رفتن به محتوای اصلی

همراهی زنان سیاسی در بند زندان ارومیه با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی
01.12.2014 - 21:12

زندانيان زن در بند نسوان زندان اروميه (دریا) امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه، به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارومیه پيوستند.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زندانیان بند نسوان زندان ارومیه (دریا)، امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه ۱۳۹۳، در دوازدهمین روز از اعتصاب زندانیان سیاسی بند 12 زندان مرکزی ارومیه، با پیوستن به این اعتصاب عمومی، حمایت خود را از خواسته‌های آنها اعلام کردند.
خواسته اصلی زندانیان اعتصاب کننده، داشتن بند سیاسی مستقل و توقف رفتارهای غیرانسانی اعلام شده است.
زندانیان سیاسی زن ارومیه نیز با تاکید بر حمایت از این اعتراض عمومی، مطالبات اعلام شده را خواسته‌ی زنان سیاسی محبوس در این زندان اعلام کردند.
گفته شده از ظهر شنبه تلفن‌های زندان ارومیه برای جلوگیری از اطلاع‌رسانی درباره اعتصاب غذای زندانیان سیاسی قطع شده است. دیروز نیز با پیوستن تمامی زندانیان سیاسی کُرد تبعیدی زندان‌های جنوب ایران و زندانیان سیاسی رجایی شهر کرج به اعتصاب زندانیان سیاسی ارومیه، اعتراض این دسته از زندانیان وارد مرحله‌ تازه‌ای شده است.
تاکنون زندانیان سیاسی بند نسوان ارومیه (دریا)، رجایی شهر، زاهدان، سنندج و زندان‌های جنوب ایران به اعتصاب زندانیان ارومیه پیوسته‌اند و احتمال سراسری شدن و گسترش آن در سایر زندان‌های ایران می‌رود.
برخی از فعالان حقوق بشری و مدافعین حقوق زندانیان، با ابراز نگرانی از وضعیت اعتصاب کنندگان گفته‌اند که احتمال دارد مسوولان امنیتی و قضایی با استفاده از نیروهای گارد ویژه به زندانیان سیاسی حمله کنند و اعتصابشان را با توسل به زور و اقدام‌های خشونت‌آمیز خاتمه دهند.
به دنبال این اعتصاب در هفته اخیر، مدیر داخلی و مسوولان حفاظت چند بار به بند ۱۲ مراجعه کرده‌اند. آنها در ابتدا به زندانیان سیاسی وعده‌ی رسیدگی داده‌اند و سپس با اعلام افزایش آمار انتقال زندانیان به این بند، زندانیان سیاسی را تهدید کرده و خواهان شکستن اعتصابشان شده‌اند.
گفته شده در دوازدهمین روز از این اعتصاب غذا، حال چند تن از این زندانیان رو به وخامت گذاشته اما همچنان این اعتصاب غذا ادامه دارد.
یک منبع مطلع درباره وضعیت زندانیان اعتصاب‌کننده در بند 12 گفته: «با طولانی‌تر شدن زمان اعتصاب غذا، حال چند از تن از اين زندانيان بدتر شده و مسوولان زندان ارومیه نیز جز تهديد زندانيان اعتصاب‌كننده، به خواسته‌های آنها پاسخی نداده‌اند.»
این منبع همچنین گفته: «يكی از اين زندانيان معترض، علی افشاری است که دو سال اخیر را با انواع امراض جسمی گذرانده و هیچ اقدامی نیز برای درمانش از سوی مسوولان زندان انجام نشده است. وی هم‌اکنون در وضعیت حاد جسمی و در شرایط بسیار خطرناکی است.»
29 زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه (دریا)، از روز پنج‌شنبه ٢٩ آبان‌ماه سال جاری، در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده‌اند. گزارش‌ها حاکی از گسترش دامنه‌ی این اعتراض عمومی زندانیان سیاسی است. این اعتصاب غذا کماکان در زندان مرکزی ارومیه در جریان است.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.