رفتن به محتوای اصلی

پاسخ به دعوتنامه ی عضویت در سپاه علیه کردها
07.11.2014 - 13:43

اوجالان ساوالان
نویسنده ی مقاله:
 کوبانی، کوبش طبل نسل­کشی ملت تورک آزربایجان و اشغال خاک آزربایجان جنوبی
لب مقاله: در یک پاراگراف :

... "پس از هم اکنون جوانان و نوجوانان آزربایجان اگر ذره­ای غیرت دینی و شرف ملی تورکی دارند باید بی وقفه و به طور همه جانبه به آموختن و آموزاندن ورزشهای رزمی و دفاع شخصی، کوهنوردی و آموزش نظامی امثالهم بپردازند در منطقۀ خاص آزربایجان غربی و شهرها و روستاهایی که در معرض تهدید دائمی تروریستهای ناجوانمرد کورد هستند، همکاری با رژیم جمهوری اسلامی ایران جهت ضربه زدن هر چه بیشتر به تروریستهای کورد و همکارانشان (عضویت گسترده در شهرها و روستاهای آزربایجان غربی در سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و حتی همکاری دواطلبانه و جدی با اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به صورت "لو دادن جا یا مهره­های تروریست کورد" و امثالهم) - البته این عضویت صرفا به قصد مسلح شدن و ضربه زدن هر چه بیشتر به تروریسم کورد و جلوگیری از غارت پادگانهای شهرهای پرخطر آزربایجان غربی مثل ارمو، سلماس، خوی، سولدوز، تیکان تپه، سویوق بولاغ، قوشاچای و غیره است نه خیانت به فعالان حرکت ملی آزربایجان. تا در زمان مناسب بتوانیم با دستهای پر و در شرایطی ایده آل جلوی این تروریسم ضد انسان مقاومت کنیم."

( ..... کل یوم عاشورا کل ارض کربلا ! این متن را در ماه محرم و قربة الی الله نوشتم! و به نظر من حسینی بودن و عاشورایی بودن و راه حسین را رفتن یعنی همین کاری که من کردم! ..... )


در تأیید مقاله و خلاصه ی آن که در بالا ذکر شد :



 یازیش 

اکنون ببینیم... چه استدلالی در برابر این مطلب خواهند داشت.

آتوسا 

خط به خط بند به بند و كلمه به كلمه نوشته دوست عزيزمان اوجالان ساوالان حقايق تلخ جاري را به تصوير مي كشد. و واقعاً سگ را ديدن و گفتن كه انشاالله كه گربه است فقط فرافكني است . آتا سوزي: ( ايتينن يولداش اول اما چماني يره قويما)با سگ دوست باش ولي هيچ وقت چماقت را زمين نذار.

 تهرانلی

نوشته فوق یک واقعیت دردناک است، و از یک تهاجم تمام عیار،علیه مردم آذربایجان صحبت میکند، تهاجمی که دیریست درمنطقه مخصوصا درغرب آذربایجان جنوبی، بصورت گام بگام، بشکل مرموز و پوشیده، با سکوت رسانه های دولتی، علیه مردم آذربایجان شروع شده است. و روز و یا هفته ای نیست، مردم آذربایجان و یا سربازان ارتش را که در نوار مرزی ساکن اند، و یا خدمت سر بازی میکنند، آماج ترور گروهای پژاک! که همان شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک است، قرار نگیرند. و این موضوع جو منطقه را ملتهب و دگر گون کرده است. سرازیرشدن سیل اسلحه غربی به بهانه آزادی عین العرب قریه ناشناخته سوریه کوبانی که درکنارمرز ترکیه یک وجب خاک است، و مثل جزیزه آن وسط مانده، و بیهوده آنرا بزگش کرده اند، همان عین العرب کوبانی محل آموزش گروه تروریستی پ.ک.ک. است، و از این جهت برای غرب اهمیت دارد، تا از این طریق پ.ک.ک. را علیه ترکیه مسلح بکنند، و بجان 

