رفتن به محتوای اصلی

اخبار اعتراضات به رد طرح نجات دریاچه اورمیه
25.08.2011 - 13:57

رد طرح نجات دریاچه اورمیه ، سیاست ضد محیط زیستی دولت ایران در قبال نجات زیباترین دریاچه جهان ، مردم آذربایجان را به فریاد واداشته است. دولت و مجلس ایران که تدوین کننده و مجری این سیاستهای ضد انسانی میباشند ، مسئولین اصلی پیشآمدهای ناگوار احتمالی در این رابطه هستند. سیاست درست پذیرفتن طرح نجات و تکمیل آن و آزاد کردن بی قید و شرط همه معترضان بازداشت شده و جبران خسارات وارده بر آنان است. لازم است حکومت توجه کند که خشک شدن دریاچه اورمیه برابر است با حذف شدن زندگی در این منطقه . از اینرو خواست مردم کاملاً بحق و انسانی ست. ضرورت دارد حکومت به خواست مردم تمکین کرده و بیش از این به سیاستهای ویرانگر خود ادامه ندهد. آ.ائلیار

ایجاد جو شدید امنیتی در شهر اورمیه در پی فراخوان به تجمعات عظیم

پنج‌شنبه ٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۲۵ اوت ۲۰۱۱

اؤیرنجی: بر اساس اخبار منتشره صفحه فیس بوک اعتراض به مجلس ایران در رد طرح نجات دریاچه اورمیه، صدها مامور ضد شورش در خیابان عطایی مستقر شده اند. بنا به خبر های رسیده مامورین در دسته های ده نفری به فاصله چند متری کنار ماشین های انتظامی ایستاده اند و مانع از ایستادن عابرین پیاده شده و دستور حرکت می دهند. به نقل از شاهدان عینی این تعداد از مامورین انتظامی بی سابقه بوده و سعی در ایجاد رعب و وحشت بین مردم را دارند.

همچنین لازم به ذکر است سرعت اینترنت در شهر اورمیه به شدت افت کرده و امکان باز کردن فایل های فلش در روی اینترنت موجود نمی باشد.

اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

تفتیش خانه قادر نوروزی فعال مدنی در شهر تبریز

پنج‌شنبه ٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۲۵ اوت ۲۰۱۱

اؤیرنجی: بر اساس اخبار ارسالی به وبسایت جنبش دانشجویی آذربایجان اؤیرنجی، نیروهای امنیتی که دیروز در یک شب افطاری تعداد زیادی ار فعالین ملی آذربایجانی را دستگیر کرده بودند، امروز هم با یورش به خانه هایشان اقدام به تفتیش خانه و بردن وسایل شخصی و کامپیوتر این فعالین نموده اند. در آخرین یورش، نیروهای امنیتی خانه قادر نوروزی فعال دستگیر شده در شهر تبریز را تفتیش و وسایل شخصی و کامپیوتر ایشان را به خود برده اند.

شایان ذکر است که ماموران اداره اطلاعات تبریز امروز پنجشنبه سوم شهریور ماه 90 برای تفتیش منزل عزیز پور ولی و حسن ارک فعالین مدنی مراجعه کرده و با نشان دادن حکم بازرسی از منزل اقدام به تفتیش تمام منزل نموده کتاب ها و سی دی های این فعالین را با خودشان بردند

تفتیش منزل عزیز پورولی فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان در تبریز + اسامی بازداشت شدگان مراسم افطاری در تبریز

پنج‌شنبه ٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۲۵ اوت ۲۰۱۱

عزیز پورولی فعال سرشناس حرکت ملی آزربایجان از بازداشت شدگان دیروز مراسم افطاری در تبریز توسط نیروهای امنیتی می باشد .ماموران اداره اطلاعات تبریز امروز پنجشنبه سوم شهریور ماه 90 برای تفتیش منزل این فعال مدنی مراجعه کرده بودند که با ممانعت همسر وی مواجه شدند که با نشان دادن حکم بازرسی از منزل اقدام به تفتیش تمام منزل نموده کتاب ها و سی دی های این فعال را با خودشان بردند.این فعال سرشناس حرکت ملی بارها از سوی وزارت اطلاعت بازداشت شده است لازم به یاد آوری است که کلیه بازداشت شدگان به امنیت اخلاقی واقع در خیابان صائب تبریز منتقل شده اند اسامی دیگر فعالین بازداشت شده به این صورت می باشد.

1ـ عزیز پورولی

2ـ جمشید زارعی

3ـ مرتضی عوض پور

4ـ مصطفی عوض پور

5ـ محمود فضلی

6ـ جلیل علمدار میلانی

7ـ تقی سلحشور

8ـ یوسف سلحشور

9ـ عبدالله صدوقی

10 ـ محمدعلیمرادی

11ـ مهدی حمیدی شفیق

12ـ حسن ارک

13ـ مهدی مهاجر

14ـ احمد علیزاده

15ـ یاسر سلمانی رضایی

16ـ ایلقار کریمی

17ـ مهدی نوری

18ـ احمد ریاضی مبارکی

19ـ فرزاد مهدوی

20ـ موسی برزین خلیفه لو

21ـ یعقوب رمضانی

22ـ وحید شیخ بگلو

23ـ علی شیرناک

24ـ محمد امیری

25ـ تقی صوفیانی

26ـ قادر نوروزی

27....

