رفتن به محتوای اصلی

لباس شخصی‌ها: با شما تماس خواهیم گرفت!
05.12.2014 - 18:11

بی‌خبری از مجید مقدم یکی از بازماندگان کهریزک

لباس شخصی‌های وزرات اطلاعات، مجید مقدم، فعال مدنی و یکی از زندانیان بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸ را چهارشنبه شب ۱۲ آذرماه، در منزل پدری‌اش بازداشت کردند. آنها به خانواده‌اش گفته‌اند که بعدا با شما تماس خواهیم گرفت.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجید مقدم، فعال مدنی و یکی از زندانیان بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸، چهارشنبه شب 12 آذرماه 1393، در منزل پدری‌اش در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
گفته شده ماموران امنیتی لباس شخصی در زمان بازداشت مجید مقدم، با در دست داشتن حکم جلب به بهانه پخش مواد مخدر به صورت سرزده در ساعت 8 شب، به خانه پدری این فعال مدنی وارد شده و در مقابل درخواست خانواده مقدم برای اطلاع یافتن از محل انتقال فرزندشان، یکی از لباس شخصی‌ها گفته: «با شما تماس می‌گیریم.»
یک منبع مطلع نزدیک به خانواده مجید مقدم در گفتگو با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته: «برخورد ماموران در هنگام بازداشت، مودبانه بود. آنها وسایل شخصی، رسیور، سی دی، فلش مموری و چند کتاب متعلق به مجید را ضبط، صورتجلسه و با خود بردند.»
این منبع همچنین افزود: «لباس شخصی‌ها قبل از دستگیری مجید به بنگاه املاک سر کوچه مراجعه کردن و به مالک گفتن که مجید مواد مخدر پخش می‌کنه و با این حربه تونستن در را باز بکنن و وارد خانه بشن.»
مجید مقدم، ۲۹ ساله، پیش از این نیز به دلیل شرکت در اعتراض‌های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، توسط نیروهای لباس شخصی دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بود.
در سال ۱۳۸۸، مجید مقدم در بازداشتگاه کهریزک شاهد مرگ یکی از افراد بازداشت‌شده بود.
بنا به این گزارش در بازداشتگاه کهریزک این فعال مدنی و بیش از ۱۰۰ زندانی دیگر مورد شکنجه جسمی و روحی قرار گفتند. از جمله این شکنجه‌ها می‌توان به کتک زدن، کابل زدن، کتک زدن با لوله، و حبس تعدادی زیاد از زندانیان در سوله‌های نامناسب با هوای گرم اشاره کرد.
در بازداشتگاه کهریزک دست‌کم چهار نفر از معترضان به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، به‌ نام‌های امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین آقازاده قهرمانی کشته شدند.
هنوز از دلیل اصلی بازداشت، اتهام، محل نگهداری و سرنوشت مجید مقدم اطلاعی در دست نیست.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.