رفتن به محتوای اصلی

کجای این سخنرانی، شایسته این همه عصبیت و بد و بیراه گفتن است؟
«هیج اصلاح طلبی گماشته »نیست!
17.12.2014 - 09:09

احمد پورمندی

Missing media item.

کجای این سخنرانی کوتاه شایسته این همه عصبیت و بد و بیراه گفتن است؟ او از خاتمی به نیکی یاد می کند، از جمله به این دلیل که او توده پرست نیست و به جای به عرش بردن عوام الناس تحت عناوینی نظیر خلق قهرمان، به سنن روشنفکری امثال دهخدا پایبند است و از مردم انتقاد می کند و چون خاتمی حامل امید یک ملت سرکوب شده است و... جنبش دوم خرداد که خاتمی نماد و سنبل آن بود، بخشی از جنبش مردم ایران برای دمکراسی و جز درخشانی از تاریخ معاصر کشور ماست. می توان و باید منتقد آن دوره بود و خاتمی را به دلیل عدم ایستادگی در مقابل استبداد فقاهتی، به دلیل عدم اتکای کافی به جامعه مدنی و کم توجهی به ضرورت تقویت جنبش های اجتماعی مورد شماتت هم قرار داد ، اما نفرت پراکنی علیه خاتمی و اصلاح طلبی و حمله غیر منطقی به روشنفکر شجاعی که از خمودی روشنفکران و دانشجویان و برنامه سیاست زدایی حکومت به جان آمده و فریاد اعتراض - و نیز بیدار باش - برآورده، به بهانه لحن پرخاشگرانه اش- که البته در خور یک شخصیت آکادمیک نبود- بویی از انصاف و واقع گرایی ندارد.

پناهی 

اقای پورمندی شما اصلا سخنرانی پر از توهین این اقای اباذری را گوش کرده اید که اینطوری از این شخص طرفداری میکنید؟ اقای اباذری در مقابل این همه جنایت حکومت اخوندها ساکت بوده و حالا به یک خواننده ای که مردم دوستش داشتند توهین میکند. معلوم است که اباذری از طرف حکومت حرف می زند چون حکومت ناراحت است که مردم فرهنگ نوحه و عزای ان را کنار انداختند و به ترانه پاشایی توجه دارند. این خاتمی و اصلاح طلب ها هم که شما برایشان سینه سپر کردید کارشان را دیدیم. من نمیدانم شما از چه چیز اینها خوشتان میاید شاید هم خودتان اصلاح طلبید.

 کیانوش توکلی 

نام یوسف اباذری را در چند روز اخیر شنیده ام و درواقع ایشان را نمی شناسم ولی منهم با دیدن این ویدئو، فکرمی کنم ، این حمله اكستريم  علیه یوسف اباذری که در متن نوشته این ویدئو کلیب بعنوان تفسیر آمده است ، بسیارغیر منصفانه باشد. جمهوری  اسلامی« حیوان »عجیب وغریبی است. که دولت ها پس ازبه قدرت رسیدن به اپوزسییون حاکمیت جمهوری اسلامی پرتاپ می شوند . نگاه کنید به سرنوشت مهدی بارزگان، بنی صدر،میرحسین موسوی،اکیررفسنجانی،محمد خاتمی ،احمدی نژاد و سرانجام حسن روحانی .... در این بین کسانی مثل محمد خاتمی که قصد اصلاحات راداشت.با مخالفت رنجیره ای نهاد های پنهان قدرت که اکنون گفته می شود ،چند خانه امن سپاه پاسداران که همچون باند های تبهکارمافیایی بر کشورحکومت می کنند و ارگانهای انتخاباتی در صورتی که با استراتژی مافیای حاکم مخالف باشند ..

از سر راه برداشته می شوند . بارزگان را خانه نشین کردند ، بنی صدرمجبورشداز کشوربگریزد ، موسوی خانه نشین شد ودر88 هم« فتنه گر» و زندانی شد، اکبر رفسنجانی به حاشیه رانده شد ،محمد خاتمی ممنوع تصویر و ممنوع الخروج شد، محمود احمدی نژاد «هم خط »علی خامنه ای به آنجا رسید که دراواخردوران ریاست جمهوری اش،« اپوزیسیون» شده بود و از برادران قاچاقچی که اسکله های مخفی دارند سخن می گفت. در حال حاضرهم، دست و پای حسن روحانی را بسته اند و برایش بحران سازی می کنند وبیشتر سخنان روحانی« بووطمع» مخالفت با مرکزاصلی قدرت حاکمیت جمهوری اسلامی یعنی «خانه های امن سپاه » دارد و اگر توافق هسته ای صورت نگیرد ، براو همان خواهد رفت که با موسوی، رفسنجانی ، خاتمی و کروبی خواهد رفت. چنین است که دولت ها خود به اپوزیسیون حاکمیت جمهوری اسلامی پرتاب می شوند به ویژه اگر دولت قصد اصلاحات هم داشته باشد. دیگر آشکار شده است که قدرت اصلی حتی در کف خامنه ای هم نیست . قدرت اصلی بین سپاه_ اطلاعات ، خامنه ای ، مجلس خبرگان و تا حدودی مجلس ارتجاع تقسیم شده است و در واقع دولت های بیشتر تدارکچی این نهاد های قدرت اند .بنظرم در جنگل قدرتی که شکل گرفته نمی شود به روشنفکر اصلاح طلب همچون یوسف اباذری را« گماشته رژیم جمهوری اسلامی» _که در این ویدئو از دولت محمد خاتمی دفاع کرد_ خطاب کرد .گماشته به کسی گفته می شود که د رمقابل پول ومقام بدون چون و چرا به آنجام دستورات قدرت حاکم اقدام نماید . به اصلاح طلبان و شخص محمد خاتمی می توان انتقاد داشت ولی «هیج اصلاح طلبی گماشته »نیست

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.