رفتن به محتوای اصلی

بازداشت نسرین ستوده در روز جهانی حقوق بشر
10.12.2014 - 12:36

 Missing media item.Missing media item.

 دکتر محمد ملکی در جمع یاران نسرین ستوده در مقابل کانون وکلا طی سخنانی درد آورد  خواهان ازادی نسیرین شده است  و همچنین امحمد نوری زاد  در فیس بوک خود نوشت :

نسرین ستوده کجاست؟

مروز - چهارشنبه نوزده آذر - روز حقوق بشر است. بانو ستوده از ما خواسته بود که در این روز جلوی کانون وکلا بایستیم و این روز را گرامی بداریم. همه رفتیم اما خودش نیامد. نگران شدیم. مگر می شود یکی چون ستوده همه را به آنجا بخواند و خود نیاید؟ با دکتر محمد ملکی رفتیم جلوی کانون. در آنجا یکی دو نفر بیشتر نبود. اما پلیس بود. فراوان. آقای جعفر پناهی نیز آمد. کم کم همه آمدند. همه ی آنانی که نمی خواستند بترسند. از مادر اصانلوها تا مادر سعید زینالی و مادر شهید مهین فر و همسر عبدالفتاح سلطانی و همسر ابوالفضل قدیانی و بانو منصوره بهکیش و اعضای لگام و همراه همیشگی بانو ستوده: شیربانو و دانشجویان دختر و پسر و جمعی از شاگردان محمد علی طاهری و آقای رضا ملک و دوستان و دوستداران خانم ستوده و مردی که اسمش را نهاده ام: گاندی در درون و آقای داوود نعمتی.

نسرین ستوده اما نیامد. تلفنش خاموش بود. هم تلفن خودش هم همسرش. و این، ما را به نگرانیِ افزون تری فرو می برد. یکی را فرستادیم درِ خانه اش. خبر آمد که وی تحت نظر است و مجبورش کرده اند به این که: به محل قرار نیاید. آقای دکتر محمد ملکی برایمان از حقوق بشر و نسرین ستوده صحبت کرد. از سخنان وی تصویر گرفته ام که بعداً منتشرش کنم. چه مناسبت خوبی برای تولد. روزِ حقوق بشر! به راستی نسرین کجاست؟

 

Missing media item.

 بنابر نوشته سایت رادیو فردا :به گفته آقای خندان، این افراد به وی و خانم ستوده دستبند زده و سرهای آنها را به کف خودروها فشار داده‌اند «به‌طوری‌که نفس کشیدن برای آنها دشوار شده‌بود.»

رضا خندان افزود که سپس افراد یادشده آنها را به یکی از دفاتر وزارت اطلاعات در چهارراه ولی عصر تهران برده‌اند و آقای خندان حوالی ظهر آزاد شده اما نسرین ستوده هم‌چنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

به گفته آقای خندان، نسرین ستوده در مقابل کانون وکلا «هر روز تحصن دارد و امروز هم می‌رفت که تحصنش را ادامه بدهد.»

روز چهارشنبه، محمد نوری‌زاد، نویسنده و فیلمساز منتقد حکومت ایران، نیز در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که «امروز - چهارشنبه نوزده آذر - روز حقوق بشر است. بانو ستوده از ما خواسته بود که در این روز جلوی کانون وکلا بایستیم و این روز را گرامی بداریم. همه رفتیم اما خودش نیامد. نگران شدیم.»

به نوشته آقای نوری‌زاد، در مقابل کانون وکلا پلیس به تعداد «فراوان» حضور داشته‌است.

او از شرکت کردن جعفر پناهی، محمد ملکی، مادر اصانلوها، مادر سعید زینالی و مادر مهین‌فر و همسر عبدالفتاح سلطانی، همسر ابوالفضل قدیانی، منصوره بهکیش، اعضای لگام [کارزار لغو گام به گام اعدام] و دانشجویان دختر و پسر و جمعی از شاگردان محمد علی طاهری و رضا ملک، داوود نعمتی و دیگران در این تجمع خبر داده است.

نسرين ستوده، وکيل دادگستری،، از صبح روز سه‌شنبه، ۲۹ مهرماه، در اعتراض به حکم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محروميت سه ساله‌اش از وکالت و مواردی نظير «تلاش برای محو کامل استقلال کانون وکلا و ناديده گرفتن حق دگرانديشان در انتخاب وکيل» در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز در تهران، تحصن کرده بود.

او شنبه سوم آبان، نیز پس از حضور در تجمعات اطراف ساختمان وزارت کشور در اعتراض به اسيدپاشی‌های اخير در اصفهان، بازداشت شده و سپس آزاد شد.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

انتشار از:

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.