مردم ترکیه بیندازند. ترکیه در زمینه اقتصادی و ساخت تکنولوژی مدرن نظامی، پیشرفت چشمگیری کرده، و باید بنحوی آن را وارد جنگی خانمانسوز بکنند، و در هم بشکنند، اما موفق نخواهند شد. و شعله های آن در وهله اول بطرز هولناکی دامن خود اکراد را خواهد گرفت. درمورد آذربایجان! لازم به یاد آوریست که مردم ترک آذربایجان باید کم کم برای مقابله در برابر تجاوزات و آدم کشی گروههای تروریستی اکراد مثل پژاک، و پ.ک.ک. که در پشت پرده از طریق رژیم اسلامی فارس در منطقه آموزش و حمایت میشود، خود را برای مقابله با آن آماده بکند، و در فکر تشکیل یک ارتش خلقی برآید، و مثل (هوشی مین) که دهها سال در برابر هیولای ماشین جنگی تجاوزگران غربی، جنگید، و پوزه شان را بخاک مالید، نشان دهد که ملت ترک آذربایجان با تاریخی کهن! از اعماق قرون و اعصار، از ژرفای جنگ و گریز و از میان نبردهای خونین بیرون آمده است، وبه هیچ احدی اجازه نخواهد داد، دست تجاوز به سرزمینش را داشته باشد. و یا بکمک نیروهای اجنبی ما را از سرزمین آبا و اجدادی خود بیرون براند و از تاریخ محو بکند. 

تورک اوغلی

سئوال دارم که بفرمایندچه سندومدرکی ازاین مقاله نویس دارند که ایشان راعامل دولت واداره اطلاعات معرفی میکنند؟

ناظر

مطلب فوق نوشته یک آذربایجانی وطن دوست است ومثل نود درصد مردم ایران مذهبی ومسلمان است. ...

 

در نقد مقاله:

 

 Anonymous

به نظر من این نوشته مال جمهوری اسلامی هست .


تبریزی

تازه کار رژیم در آن با دستپاچگی خواسته است ادای ناسیونالیست های ترک را درآورد و (آذربایجان) را (آزربایجان) نوشته است و (ترک) را (تورک) نوشته است در آغاز می گوید: ( ..... تقدیم به تمامی شهدای سپاهی، بسیجی، انتظامی و ارتشی تورک و غیر تورک ایران ..... ) و از یک سو نوشته اش را به کسانی که ترک نیستند پیشکش می کند و از سوی دیگر از کسانی که ترک نیستند بدگوئی می کند! این پان رژیم درباره (خبرهای دهشتناک از جنایات تروریسم کورد آزربایجان غربی و برخوردهای جانبدارانه و مغرضانه مدیای فارسی زبان داخل و خارج ایران) نوشته...

 کار چند کرد را هنگام درگیری با نیروهای رژیم به حساب همه کردها گذاشته و و واژه کرد را با پسوند (ها) می نویسد! کرد(ها) چنینند، کرد(ها) چنانند، کرد(ها) فلانند، کرد(ها) بهمانند! و پس از آن که کردها را (ملت تروریست پرور کرد) می نامد می نویسد: ( ..... این طرز فکر احمقانه ساده انگارانه که حساب گروه های تروریستی ملت کرد را باید از حساب خود آن ملت جدا کرد که توسط برخی از پان ایرانیست های مکار کردپرست و کمونیست یا مانقورت های بی غیرت کمونیست یا مذهبی یا راستی به ظاهر بشردوست و دموکرات بدتر از آنها سر داده می شود به هیچ وجه درست و عاقلانه نیست! ..... ) و یا ( ..... ملت کرد در ایران باید حساب جنایات بی شمار عمدی و غرض ورزانه تروریست های کرد را که در دامن خود با تبلیغات سیاسیون و حتی روحانیتِ ضد بشر خودش ماموستاهای ضد ترک و ضد شیعه پرورده است به صورت کامل پس بدهد! ..... ) هایل هیتلر!!!

