رفتن به محتوای اصلی

سپاس‌نامه‌ای از آزادی‌خواهان و همراهان زندانیان ارومیه
23.12.2014 - 21:09

اطلاعیەی دوم کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی درباره اطلاعیه پایان اعتصاب غذای زندانیان ارومیه

به دنبال انتشار متن کامل اطلاعیه پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارومیه، در ساعات پایانی دوشنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۳، از وب‌سایت رسمی کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مجموعه همکاران کمپین را بر آن داشت مراتب سپاس و قدردانی خود را از مقاومت بی‌نظیر آزادی‌خواهان در بند زندان مرکزی ارومیه (دریا) و همچنین همراهان مدافع حقوق بشر اعلام کنند.
«کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» در طول این 33 روز اعتصاب غذا، بارها ابراز نگرانی خود را مبنی بر وضعیت سلامت و جان اعتصاب‌کنندگان اعلام کرده و از کانال‌های مطئمن درخواست پایان اعتصاب را با آنها در میان گذاشته‌ایم. در راه اطلاع‌رسانی و گزارش روزانه اعتصاب کنندگان، زندانیان، خانواده و وکلای آنها، فعالان مدافع حقوق بشر، فعالان مدنی و سیاسی و چهره‌های احزاب فعال کردستان چه در داخل و چه در خارج از ایران؛ همواره پشتیبان و حامی کمپین بوده‌اند و بدین‌وسیله از همه این عزیزان تشکر ویژه داریم.
اعتراض‌هایی مبنی بر اینکه اعتصاب به دعوت چه کسانی شکسته شده به کمپین اعلام شد که در پاسخ باید بگوییم که همانطور می‌دانید اصول حرفه‌ای کار رسانه‌ای به ما حکم می‌کند که کوچکترین دخل و تصرفی در متن نامه‌های ارسالی به کمپین نداشته باشیم و هرگز نیز این اتفاق در کمپین نیفتاده است. ما براساس وظیفه و رسالتی که داشته و داریم عین متن ارسالی را منتشر کرده و مسوولیت آن با نویسندگان نامه که همانا زندانیان سیاسی اعتصاب کننده هستند می‌باشد. چه این زندانیان با وابستگی حزبی و سیاسی، در اقلیت باشند و چه در اکثریت، برای کمپین گزارش روزانه از احوال روزانه‌شان و وضعیت مربوط به آنها اهمیت داشته و در طول این 33 روز اعتصاب به وظایف حقوق بشری خود عمل کرده‌ایم. این موضوع که زندانیان به درخواست چه کسانی، چه احزاب و جریان‌های سیاسی و چه نهادهای مدنی و مدافع حقوق بشری اعتصابشان را پایان داده‌اند در متن خبر تنظیم شده کمپین ذکر نشده ولی در عین نامه این زندانیان از زبان خودشان آمده است. حال این جمله صحت دارد یا نه، شما هم می‌توانید همچون ما از خود زندانیان حقایق را جویا شوید.
همه زندانیان در اقدامی مشترک و هماهنگ، با هم متحد شده و حقوق انسانی و قانونی خویش را مطالبه کرده و جانانه مقاومت کرده‌اند. اعضای کمپین در گفتگوهای تلویزیونی و رادیویی همیشه از این اتحاد و مقاومت، همچون تاکتیکی قوی برای فشار به حکومت اسلامی یاد کرده و اتحادشان را در موضوع معین و مشخص «اعتصاب غذای زندانیان سیاسی ارومیه» به عنوان پیامی سیاسی به احزاب فعال در کردستان اعلام کرده و تاکید کرده زندانیان با اتحاد عمل خود، درس‌ها و دستاوردهای مهمی در این اعتصاب غذا به همه نیروهای فعال مدنی، سیاسی و حتی حزبی آموخته‌اند.
اینکه چه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی به دنبال منافع حزبی خود در پی اعتصاب غذا هستند، برای کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از حیز انتفاع خارج است و کمپین تنها مسوولیت اطلاع رسانی دقیق و صحیح و به موقع را در اولویت کاری خود قرار داده و به آن عمل کرده است.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در پایان از تمامی انسان‌های آزادی‌خواه و مدافعین راستین حقوق بشر که در مدت اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد زندان ارومیه، همراه و همصدا، مطالبات زندانیان را فریاد کشیدند و در امر اطلاع‌رسانی از همه توانشان مایه گذاشتند، تشکر و قدردانی می‌کند.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
سه‌شنبه ۲ دی‌ماه ۱۳۹۳ - ۲۳ دسامبر ۲۰۱۴

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.