رفتن به محتوای اصلی

مرکل، "دولت اسلامی" را بزرگترین تهدید امنیتی منطقه و جهان دانست
27.11.2014 - 03:47

*******

وی در ادامه از گروه "دولت اسلامی" به عنوان «یکی از خشن ترین تهدیدهای بی سابقه علیه جان ساکنان منطقه و دولت‌ها» یاد کرد و افزود که دولت اسلامی، «هزاران جنگجوی خارجی را در کشورهای گروه ٢٠ قدرت اقتصادی جهان، چه در نیم کرۀ جنوبی و چه در اروپا به خدمت می گیرد». 

صدراعظم آلمان فدرال در ادامه تأکید کرد که خشونت نامحدود و بی حد و مرز "دولت اسلامی" امنیت آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را به خطر انداخته است.
دولت آلمان می گوید که تاکنون 550 تن از شهروندان این کشور به صفوف "دولت اسلامی" پیوسته اند که از این تعداد حدود 60 تن در جریان نبردها و سوءقصدهای انتحاری کشته شده اند و 180 تن دیگر به آلمان بازگشته اند.

صدها تن دیگر از شهروندان فرانسوی، بلژیکی، انگلیسی و دیگر کشورهای اروپایی نیز هم اکنون در صفوف "دولت اسلامی" در سوریه و عراق سرگرم جنگ با دولت های بغداد و دمشق یا نیروهای کرد محلی هستند.
در این حال، امروز وزیر دفاع فرانسه، ژان-ایو لودیریان، اعلام کرد که این کشور شش هواپیمای جنگی از نوع "میراژ" را از فردا و به منظور نبرد علیه نیروهای "دولت اسلامی" به منطقه خواهد فرستاد. قرار است این هواپیماها در خاک اردن مستقر شوند.

از سپتامبر گذشته 700 نیروی نظامی فرانسه در چارچوب پشتیبانی از نیروهای دولت بغداد علیه "دولت اسلامی" در عراق مستقر شده اند. دولت فرانسه همچنین 9 هواپیمای جنگی دیگر از نوع "رافال"، یک هواپیمای سوخت گیری، یک هواپیمای مجهز به رادار و همچنین یک هواپیمای گشت دریایی را در امارات متحد عربی مستقر کرده است. یک ناوشکن ضدهوایی فرانسه نیز در آبهای خلیج فارس مستقر است.

سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه امروز اعلام کرد که شمار قربانیان حملات هوایی دولت دمشق که سه شنبه گذشته علیه نیروی های "دولت اسلامی" در شهر "رقه" سوریه روی داد دست کم به 95 نفر از جمله 52 غیرنظامی رسیده است. همزمان یک فرماندۀ ارشد پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، امروز گفت که برغم تمایل دولت آنکارا، ناتو قصد ندارد یک منطقۀ ممنوعه پرواز برای هواپیماهای حکومت سوریه تعیین کند. دولت آنکارا پیش ازا این گفته بود که ایجاد چنین منطقه ای برای بازگرداندن یک و نیم میلیون آوارۀ سوری به خانه هایشان ضروری است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

اقبال اقبالی
برگرفته از:
http://www.persian.rfi.fr/

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.