 پس از نوشتن همه این چرت و پرت ها که این پان رژیم کوشیده است از کردهای گرسنه و دردمند و درمانده به گفته خودش (اژدهای هفت سر) بسازد و حتی یک بار نیز از ددمنشی ها و بیدادگری های بیمانند رژیم آخوندی یاد نکرده است از همگان می خواهد با رژیم ولایت فقیه همکاری کنند: ( ..... همکاری با رژیم جمهوری اسلامی ایران جهت ضربه زدن هر چه بیشتر به تروریست های کرد و همکارانشان، عضویت گسترده در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و حتی همکاری داوطلبانه و جدی با اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران!!! .....) چکیده این نوشته این است که کردها بدند و رژیم خوب است و ای مردم با رژیم بر علیه کردها همکاری کنید! این پان رژیم که مانند گردانندگان رژیم واژه های گروهک و شهید و ..... را نیز به کار برده است در پایان مانند آخوندها و با فرهنگ آخوندی می نویسد: ( ..... کل یوم عاشورا کل ارض کربلا ! این متن را در ماه محرم و قربة الی الله نوشتم! و به نظر من حسینی بودن و عاشورایی بودن و راه حسین را رفتن یعنی همین کاری که من کردم! ..... ) دور نیست که فردا نیز این پان رژیم بنویسد: ای مردم کردها سنی و دشمن اهل بیت هستند پس شما که شیعه هستید با رهبری حضرت ایة الله العظمی خامنه ای ترک انتقام اهل بیت را از این سنی های کرد بگیرید!  سخن کوتاه، این چرندنامه وزارت اطلاعات رژیم آخوندی آن چنان چرندنامه ای است که حتی چند ناسیونالیست ترک نیز آمدند و گفتند: "ما نیستیم!"


 منوچهر 

 

تا حال عوامل اطلاعاتی رژیم با قیافه حق بجانب و با احتیاط و در پشت پرده به پروژه مناقشات قومی دامن میزدنند ولی نتیچه چندانی عایدشان نشده است. مردم ایران به این اگاهی رسیده اند که عامل تمام بدبختیها نه ترک و کرد و فارس و عرب و بلوچ هست بلکه اخوندهای مرتجعی هستند که هر صدای ازادی خواهی را از طرف هر قومی به شدت سرکوب میکنند. عوامل ارتجاع اینبار علنا " وارد میدان شده و با ایجاد سایت های گونگون و نوشته های این چنینی سعی در ایجاد نفاق میکنند. لابد اگر این شگرد نیز با شکست مواجه شد گام بعدی کشتار گروهی از کردها به دست مردم اذربایجان و یا بالعکس خواهد بود. در اینصورت رژیم ولایتی به بهانه ایجاد امنیت در منطقه با خیال راحت و حتی با پشتیبانی بقیه کشور ها دست به سرکوب همه جانبه خواهد زد.


یوسف آذربایجان
...  این نوشته با تفکرات حرکت ملی آذربایجان همخوانی ندارد . بهتر است آلت دست وزارت اطلاعات نشویم و وقت خود را در جهت سرنگونی رژیم خونخوار ایران بکنیم . شعار ما همیشه « مرگ بر شونیزم مرگ - بر رژیم ایران و زنده باد همبستگی ملل تحت ستم. » و در ضمن هيچ تورک آذربایجانی با ملت کورد دشمنی ندارد منتها سياست غلط ادعای اراضی از آذربایجان غربی توطئه وزارت اطلاعات است و ما نباید بدام دشمن مشترک بیفتیم .


سروش 

نوشتن این گمراهنامه برای سایت ایرانگلوبال نباید بی دلیل باشد!
اگر آقای ایلیار در سر این گمراهنامه چند خط انتقادی نمینوشت، بیشک بسیاری از کامنت گذاران ساده اندیش آن را مانیفست خود میدانستند. با وجود این انتقادات وکامنتهای اخطار کننده، شاهد نظرهای مثبت سه کامنتگذار هستیم!

