رفتن به محتوای اصلی

دختری ١٩ ساله به دست برادرش سر بریده شد
03.01.2015 - 22:16

یک دختر ١٩ ساله دیروز جمعه ١٢ دی‌ماه، در سنندج به دست برادرش سر بریده شد و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بعثت این شهر بستری است.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سروه» فرزند ابراهیم اهل یکی از روستاهای شهرستان دهگلان در کردستان، در حالی که بر اثر ناملایمات زندگی و تحت فشار خانواده به شهر سنندج فرار کرده بود، دیروز جمعه ١٢ دی‌ماه 1393، توسط برادرش سر بریده شد.
گفته شده این دختر هم‌اکنون در بخش آی.سی.یو بیمارستان بعثت سنندج بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی است.
یک منبع مطلع از وضعیت «سروه» در این باره به کمپین گفت: «سروه به خاطر مشکلات خانوادگی و فشارهای غیر قابل تحمل خانواده‌اش از خانه فرار کرده بود. برادرش به قصد کشتن و جدا کردن سر از بدنش به او حمله کرده و معلوم نیست که آیا زنده می‌ماند یا نه؛ دکترها گفته‌اند شدت حمله و آسیب‌ها به این دختر به حدی بوده که احتمال زنده ماندن وی کم است.»
بنا به گزارش‌های رسیده به کمپین، موارد متعددی از قتل‌های ناموسی، خشونت علیه زنان و دختران و رفتارهای خشونت‌آمیز به قصد کشتن در طول سال علیه زنان در کردستان، ایلام، کرمانشاه و سایر مناطق کشور که ریشه‌های سنتی و مذهبی و فرهنگی قوی وجود دارد، اتفاق افتاده و از این رو آمار این رفتارهای غیر انسانی روبه افزایش بوده است.
براساس نتایج برخی تحقیق‌ها در زمینه خشونت علیه زنان؛ ناتوانی نهادهای دولتی در تامین جانی قربانیان، نبود و ضعف عملکرد نهادهای حامی و کمک‌رسان و مشاور، ناتوانی نهادهای رسانه‌ای حاکمیت در فرهنگ‌سازی، وجود قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان در قوانین جمهوری اسلامی، وجود تعصب‌های ناموسی و نگاه غیر انسانی به زنان، ازدواج‌های اجباری، نگاه جنسیتی و تحقیرآمیز به زنان و... از جمله عوامل تشدید کننده در تکرار این نوع حمله‌های بسیار خشن و قتل‌های ناموسی در ایران عنوان شده است.
شنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۳ - ۳ ژانویه ۲۰۱۵

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی
ایمیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.