رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در مورد حکم اعدام سهیل عربی
05.12.2014 - 15:41

 

جمهوری جنایت اسلامی ۳۵ سال است که با تکیه بر قوانین پوسیده و متحجر شریعت و با تکیه به سیستمهای نظامی و امنیتی خود سعی‌ در کنترل اعتراضات مردم به جان آمده از تعدی،تجاوز و اعدام نموده است. در دورهٔ کشتار و اعدامهای نسل کشانه رژیم یعنی‌ سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۷ ده‌‌‌‌ها هزار از فرزندان انقلاب به خاک و خون کشیده شدند. این روند تا خیزش دوباره میلیونی ۱۳۸۸ با افت وخیز ادامه داشته ولی‌ هرگز متوقف نشده است. تنها در دورهٔ یکساله و نیمه دولت حسن روحانی نزدیک به هزار انسان طبق آمارهای رسمی‌ خود رژیم به طناب دار سپرده شده‌اند. حاکمیت جنایت کار اما با تکیه به سیستم قضایی و نظامی امنیتی خود جهت کنترل اعتراضات با صدور احکام سنگین این پیام را در مقابل جامعه قرار میدهد که هزینهٔ هر گونه حرکت اعتراضی میتواند بسیار سنگین باشد.جمهوری اسلامی از اینکه حرکت حق طلبانه و به واقع انسانی‌ این حاملان واقعی‌ حقیقت به خروشی عظیم و برانداز تبدیل شود شدیدأ در وحشت می‌باشد.

https://www.facebook.com/zendani.siasi

سهیل عربی یکی‌ از میلیونها فعال فیسبوکی در ایران است. سهیل عربی، ۳۱ سال سن دارد و در آبان ماه سال ۱۳۹۲ توسط سپاه پاسداران جمهوری فاشیست اسلامی بازداشت و مدت ۲ ماه را تحت بازجویی در بند ۲ الف این زندان و در سلول انفرادی به سر برد، بنا به محتویات پرونده سهیل عربی مدیر هشت صفحه فیسبوکی مختلف بوده است، مطالب مندرج در این صفحات دلیل اصلی بازداشت او و طرح اتهامات مذکور بر علیه این شهروند شده است. سهیل عربی با توجه به حرفه‌ خودش در عکاسی ، از فعالان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک بوده است که مطالبی را در نقد دولت و به صورت طنز منتشر می‌کرده است. وی از جمله قربانیان پروژه سال گذشته اطلاعات سپاه برای برخورد با فعالین فیسبوکی بوده است.وی به اتهام واهی و بی‌ معنی‌ توهین به پیامبر اسلام و ائمه اطهار دستگیر و به اعدام محکوم شده است و حکم اعدام به اجرای احکام فرستاده شده است و هر لحظه امکان دارد که حکم به اجرا دربیاید.

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی در ایران این حرکت وقیحانهٔ رژیم جنایت کار جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم نموده و از تمامی انسانهای آزاده و حقیقت طلب دعوت بعمل می‌اورد که به هر طریق ممکن به این حکم وقیحانه اعتراض نمایند. دوران سکوت گورستانی دیر وقتی‌ است به پایان آماده است. با فریادِ اعتراضِ خود به جانیان رژیم نشان دهیم که دیگر سرکوب و آزارِ انسانهای حق طلب و مبارزان راه آزادی و دموکراسی‌ به سکوت منجر نخواهد شد، بلکه عزم راسخ میلیونها انسان دیگر را توفنده تر از گذشته در جهت سرنگونی شما سازمان خواهد داد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ایران CFPPI

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.