سراسر این گمراهنامه شامل چهار نقطه اساسی است که باید زیر آنها خط کشید.
1- گمراهنامه تقدیم به تمامی شهدای سپاهی، بسیجی، انتظامی و... میشود، ولی از طرف دیگر همه آنها را آریایی، پارسیان میداند( تناقض) ؟
2- نوشته شده : پیداست که کوردها که از غیرت وتعصب تورکهای آزربایجانی وقدرت بی سابقه و انفجار مهار نشدنی احساسات تورکان به خوبی آگاهند...
این جمله خود توهینی به آذربایجانیان است. تعصب تورکها ( کسی که نمی تواند اندیشه کند). انفجار مهار نشدنی احساسات ( پائین کشیدن شایستکی عقل جمع ) 
3- عزیزان" سگ را گربه دیدن" و گفتن " انشاء الله گربه است" ! تروریسم کورد سگ هاری است که بیماری تا مغز استخوانش رسوخ کرده وعلاجش فقط کشتن وسوزاندن آن است. توجه ( کشتن وسوزاندن ) یعنی جنگ داخلی را شروع بفرمائید!
4- (عضویت گسترده در شهرها وروستاهای آذربایجان غربی در سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی وارتش به صورت " لو دادن جا یا مهره های تروریست کورد" و امثالم) 
در این جمله بخوبی میشود فهمید که شگرد آنها، بدست آوردن هر چه بیشتر افراد بعنوان گوشت جلوی توپ است
به آذربایجانیها تبریک میگویم.


آ.ائلیار 

خواستم «خبر» این قزعبلات را نشان علاقمندان بدهم و خود بدانند «خط» از کدام جبهه وارد میشود. بله همانطور که بارها در مقالاتم اشاره کرده ام این خط از سوی رژیم هدایت میشود. 
-بر بسترهایی که در خود مقاله اشاره نموده ام.
خواستم همه بدانند رژیم چگونه بر روی «تز جدایی خواهی» و «فعالیت مسلحانه در منطقه» و «ملی گرایی» سرمایه گذاری کرده و مانور میدهد. و این بوزقورت و امین زاده چی ها و ترکیستها آب به کدامین آسیاب میریزند...
سندی ست قابل توجه و مهم.

مقاله ی بالا جهت ایجاد «دشمنی و کینه و نفرت» و در نتیجه «درگیری» و «عدم همبستگی و دوستی» بین مردمان مختلف ایران نگارش یافته. نوشته ام که «اصولاً قابل پخش نیست.» و باز نوشته ام که «خط از سوی رژیم» پیش برده میشود.

دوستانی که در مورد « سند اوجالان-ساوالان» پرسشهایی داشتند بگویم که:
بارها در مقالاتم به روش تحلیل نوشته ام «رژیم در مساله ملی » روی مقولات موضوع از قبیل «استقلال-کرد-ترک-فارس-موضوع ارضی-فعالان» و غیره «تئوری و مانور» میدهد. و سرمایه گذاری کرده. و آنها را تبلیغ میکند. ما دهها مطلب در این موارد دریافت میکنم. ولی آنها را انتشار نمیدهیم. اما وقتی «سندی در رابطه با این مانورها و تئوری بافیها» بدرست ما میرسد وظیفه ی «خبر رسانی» خود میدانیم که آن را در اختیار خوانندگان جهت اطلاع قرار بدهیم. سند نشان میدهد رژیم تا چه حد توانسته خط اش را پیش برد. و تئوریهایش را جا بیندازد. در ضمن مشخص میشود که چه نویسندگانی در مقابل این خط نقد و تحلیل ارائه داده و کمک در روشنگری نموده اند. و چه جریانهایی بدام خط و تئوریهای رژیم افتاده اند. انتشار این سند هشداربزرگی ست برای فعالان رفع تبعیض

که تئوریهای حکومتی را بشناسند و در پی راه حل آلترناتیو آنها باشند. 

-ثقل توجه تئوری بافیها چه از طرف تهران و چه از سوی آنکارا و باکو روی مسئله «استقلال یا جدایی خواهی و ملی گرایی» ست.

