رفتن به محتوای اصلی

فراخوانی جعفر عظیم زاده، کنشگر کارگری، به دادگاه انقلاب
01.01.2015 - 22:30

 

 

جعفر عظیم زاده، کنشگر کارگری و از رهبران "اتحادیه ی آزاد کارگران ایران"، به دادگاه انقلاب اسلامی تهران فراخوانده شده است.

به گزارش تارنمای اتحادیه ی آزاد کارگران ایران در احضاریه ی کتبی دادگاه انقلاب آمده است که عظیم زاده باید صبح روز 10 اسفند امسال  در دادگاه انقلاب در خیابان معلم تهران حضور یابد.

در این گزارش همچنین آمده است:  " این فعال کارگری  پیش تر در روز دهم آبانماه به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین احضار و با اتهامات اجتماع و تباني برای ارتكاب جرم برضد امنيت داخلي، خارجي و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامي مورد بازپرسی قرار گرفته بود.

این اتهامات واهی و سنگین در حالی به جعفر عظیم زاده وارد شده است که وی از سال 1391 به همراه دیگر همکارانش در جمع هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد در جمع آوری امضا و تجمعات اعتراضی و جلسات مربوط به آن در وزارت کار شرکت داشت و بدنبال بی توجهی وزارت کار به این خواست بر حق و تلاش هماهنگ کنندگان این طومار برای برگزاری تجمع اعتراضی در محل وزارت کار در ساعت 1 بامداد دهم اردیبهشت ماه در منزل خود بازداشت و به مدت 46 روز در بند 209 زندان اوین محبوس شد. مامورین امنیتی هنگام دستگیری جعفر عظیم زاده کلیه اوراق شناسائی وی را ضبط و بطور غیر قانونی در مدت نزدیک به هفت ماهی که از آزادی وی میگذرد از عودت آنها خودداری و از این طریق شرایط سختی را در زندگی روزمره بر وی تحمیل و سعی بر اعمال فشار بر او کرده اند.

جعفر عظیم زاده از بنیان گذاران کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، اتحادیه سراسری کارگران اخراجی وبیکار، اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری و جزو شش نماینده 1000 کارگری* است که با وکالت دکتر خلیل بهرامیان شکایتی را علیه غارت و چپاول صندوق سازمان تامین اجتماعی در شعبه 15 دادرسی کارکنان دولت مطرح کرده اند. وی سالهاست دوشادوش کارگران کارخانه هایی از جنوب تا شمال و غرب و مرکز کشور برای احقاق حقوق کارگران ایران مبارزه میکند و به عنوان نماینده کارگران تعدادی از کارخانه ها در هیاتهای حل اختلاف و تشخیص  در احقاق حق آنها بسیار موثر بوده است. اینها گوشه هایی از فعالیتهای جعفر عظیم زاده به عنوان یک کارگر است که در این مملکت اقدام علیه امنیت ملی، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی خوانده میشود و قرار است وی با این اتهامات در برابر قاضی حاضر و مورد محاکمه قرار بگیرد." 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.