رفتن به محتوای اصلی

محرومیت شاکر باقی زندانی سیاسی زندان کاشمر از حق تماس با خانواده
06.12.2014 - 11:01
شاکر باقی زندانی سیاسی کرد و تبعه ترکیه در زندان کاشمر از حق تماس تلفنی با خانواده اش محروم می باشد.
بنابه گزارش کمیپن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شاکر باقی زندانی سیاسی کرد اهل شهر وان ترکیه که در سال ۱۳۸۶ در جاده سنندج- مریوان به دست نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد مدت دو ماه در زندان دیزل آباد کرمانشاه زندانی و سپس به زندان سنندج منتقل و از آنجا به زندان کاشمر در استان خراسان رضوی تبعید گردید.
وی از سال ۸۶ تا کنون مدت ۷ سال است که در این زندان به سر می برد و به ۳۰ سال زندان محکوم گردیده است. و در این مدت از حق تماس تلفنی با خانواده اش محروم بوده است.
یک منبع مطلع در این باره به کمپین گفت که چون از داخل زندان نمی توان با خارج از ایران تماس گرفت، و با وجود درخواست این زندانی سیاسی از مسوولان زندان برای تلفن زدن به خانواده اش در ترکیه ، همواره از سوی مسوولان مخالفت شده است.
وی همچنین گفت که تنها مدت چند ماه پیش برادرش از ترکیه به ایران آمد و بعد از مدتها موفق شد با یکی از اعضای خانواده اش ملاقات کند.
شاکر باقی در شعبه چهارم دادیاری به ریاست دادیار کامیابی مورد بازپرسی قرار گرفت و به اتهام محاربه وعضویت در حزب پژاک کیفر خواست برایش صادر شد و در شعبه‌ یک دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی حسن بابایی به سی سال زندان و تبعید به زندان شهر کاشمر در استان خراسان رضوی محکوم شده است. با اعتراض به حکم صادر شده از سوی وکیل این زندانی سیاسی جهت کاهش حکم، دادستان سنندج به نام آقای امجدی نیز به حکم صادر اعتراض کرد و پرونده جهت تجدید نظر خواهی به شعبه‌ چهار دادگاه تجدید نظر استان کردستان ارسال شد. اعتراض دادستان براین اساس که حکم صادر شده کفایت اتهامات را نمی کرده خواستار تشدید مجازات او شد که این اعتراض به شعبه چهارم دادگاه انقلاب دادگاه تجدید نظر استان فرستاده شد. در اردیبشت ماه سال ۱۳۸۸حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدید نظر تائید شده و این زندانی سیاسی در اواخر مردادماه سال ۱۳۸۸ از زندان مرکزی سنندج به زندان کاشمر جهت تحمل مدت زندان یاد شده تبعید شد.
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - 2014 December 06

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.