- روی مقوله یی «فدرالیسم» اختلاف اندازی بین فدرال گرایی و سلطنت گرایی ست. 
از سوی دیگر حکومت میکوشد راهی برای گرفتن شعار فدرالیسم ازدست مخالفان بیابد مثل راهی که برخی نمایندگان طرحی در این زمینه در مجلس مطرح کرده بودند که خبرش را شنیدیم.
- در ضمن روی «تز ضد ترک-فارس» نیز بشدت کار میکند و سایت هایی هم راه انداخته است.

جناب «ناظر » این شخص -اوجالان ساوالان-یک آدم معمولی مذهبی مثل همسایه من مشد علی بقال است یا عمله ناشی رژیم که مردم را برای همکاری با حکومت فرا میخواند در جلد استقلالچی:
(..... همکاری با رژیم جمهوری اسلامی ایران جهت ضربه زدن هر چه بیشتر به تروریست های کرد و همکارانشان، عضویت گسترده در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و حتی همکاری داوطلبانه و جدی با اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران! .....)
جناب « ناظر»شما که ناظرید پس چرا 
پاراگراف بالا که ماننندهایش در متن کم نیست ظاهر میشود نظارت تان غایب میشود؟!
و با این جمله از او دفاع میکنید:«مطلب فوق نوشته یک آذربایجانی وطن دوست است ومثل نود درصد مردم ایران مذهبی ومسلمان است»
وطن پرست شما عمله ی حکومت است؟ 
که ایران را ویران کرده اند؟ داغش 57 وطن پرست است؟ 

فقط 100 نفر اعدامی زن در زندان اورمیه است. این نشانه ی ویرانی خانواده ها و جامعه نیست پس چیست؟ اینان وطن پرست اند یا نفت پرست؟ وطن را برای پول نفت اش نمی پرستند؟ حامیان «وطن پرستی، توسط اسید پاشان و دارپرستان»را هم دیدیم. ..
این مملکت تبدیل به گنداب شده آدمهایی که هر را ار بر تشخیص نمیدهند و کمر بر عملگی جلادان بسته اند سرنوشتی بهتر ازاین نمی توانند داشته باشد. ..بعید نیست که با اسید چهره ی بانوان را آرایش کننند .
زن را به دار میکشند یا کمک اش میکنند دو باره به زندگی سالم برگردد؟
وطن پرست های شما عمله های این نیروی جلاد اند؟ کسانی که در خدمت این جلادان قرار میگیرند وطن پرست اند؟ با دار و درفش و گلوله و اسید وطن پرستی چه سنخیتی دارد؟ ...

جناب اولان-ساوالان  به  رژیمتان بگویید  ما  با  کردها مشکلی  نداریم ،این دیکتاتوری شماست که با  همه  ی مردمان ایران مشکل دارد. دعوتنامه ی عضویت  درسپاه  دیکتاتوری  را نگهدارید و در آب حل کنید و بنوشید برایتان مفید است.

 

 

