صفویان، قاجاریان و ...

• می دانیم که در دوره هایی که امپراطوری خاصی بر این سرزمینها مسلط نبوده است، این سرزمینها به صورت مستقل و توسط حاکمان ملی اداره می شدند.

• می دانیم که ایران نام یک کشور افسانه ای است که برای اولین بار در داستان شاهنامه فردوسی ذکر شده است و کشور مقابل آن هم توران بود که هر دو به یک اندازه افسانه هستند و هیچ وقت در تاریخ کشورهایی به نام ایران و توران وجود نداشته است.

• می دانیم که شاهنامه فردوسی یکی از بهترین آثار داستانی جهان است و در آثار شاعران و نویسندگان گذشته بارها به شاهنامه و کشور داستانی ایران اشاره شده است ولی هیچ یک از آنها بیانگر وجود کشوری به نام ایران نیست و فقط اشاره به داستان شاهنامه دارد.

• می دانیم که برای اولین بار صفویان با الهام از داستانهای شاهنامه و برای رقابت با ازبکها و عثمانی ها، نام ایران را برای سرزمینهای تحت سلطه امپراطوری خود استفاده کرده اند.

• می دانیم حدود و ثغور کشوری که امروزه ایران نامیده می شود نه با امپراطوری پرشیا و نه با هیچ یک از امپراطوریهای بعدی دیگر منطبق نیست.

• می دانیم حدود و ثغور کشوری که امروزه ایران نامیده می شود با کشور ایرانی که در شاهنامه ذکر شده منطبق نیست. زیرا ایران داستانی ذکر شده در شاهنامه، سرزمینی موهوم هست که به نظر جایی در شمال افغانستان است ولی طبق ابیات شاهنامه، آذربایجان، طبرستان و فارس و ... جزو ایران نیستند

• می دانیم که امروزه کشوری به نام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که آخرین بار در چند ده سال پیش از تقسیم یک کشور به دو بخش به نام ایران و بحرین به وجود آمده است.

حال به پرسیدن چند سوال ساده از نامبرده بسنده می کنم. به نظر بنده جواب هر یک از سوالات در متون مقاله وی داده شده است ولی کاش ایشان وقت کرده و پس از کمی تعمد صریحا به سوالات زیر جواب بدهند :

1. به نظر شما ایران کجاست؟ کلیه سرزمینهایی که امپراطوری پرشیا تحت سلطه خود داشت؟ کشور ایران افسانه ای که در شاهنامه بیان شده است؟ کلیه سرزمینهایی که امپراطوری صفویان در اختیار داشتند؟ یا کشور ایران امروزی که با مرزها و حدود مشخص در سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است؟

2. به نظر شما به چه کسانی باید ایرانی یا شهروند ایران گفت؟ آیا از نظر شما یک فرد ایرانی با یک فرد شهروند ایران فرق می کنند؟ به نظر شما ایرانی تباران چه کسانی هستند؟ آیا همه ملتهایی که 2500 سال پیش تحت سلطه پرشینها بودند ایرانی تبار محسوب می شوند؟ در آن صورت چرا همه ملتهایی که تحت سلطه امپراطوریهای بعدی بودند را ایرانی تبار نمی دانید مانند ملتهایی که تحت سلطه مقدونیان و سلوکیان و امویان و عباسیان و افشاریان و ... بودند؟ مگر چه فرقی بین آنها هست جز این که شما هم همانند پرشینها نام فارس را با خود یدک می کشید و حقیقت مطلق را فقط پرشین می دانید؟

3. در مقالات شما منظور از ایرانیان چه کسانی هستند؟ شهروندان کشور ایران یا کلیه ملتهایی که در سرزمینهایی زندگی می کنند که زمانی تحت سلطه پرشینها بوده است؟

4. آیا منظور شما از ایرانی و ایرانی تبار کلیه مردمانی هستند که به زبانهای به اصطلاح هند و ایرانی صحبت می کنند؟ در آن صورت چرا پاکستانی ها و بنگلادشی ها و هندیها و ... را ایرانی نمی دانید؟ مگر تفاوت زبان آنها با زبان فارسی بیشتر از تفاوت زبان کردهای ترکیه با زبان فارسی است؟

5. چرا شما فلسطینی تر از فلسطینیها شده اید؟ ناسیونالیست ترین کردهای ترکیه، آمار کردهای ترکیه را 16 ملیون می دانند و شما 20 ملیون، حزب فاشیستی داشناکسیون ارامنه تعداد کشته شدگان ارامنه را با مبالغه بسیار زیاد یک و نیم ملیون می داند و شما 2 ملیون؟

6. اگر به نطر شما مردم سرزمین آذربایجان هیچ نقشی در مدرنیته ایران نداشته و نخواهند داشت، هیچ منابع مادی و نفت و غیره ندارند، قشری نگر هستند و بر علیه آرمانهای ایران هستند، فرهنگشان با دمکراسی و اندیشه ورزی در تضاد آشتی ناپذیر هست، چرا برای جدا سازی آن بخشهای مضر و انگل از سرزمین ایران مبارزه و تلاش نمی کنید؟

7. به نظر شما کسب حقوق شهروندی و انسانی مسلمانان آلمان چه ضرری بر علیه منافع شما و ناسیونالیستهای باستانگرا و فارس گرا دارد که بر علیه آنها به مبارزه برخواسته اید؟

8. چرا دوست دارید کسانی به ناسیونالیسم رادیکالی روی بیاورند؟ و آیا خودتان را پیشرو و مراد ناسیونالیسم رادیکالی می دانید؟ آیا در دنیا ملتی را می شناسید که با ناسیونالیسم رادیکالی به خوشبختی و سعادت رسیده باشند؟

9. آیا ناسیونالیسم رادیکالی که شما مروج آن هستید و از رشد آن ابراز خوشحالی می کنید با حقوق بشر و دموکراسی در تضاد نیست؟

10. آیا کتابهای به اصطلاح تاریخی که امروزه در مدارس و دانشگاهها تدریس شده و به خورد جوانان وآینده سازان این مملکت داده می شوند نوشته پانتورکیستها هستند یا نوشته ناسیونالیتهای رادیکالی فارسگرا مثل شماها؟

11. آیا به نظر شما ترکها جزو شهروندان و صاحبان ایران هستند یا پناهندگانی هستند که شما به عنوان صاحبان این مملکت حق تعیین سرنوشت برای آنها دارید و از سر رحم و دلسوزی اجازه می دهید که همه آنها را همانند پناهندگان در اردوگاههایی در اردبیل نگهداری بکنند.؟

12. آیا به نظر شما شهروندان ترک ایران و شهروندان کرد ترکیه، جزو اموال پدری شما هستند که می خواهید آنها را با هم معاوضه بکنید؟

13. آیا شما معنی و تفاوت زبان، گویش و لهجه را نمی دانید؟ و یا می دانید ولی برای تحقیر ملتهای ساکن ایران زبان مادری آنها را گویش مادری می نامید.

14. آیا کسب هویت و تعین سرنوشت جزو حقوق اساسی و اولیه هر بشری نیست که شما اجازه آن را صادر می کنید و یا جلو آن را می گیرید؟

در نهایت فکر می کنم با تعمق در متن مقالات و سوالاتی که پرسیده شده است به شناخت بهتری از ناسیونالیستهای فارسگرا دست یابیم و از عمق فاجعه ای که آنها می توانند برای این کشور و شهروندانش بیافرینند آگاه شویم.

آلپر آتاسی

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.