رفتن به محتوای اصلی

جنايات سازمان‌يافته جهرم عليه دختران دانشجو، به کجا پناه بايد برد؟
30.11.2014 - 16:29

وقتی اعتراضات مدنی مردم اصفهان برای معرفی مسئوولان و مجريان اسيدپاشی های زنجيره ای اصفهان با دروغها و تشرهای رسانه های رسمی حاکميت مثل کيهان و تهديدات دستگاه قضايی پاسخ گفته شد، در مقاله ای که در گويا نيوز انتشار يافت نوشتم که احتمالا نه خامنه ای هرگز اين جنايات را محکوم می کند و نه دستگاه قضايی به دنبال معرفی و مجازات مسببان خواهد رفت، چرا که جنايتکاران پيام دستگاه ولايت فقيه را به زنان "بدحجاب" ابلاغ کرده اند.

اگر خامنه ای با صدای بلند آن جنايات را محکوم می کرد و می پذيرفت که مردم و رسانه ها برای حقيقت يابی در کشف عوامل و ريشه های آن جنايات به دستگاههای انتظامی و قضائی کمک کنند، به هيچ روی جنايات تکان دهنده جهرم تکرار نمی شد.

اما تهديد معترضان و حتی دستگيری موقتی عده ای مردم عادی و روزنامه نگارانی که به دنبال حقيقت يابی بودند گروههای خودسر را به ادامه اقدامات جنايتکارانه عليه زنان تشويق کرد.

اگر فعاليتهای گروههای خودسر را در دو يا سه دهه اخير بررسی کنيم به اين نتيجه می رسيم که هرکجا که منويات خامنه ای از مجاری به اصطلاح قانونی و رسمی به پيش نرفته، اين گروهها برای انجام اهدافی که حاکميت بخاطر زشتی آن نمی تواند علنا و رسما برعهده بگيرد، به کار گرفته شده اند. قتل های زنجيره ای فروهرها و نويسندگان و روشنفکران، قتل جوانانی که رفتارشان با الگوهای رسمی حاکميت متفاوت دانسته می شد در کرمان، ماجرای جنايات ۱۸ تير۷۸ در کوی دانشگاه، ترور سعيد حجاريان توسط سعيد عسگر،فجايع کهريزک و بالاخره اسيدپاشی های زنجيره ای اصفهان همگی جناياتی هستند که دستگاه جبار ولايت فقيه نمی تواند علنا از آن دفاع کند، اما اجرای آن کاملا در جهت منويات خامنه ای و به موازات سياستهای دلبخواه او بوده اند.

در همه اين موارد دستگاه قضايی بطور علنی و يا پنهانی از جنايتکاران حمايت کرده است. در هريک از اين موارد، اگر خامنه ای و ايادی او به دلايلی نتوانسته اند راه را برحقيقت يابی کاملا سد کنند، مسئووليت دستگاههای امنيتی و نظامی و بسيجی در اين جنايات اثبات شده است.

جنايات اخير جهرم عليه دختران دانشجو بطور قطع همان پيامی را برای زنان از نظر حاکميت "بدحجاب" دربردارد که اسيدپاشی های اصفهان داشت. ولايت مطلقه فقيه و انصار او در پوشاندن چهره زن ايرانی با حجاب اسلامی و "حجاب برتر" مطلقا شکست خورده اند. اين اقدامات هولناک هم اعتراف به اين شکست تاريخی است و هم آخرين تلاشهای نوميدانه دستگاه ولايت برای پيشبرد پروژه حجاب اسلامی ازطريق ارعاب است.

گروههای خودسر سابقه آدمکشی های تکان دهنده ای در شهرستان جهرم دارند. در نخستين سالهای پس از انقلاب اين گروهها به دستور حسين آيت اللهی امام جمعه وقت جهرم در موارد متعددی جوانان حامی گروهها و سازمانهای چپ را می دزيدند و پس از شکنجه زنده زنده در گودالها و چاههای قنات می انداختند و آنگاه با پرتاب نارنجک آنان را می کشتند. مسببان آن کشتارها که به گروه قنات معروفند هرگز معرفی و مجازات نشدند. البته مردم جهرم آنها را می شناختند. مثلا يکی از آنان معروف به "رحيم رضا شوره" که پيش از انقلاب سابقه شرارت (بچه بازی) در پرونده خود داشت و پس از انقلاب حزب اللهی شده بود يکی از فعالان همين گروهای خودسربود.

- اگر سازماندهان اسيدپاشی های اصفهان و چاقو کشی های جهرم معرفی و مجازات نشوند احتمالا اين جنايات زنجيره ای در ساير نقاط کشور نيز تکرار خواهد شد.

- اگر خامنه ای صريح و قاطع اسيدپاشی های اصفهان را محکوم می کرد احتمالا اين جنايات تکرار نمی شد.

راستی وعده ی رئيس جمهور روحانی که در مورد اسيدپاشی های اصفهان گفته بود تا معرفی عاملان اين جنايات آرام نخواهيم نشست چه شد؟

آيا روحانی تاکنون از خامنه ای خواسته است که اين فجايع را با صراحت و قاطعيت محکوم کند؟

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.