Anonymous
 
من با اولان ساوالان موافق نیستم اما از او بسیار ممنون هستم که توانسته با سادگی و صراحت افکار و نظرات جناح راست و افراطی جنبش ملی آذربایجان را بیان کند. این نوشته تنها افکاراولان ساوالان نیست. ما هر روز در جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان با این نظرات و عملکردها روبرو هستیم.
اوالان ممکن است عامل رژیم اسلامی نباشد. بخشی از فعالین سیاسی آذربایجان تا دیروز طرفدار رژیم اسلامی و عضو بسیج و سپاه پاسدار بودند و بعد از اپوزیسیون شدن هنوزهم اشتراکات سیاسی و فکری شان را با رژیم اسلامی حفظ کردند
بسیاری از ناسیونالیستهای تورک، هم رژیم اسلامی و هم کوردها را دشمن آذربایجان جنوبی معرفی میکنند. 
ناسیونالیستها کوردها را تروریست و رژیم اسلامی را فاشیست و اشغالگر می نامند. اما آنها ترجیح میدهند در مبارزه با کردها در کنار رژیم فاشیست و اشغالگر فارس قرار بگیرند. 
جناح راست جنبش ملی آذربایجان از مبارزه ملی کردها حمایت نمیکند و از سرکوب کردها توسط ترکیه؛ داعش، ایران، عراق و سوریه حمایت کرده و خشنود اس. این اولین بار نیست که این جریان اینچنین سخن میگوید. تاکنون اکثر تشکلهای موجود آذربایجان همگی از جمهوری اسلامی و نیروهای فاشیست نظامی ایران در سرکوب کردها حمایت کرده اند. برای نمونه گاموح، یئنی گاموح، احمد اوبالی و تلویزیون گوناذ، کمیته دفاع از غرب آذربایجان، ... همگی ملا حسنی نماینده ولایت فقیه و امام جمعه وقت را "قهرمان ملی" آذربایجان می نامند. همین اکنون هم چنین فکر میکند. همین جریانات سیاسی تورک نیروهای اشغالگر و فاشیست نظامی و پاسداران اسلامی را که در جنگ با پیشمرگان کرد کشته میشوند "شهید" می نامند. آنها از رژیم فاشیست که آذربایجان را اشغال و به مستعمره خود درآورده حمایت میکنند تا کردها را که فقط ادعای ارضی میکنند را سرکوب کند. این جریانات خطر کردها را بیشتر از فاشیستهای اسلامی و اشغالگر ایران میدانند. به همین جهت به رژیم ایران امتیاز میدهند تا به خیال شان کردها ضعیف شوند و دست از ادعاهای ارضی شان بردارند. 
کردها اکنون فقط ادعای ارضی به آذربایجان غربی میکنند، آنها مبارزه سیاسی و جنگ روانی با آذربایجانیها میکنند. آنها برای تغییر ترکیب جمعیتی در آ ذربایجان تلاش میکنند اما هنوز جنگ را آغاز نکردند و در عملی شدن اهداف شان شک و تردید زیادی دارند. ولی جمهوری اسلامی در جنگ دائمی و هم جانبه با آذربایجان است تا ترکها را محو و نابود کند. علیرغم این وضعیت ترکهای راستگرا و ناسیونالیست اتحاد با جمهوری اسلامی و امتیاز دادن به رژیم اسلامی را ترجیح میدهند و در توهم پراکنی و عوام فریبی به آلت دست رژیم تبدیل میشوند.
این جریانات برای آذربایجان و جنبش ملی و دمکراتیک آذربایجان بسیار خطرناک میباشند. تا زمانیکه نیروهای دمکراتیک و چپ در آذربایجان ضعیف باشند همفکران اولان ساوالان در آذربایجان میدان دار خواهند بود. ممنون 
 
آ.ائلیار

 

در مقاله مورد بحث ، خط حکومت با ادبیات حزب الهی ، به روشنی بیان شده است، به این ترتیب که: 
« فعال آذربایجانی برای جنگ با گروه کردی به سپاه و غیره ملحق شود.»
این جمله لب کلام کتابچه است. آیا این خط حکومت نیست؟ آیا با این خط موافق هستید؟ آیا این خط را که جلو شما میگذارند خط وطن دوستی و آذربایجان دوستی است؟
پاسخ درست می تواند چنین باشد که :«بله این خط حکومت است ، نمی توان با آن موافق بود و راه وطن و آذربایجان دوستی این نیست.
من واقعاً متأسفم که تا کنون هرچه در مورد مسایل آذربایجان نوشته ام انگار آب در هاون کوفتن بوده است. هیچ کمکی نکرده که علاقمندان چنین مسایل ساده ای را بتوانند با سیاست درست حل کنند. آمده اند خط حکومت را خط وطن دوستی می نامند. و مستقیم و غیر مستقیم آن را تأیید میکنند.
 

خط درست همبستگی تحت ستمان است. از کرد گرفته تا فارس تحت ستم دیکتاتوری . دفاع از مبارزات حق طلبانه ی آنهاست.

