رفتن به محتوای اصلی

علیرضا رسولی پس از نزدیک به 50 روز به اعتصاب غذایش پایان داد + پیام صوتی
28.12.2014 - 18:06

این زندانی سیاسی مبتلا به سرطان طی پیامی صوتی پایان اعتصابش را اعلام کرد

علیرضا رسولی زندانی سیاسی محبوس در زندان ارومیه، در 49امین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود، طی پیامی صوتی به این اعتصاب پایان داد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا رسولی زندانی سیاسی محبوس در بند 12 ارومیه، در چهل و نهمین روز از اعتصاب غذای خود در ساعت 16 عصر روز یکشنبه 7 دی‌ماه 1393، طی پیامی صوتی به اعتصاب غذایش پایان داد. وی در این پیام صوتی گفته است: «تصمیم گرفتم در 28 دسامبر 2014، به اعتصاب غذایم پایان دهم؛ برای اینکه پیامم به جامعه و زندانیان دیگر و سازمان‌های جهانی مرتبط رسیده است... من به درخواست تمامی دوستان و رفقایم، اعتصاب غذایم را خاتمه می‌دهم...»
پس از پایان 33 روز اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در ارومیه در ساعات پایانی شب دوشنبه هفته گذشته، وکیل یکی از زندانیان سیاسی ارومیه از ادامه اعتصاب غذای این زندانی مبتلا به سرطان در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و درمان مناسب خبر داد.
این در حالی بود که در روزهای اخیر، نگرانی‌های اعضای خانواده، هم‌بندی‌ها، جمعی از وکلا، سازمان‌ها و نهادهای مدافع حقوق بشر و برخی فعالین سیاسی و مدنی نسبت به مرگ وی افزایش یافته بود.
گفته شده این زندانی بیمار از 19 آبان‌ماه یعنی 10 روز پیش‌تر از 27 زندانی معترض دیگر بند 12، در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت درمانی‌اش از سوی مسوولان زندان مرکزی ارومیه دست به اعتصاب غذا زده و تا امروز در اعتصاب به سر ‌برد.
این زندانی سیاسی در مدت اعتصاب خود، بارها به دلیل قرار گرفتن در وضعیت حاد جسمی، به بهداری زندان و مراکز درمانی خارج از زندان منتقل و پس از گذشت چند ساعت بدون اینکه اقدامی برای درمان وی انجام و یا از سوی مسوولان به خواسته‌های وی عمل شود، دوباره به زندان بازگردانده شده بود.
علیرضا رسولی به دلیل بیماری سرطان (تومور) در ناحیه هر دو زانوی پا، پوکی استخوان لگن و همچنین کوتاه شدن یکی از پا‌هایش، وضعیت دردآوری داشته و خواسته‌ی مشخص و معین خود را در چهارچوب آیین‌نامه زندان‌ها مبنی بر اقدام فوری برای درمان وی از سوی مسوولین و رسیدگی پزشکی و برخورداری از امکانات درمانی مناسب، دست به اعتصاب غذا زده بود.
مسوولین زندان تاکنون از فرستادن این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان جهت مداوا و عمل خودداری کرده‌اند و حتی اجازه نداده‌اند داروهایی را که پزشک متخصص در خارج از زندان برای وی تجویز کرده است، تحویل این زندانی شود.
علیرضا رسولی در بخش‌هایی از این پیام صوتی می‌گوید: «برای اطلاع عموم آزادی‌خواهان کردستان و ایران؛ همانطور که اطلاع دارید ما زندانیان سیاسی کُرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه، در مقابل اقدامات و رفتارهای غیرانسانی جمهوری اسلامی در حق زندانیان سیاسی کُرد، دست به اعتصاب غذا زدیم و با این اعتصاب خود، موفق شدیم افکار عمومی را نسبت به وضعیت زندانیان آگاه کنیم. از همه شخصیت‌ها، سازمان‌‌ها، نهادها و جریان‌هایی که در برابر درخواست‌ها‌ی ما سکوت نکردند تشکر می‌کنیم...»
این زندانی مبتلا به سرطان ادامه داده: «من دچار پوکی استخوان شده‌ام وضعیت جسمی من در وضعیتی بحرانی قرار دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم در 28 دسامبر 2014، به اعتصاب غذایم پایان دهم؛ برای اینکه پیامم به جامعه و زندانیان دیگر و سازمان‌های جهانی مرتبط رسیده است... من به درخواست تمامی دوستان و رفقایم، اعتصاب غذایم را خاتمه می‌دهم... مقاومت کوبانی و شنگال را ارج می‌نهم و از همه دوستان و رفقایم می‌خواهم که در برابر بی‌عدالتی و ظلم نسبت به آنچه در کردستان می‌گذرد بی اعتنا نبوده و سکوت نکنند.»
صدای این زندانی به دلیل مشکل فنی در ارتباط و همچنین بی‌حالی و ضعف جسمی پس از نزدیک به 50 روز اعتصاب غذا، زبان پیام کُردی بوده و در بخش‌هایی نامفهوم و به سختی قابل درک است. فایل صوتی منتشر شده را در لینک زیر بشنوید.
https://soundcloud.com/kampain-zendani/49a

یک‌شنبه 7 دی‌ماه ۱۳۹۳ - 28 دسامبر ۲۰۱۴

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.