رفتن به محتوای اصلی

شایعات دولت اسلامی در جنگ با کردهای کوبانی
01.12.2014 - 02:25
برگردان:
راشل زرگریان

براساس گزارشی که با انجمن های سازمان جهاد اسلامی شناسائی میشوند تائید شده که "دولت اسلامی" گیلا روزنبرگ شهروند اسرائیل وکانادا که به سوریه رفته و در صفوف شبه نظامیان کرد که با جناح رادیکال مبارزه میکنند, پیوسته, ربوده است. این عمل دراماتیک در طول جنگ در شهرستان کوبانی در سوریه که هم مرز ترکیه است, صورت گرفته. این گزارش در چندین انجمن اسلامیستی دیروز 30.11.2014 (یکشنبه) اطلاع داده شده. با این وجود این خبر تائید رسمی دریافت نکرده است وحتی کردها تصویر متفاوتی را ارائه میدهند.

 ג'יל רוזנברג – ישראלית הנלחמת עם הכורדים נגד דאעש – נובמבר 2014

براساس این خبر که در بعضی از سایتهای شک برانگیز, نوشته شده در "مغزاسلام" که با القاعده و داعش شناسائی میشود, برخی از جنگجویان داعش پس از تصاحب یکی از محله های شهرستان, برخی از مبارزان کرد ربوده شده اند. در بین آنها این سرباز اسرائیلی گذشته "گیلا روزنبر" دختر 31 ساله نیز دیده میشود.

דגל טורקיה על מגדל תבואה לאחר תקיפה אווירית בכובאני, סוריה (רויטרס)

 شهر کوبانی در دو روز قبل  (تصویر از رویترز)

همچنین گفته شده است که تصرف همان منطقه پس از یک سری از حملات انتحاری و یورش جنگنده های "دولت اسلامی" صورت گرفته است. چنانچه این گزارش درست باشد میتواند نشان دهد که این اولین آدم ربائی زنان غربی توسط سازمان دولت افراطی است, با اینکه شهروند اسرائیلی دیگری بنام "استیون سوتلوف" توسط این سازمان افراطی به قتل رسید.

به نقل از ویرایشگر خارجی در رادیو اسرائیل, خبر داده شده که مبارزان کرد میگویند گیلا روزنبرگ در آن قسمتی که ظاهرا ربوده شده, نبوده است. یکی از همین مبارزان حتی این موضوع را صرفا تبلیغات دولت اسلامی خواند. در این شایعات آمده است که روزنبرگ مسلمان شده ونامش را به "عایشه ملت یهود" تغییر داده ومشغول دارو و درمان پزشکی از جنگنده های "ال-نوسرا" است که با القاعده و داعش در سوریه شناسائی میشود.

 

کشور کانادا همه کانالهای مربوط به اطلاعات اضافی را بررسی میکند. شایعات منتشر شده دیگری هست که میگویند: سخنگوی دولت اسلامی بنام "ابو محمد ادنائی" در نظر دارد که با گیلا روزنبرگ ازدواج کند. ادنائی همچنین میخواهد جایگزین ابوبکر البغدادی شود. او همچنین  توزیع مطبوعات و نمایندگی سخنرانی از ابوبکر البغدادی را نیز بعهده دارد. اما در این مورد چیزی از دهان او فاش نشده است.

אדם מניף דגל כורדי, לרגל הגעת שיירה של לוחמי פשמרגה מעיראק לגבול טורקיה-סוריה, לקראת הצטרפות ללחימה בכובאני, 29 באוקטובר 2014 (רויטרס)

پیش مرگان کرد در راه پیوستن به کردهای کوبانی (تصویر از رویترز)

خبرگزاری فرانسه روز گذشته گزارش داد که نیروی داعش با مرگ حداقل 50 تن از جنگنده هایش  شکست تحقیر آمیزی خورد. این شکست در عرض 24 ساعت پس از حملات هوائی رسمی نیروهای بین المللی گسترده به رهبری ایالات متحده امریکا بوقوع پیوست.

1.12.2014

انتشار ویا کپی مقاله فقط با ذکر نام نویسنده ومترجم مجاز است

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راشل زرگریان
برگرفته از:
walla news
اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.