رفتن به محتوای اصلی

این دختر اسرائیلی به کردهای کوبانی پیوست که ضد داعش مبارزه کند
23.11.2014 - 23:18
برگردان:
راشل زرگریان

این دختر اسرائیلی بنام "گیلا روزنبرگ" به سوریه رفت و به صف مبازان کرد که علیه داعش (دولت اسلامی) در جنگند , پیوست. در این تصویرها نشان میدهد که در لباس نبرد با سلاح های مختلف از جمله کلچه نی کو, تفنگ M-16, و تپانچه, تمرین میکند. در تصویر دیگری همراه با خانواده کرد کوبانی نان درست میکنند. جای دیگر نشان میدهد که با چکمه های قرمز پرچم داعش را زیر پایش میگذارد.

 

 ג'יל רוזנברג

تصویر گیلا روزنبرگ در سال 2009

  

 

گیلا در حال حاضر مشخص نیست که کجا هست و آیا در مبارزه جنگی شرکت کرده است یا نه؟ آخرین بار در صفحه فیس بوک خود در 19 نوامبر, یعنی چهارشنبه گذشته به مناسبت تولدش, دوستان تبریک گفتند. او اظهار کرده است که در هفته های آینده به اینترنت دسترسی نخواهد داشت. شخص دیگری صفحه فیس بوک او را نظارت خواهد کرد.

 

 

 گیلا روزنبرگ 31 ساله است. او در همین اواخر در تلاویو زندگی میکرد. اما در اصل کانادائی تبار است. او در کانادا به عنوان خلبان مدنی آموزش دیده است. داستان زندگی او در صدای اول در رادیو اسرائیل آشکار شد. او در دوم  ماه نوامبر از اسرائیل به عمان و از آنجا به شهر اربیل پایتخت منطقه خود مختار کردستان در شمال عراق, رفت. چند روز بعد با کمک اشخاص بانفوذ به سوریه رفت وبه گروه  VPG, واحد دفاع محبوب مبارزه در کردستان, که ضد دولت اسلامی داعش مبارزه میکنند, ملحق شد. گیلا در ارتش اسرائیل خدمت کرده است. او در چند هفته پیش طی تماس تلفنی توضیح داد که در مرز سوریه است. یعنی درست به فاصله 3000 متر از داعش.

 

  

گیلا گفته است: کردها آدمهای بسیار خوبی هستند و زندگی را دوست دارند. باید به آنها کمک کرد. او همچنین به خطری که احتمال دارد جانش را تهدید کند آگاه است وگفت: هیچ فرقی بین خون من و دیگران وجود ندارد. دولت اسلامی افراطی در واقع برای همه دنیا خطرناک است.

  

 

23.11.2014

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راشل زرگریان
برگرفته از:
walla news

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.