رفتن به محتوای اصلی

زندانیان سیاسی زندان ارومیه اعتصاب غذاي خشک را آغاز كردند
13.12.2014 - 19:44

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز شنبه ٢٤ روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان ارومیه می‌گذرد و در نتیجه این اعتصاب غذا وضعیت جسمانی شماری از این زندانیان وخیم و مسئولان زندان و نهادهای امنیتی نیز برای پایان دادن به این اعتصاب غذا، چند زندانی را تهدید به مرگ کرده‌اند.
یکی از زندانیان اعتصاب کننده ضمن اعلام اینکه از امروز شنبه ٢٢ آذرماه پس از ٢٤روز اعتصاب غذای تر،وارد اعتصاب غذای خشک شده‌ایم. و تا رسیدن به خواسته هایمان، اعتصاب عذای خود ادامه می دهیم.
این زندانی همچنین گفت که امروز ماموران اداره اطلاعات پس از احضار چهار زندانی سیاسی ، آنها را تهدید به مرگ کرده اند و به آنها گفته اند که جان شما در دست وزارت اطلاعات است و مسوولان زندان نمی توانند کاری برای شما انجام دهند و یا در مورد شما تصمیم بگیرنند.
وی همچین گفت که ماموران اطلاعات ضمن تهدید این زندانیان ، به آنها گفته اند که نه سازمان های حقوق بشری و نه احمد شهید و نه هیچ کسی دیگری نمی تواند برای شما کاری انجام دهد، اینجا ایران است و قوانین جمهوری اسلامی حاکم است.
گفتنی است که هریک از زندانیان علیرضا رسولی، علی احمد سلیمان، علی افشاری، شیرکو حسن‌پور، یوسف کاکه ممی، خضر رسولی‌راد، محمد عبدالهی، عبدالرضا رسولی، سیروان نژاوی از جمله زندانیانی هستند که در وضعیت جسمی بسر می برند.
از طرفی دیگر مسعود شمس‌نژاد، وکیل زندانی کُرد در زندان ارومیه هم از روز سه‌شنبه هجدهم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده است.
زندانیان سیاسی و امنیتی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه، از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه در اعتراض به عدم تفکیک جرایم و برخی دیگر از مشکلات صنفی خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند اما هم‌چنان به خواسته‌های ایشان توجهی نمی شود. اسامی ۲۶ نفر از زندانیان سیاسی که در بند ١٢ زندان مرکزی ارومیه هم اکنون در اعتصاب غذا به سر می‌برند عبارت است از؛ علی افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبداللهی، خزر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تموئی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان،یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری و مصطفی داوودی.
شنبه - ۲۲ آذر - ۱۳۹۳ 13 - 12 - 2014

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.