- انتقاد از حرکت نیروهای داخل جبهه ی تحت ستمان درش همیشه باز بوده و خواهد بود. انتقاد در درون ستمکشان به معنای همراه شدن با خط حکومت نمی تواند باشد. کسانی که چنین میکنند خط حکومت را با خط ستمکشان عوضی گرفته اند.
من در دو مقاله انتقاد را مطرح کردم که :«تز ناسیونالیستی کردستان بزرگ، ایده ی جنگ داخلی بین خلقهای تحت ستم است. و "آوانتوریسم ناسیونالیسم افراطی کرُد" به زیان تبعیض دیدگان است.» و زیانمند بودن همه ی بزرگ گرایی ها و عملیات مسلحانه را نشان دادم گفتم که «مسئله ملی راه حل نظامی در ایران ندارد. » 
واقعیت این است که «ارض در ایران» متعلق به هیچکس نیست. و عملاً متعلق به حکومت است. جبهه ی تحت ستمان بین خود مشکل ارضی ندارند. مشکل همه ی ستمکشان با دیکتاتوری حاکم است.
کرد مسلح با مردمان مشکل ندارد با حکومت مشکل دارد که «حق آزادی احزاب» را نقض میکند. کرد مسلح اعلام کرده «مبارزه ی مسلحانه نمی کند اما در مقابل دستگیری -مسلحانه از خود دفاع میکند»
در مورد این روش گفته ام «دفاع مسلحانه نیز نادرست است». راه درست کردستان راه « جنبش مسالمت آمیز مدنی-سیاسی» ست . مثل آذربایجان. فاز مسلح بودن اکنون درست نیست. و «کشته شدن سرباز وظیفه و درجه دار» پیش میاید. 
این انتقادها را می توان مطرح کرد. ولی راه « جنگ با کرد - و حتی ایستادن در کنار سپاه و غیره» نمی تواند راه فعال آذربایجانی معتقد به مبارزه ی مسالمت آمیز باشد. این خط خط حکومت است.

با این روشنگری واضح هنوز دوستان کامنتهایی در مشی حکومتی می نویسند و حساب دو دو تا را هم نمی توانند انجام بدهند.
کسانی که فکر میکنند راه حلهای ارائه شده غلط است بیایند نشان دهند. این مسایل را برای آب درهاون کوفتن مطرح نمی کنیم. حکومتی ها هم بیایند.
هیچ یک از فعالان شناخته شده خط ارائه شده ی حکومتی در مقاله ی مورد بحث را هرگز پیشنهاد نکرده اند. با این همه دوستان از تشخیص یک نوشته ی حکومتی عاجز اند. 
شعار « اختلاف ارضی- و جنگ تروریست» را حکومت از موضع خود مطرح کرده دامن میزند. از نظر من در کردستان ایران «تروریسم کرد نداریم» بل «دفاع مسلحانه داریم» و همینطور «در این شرایط اختلاف ارضی با جنبش کردستان نداریم- بل مشکل دیکتاتوری با حکومت را داریم. سخن یک گروه را به نام جنبش کردستان نمی نویسیم.هر سخنی داشته باشیم میخواهیم بعد از استقرار فدرالیسم و دموکراسی در ایران مطرح کنیم.» 
حکومت خط خود را روی هوا بنا نمی کند میاید روی سرباز وظیفه بنا میکند. درک اینها دیگر نباید سخت باشد.واقعا جای تأسف است.

نظرم را در شرایط موجود چنین فرموله میکنم:
زنده باد همبستگی جنبشهای مردمی ایران 
علیه تبعیض و دیکتاتوری و بی عدالتی اجتماعی
پیروز باد مبارزات مسالمت آمیز ستمکشان ایران
زنده باد برابری، دموکراسی، عدالت اجتماعی
زنده و پیروز باد نقش تعیین کنندۀ زحمتکشان یدی و فکری ایران 
در جنبشهای مردمی.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار
برگرفته از:
کامنتهای ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.