رفتن به محتوای اصلی

تفرقه در ميان ايرانيان با عنوان فارس و شيعه گرى را محكوم مى كنيم
05.12.2014 - 12:04

مدتى است از سوى افرادى نظير آقاى اديب برومند، مسعود بهنود و عطالله مهاجرانى به شيعه گرى و زبان فارسى بعنوان اصالت ايرانى انديشه ورز تاكيد شده و به اين ترتيب تلاش شده است تابه ايرانيت و تفكر ايرانى زيرسايه ابهام برانگيز و تركيب نامتجانس واژه ها تعريف جديدى القاء شود.اينكه آيا آنچه آقاى اديب برومند اعلام كرده با تعريفى كه مسعود بهنود از پديده روشنفكر ايرانى ارائه نموده  و توسط آقاى مهاجرانى رفو شده است، ارتباط ارگانيكى وجود دارد يا خير!! مسئله با اهميتى نيست، اهميت قضيه اما در اين است كه طرح مسئله شًيعه گرى و فارس ( ميليونها شيعه آذربايجانى، كرد، لر و عرب خوزستان و،،، در كجاى اين تعريف قرار ميگيرند،؟! ) نشان مى دهد كه اين طرز تلقى و تفكر در ميان بخشى از مدعيان حقوق مدنى وجود دارد كه در هر بزنگاهى آتش تفرقه بين نيروهاى پيشرو ايرانى را كه در مقابله با استبداد دينى جمهورى اسلامى قرار دارند، شعله ور مى سازند. تفكرى كه در صورت بسط يافتن آسيبى بسيار فراتر از سركوب مستقيم  جمهورى اسلامى بر پيكر جامعه روشنفكرى ى و پيشروان سياسى كشور در داخل و خارج كشور واردخواهد نمود. اين طرز تلقى توهين به شعور ايرانيان، توهين به همه اديان و اعتقادات و تمامى زبانهاى موجود در سراسر ايران محسوب مى شود، اين بينش بر دشمنى بين مليتها و اقوام ايرانى دامن خواهد زد. 

سياست مستبدان تاريخ همواره بر بستر تفرقه ميان ملتها استوار بوده است و اينگونه تفرقه افكنى ها كه سمت و سوى حمايت از جمهورى اسلامى را بروشنى تصوير مى كند، جدا از سياست هاى تفرقه افكنانه نظام مستبد حاكم بر ايران نيست.

جبهه دموكراتيك ايران ضمن تقدير از دوستان جبهه ملى كه در جهت نفى اين انحراف ناپسند در جبهه خود تلاش نموده اند، اعلام مى دارد؛ آنانى كه كه با طرح لباسى نامتجانس بر پيكر روشنفكران ايران، قصد تخطئه نمودن جامعه روشنفكرى و سياسى ايرانيان را داشته و از سوى ديگر با غير ايرانى خواندن ساير اعتقادات دينى و فرهنگى، قصد تحقير هموطنان ما را دارند، بايد نسبت به بيان آنچه كه  تحت نام ابراز عقيده و آزادى بيان ابراز مينمايند، هشيار باشند و هويت ايرانى و زبان هاى فارسى، كردى و آذربايجانى و بلوچى و عرب خوزستانى و دهها زبان ديگر را زير ضربات كشنده شعيه گرى سياسى مستبد و مسخ شده، همچنان قربانى نكنند. انسانها آزادند تا دين خود را برگزينند و هيچكس حق ندارد براى ايرانيان دين و زبان تعيين نمايد، مردمان ايران خود بهترين مرجع براى تعيين هويت خويشتن هستند و نيازى ندارند كسى براى جامعه ايران باز تعريف مطنطن ديگرى از هويت ايرانى بسازند.

جبهه دموكراتيك وظيفه خود مى دارد، كه از حقوق همه مردم ايران و از همه اعتقادات دينى و مذهبى حمايت نموده و از روشنفكران ايرانى با هر اعتقاد و مرامى، بعنوان پيشروان آزاديخواهى و مدافعان حقوق همه مردمان ايران اعلام حمايت مى نمايد. 

زنده باد آزادى

گسسته باد زنجير استبداد

برقرار باد دموكراسى در ايران

جبهه دموكراتيك ايران برون مرز

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.