ضرب و شتم قادر نوروزی ، وحید شیخ بگلو و تنی چند از فعالان ملی از طرف ماموران امنیتی

پنج‌شنبه ٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۲۵ اوت ۲۰۱۱

بر اساس گزارشات رسیده به وبسایت جنبش دانشجویی آذربایجان اؤیرنجی، دیروز در هجوم نیروهای امنیتی ایران به خانه یکی از فعالین مدنی آذربایجانی در شهر تبریزهنگام مراسم افطار، تنی چند از فعالان حرکت ملی من جمله وحید شیخ بگلو و قادر نوروزی مورد ضرب و شتم ماموران امنیتی قرار گرفته اند. مطمئنا ترس حاکمیت از خروش آذربایجان و یادآوری خرداد سال 1385 سبب شده تا رژیم آپارتاید اقدام به ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه ی آذربایجان بکند اما چیزی که مسلم است اینکه ملت آذربایجان پاسخ قاطع و محکمی به این اعمال ددمنشانه خواهد داد و جمهوری اسلامی بار دیگر رسوای جهانیان خواهد شد.

بازداشت حسن کریم زاده فعال ملی آذربایجان در اردبیل

پنج‌شنبه ٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۲۵ اوت ۲۰۱۱

بنا به اخبار رسیده از مشکین شهر فعال ملی آذربایجان آقای حسن کریم زاده صبح امروز پنج شنبه به اطلاعات اردبیل فراخوانده شده و تاکنون خبری از ایشان دریافت نشده است. ظاهرا آقای کریم زاده به دلیل حساسیت روزهای اخیر و بیم حکومت از اعتراضات به حکم مجلس در خشک کردن دریاچه اورمیه بازداشت شده اند.

پخش 1000 نسخه اعلامیه در مشکین شهر در خصوص دریاچه اورمیه

پنج‌شنبه ٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۲۵ اوت ۲۰۱۱

بنا به اخبار رسیده به سایت اؤیرنجی فعالان حرکت ملی در مشکین شهر اقدام به چاپ و انتشار 1000 نسخه اعلامیه در خصوص دریاچه اورمیه و مسایل روی داده در روزهای اخیر کرده اند. وجود جو شدید امنیتی در شهرهای آذربایجان و از طرف دیگر آمادگی ملت مبارز آذربایجانی در جهت دفاع و صیانت از حقوق ملی خویش امروزه در صدر خبرگزاری های حرکت ملی قرار گرفته است. با وجود اهمیت حیاتی دریاچه اورمیه و اوضاع ناآرام آذربایجان هنوز هیچ واکنشی از خبرگزاری های فارسی دیده نشده است.

ایست و بازرسی های غیر عادی در مسیر مشکین شهر – اهر

پنج‌شنبه ٣ شهريور ۱٣۹۰ - ۲۵ اوت ۲۰۱۱

خبرهای رسیده از مشکین شهر حاکی از این است که ایستگاههای ایست بازرسی در مسیر مشکین شهر-اهر (مسیر منتهی به تبریز) دایر گردیده و پلیس با متوقف کردن و بازرسی ماشینها با سوال از مسافرین هدف آنها را از سفر و مقصد مورد نظر جویا می شوند و درصورتی که حدس بزنند هدف از این سفر شرکت در بازی تراکتور-شهرداری می باشد ودر ضمن در صورت یافتن پرچم های تراکتور آنها را متوقف کرده و مجبور به بازگشت می کنند.

آخرین اخبار از ورزشگاه سهند تبریز- ساعت 22/30

اورمو ايشچيلري :در ورزشگاه 50 هزار نفر حضور دارند خیلی ها پشت در های ورودی هستند که ماموران اجازه ورد نمی دهد.نکته قابل ذکر عدم هماهنگی صدای استادیوم با صدای پخش شده از تلویزیون می باشد .تلوزیون تبریز زمانی شعار فوتبالی مدهند صدای ورزشگاه را پخش می کند در غیر این صورت صدای از قبل آماده شده را پخش می کند به حدی در چند ثانیه شعار علی دایی شنیده می شد یعنی صدای بازی پرسپولیس که قبلا آماده شده پخش می شود.

شعار اورمو گولو جان وریر **** مجلیس اونون قتلینه فرمان وریر به حد بسیار شدیدی داده می شود به حدی که با تمام تلاش های صدا و سیما باز از تلوزیون شنیده می شود .(معنی شعار دریاچه اورمیه جان می دهد ***مجلس به قتلش فرمان می دهد)

آخرین اخبار از صحفه ستارخان

تلویزیون تبریز به صورت بسیار اماتور شعارها را بعضا قطع میکند.بسیاری در ترافیک جاده ورزشگاه گیر کرده اند.

منبع صفحه فیس بوک : اعتراض به مجلس ایران در رد طرح نجات دریاچه اورمیه

خبرنگار ستارخان/تبریزدرهای طبقه بالا بسته شده است

درگیری به خاطر عدم اجازه ورد به ورزشگاه

خبرنگار ستارخان/10:20

درهای طبقه بالا بسته شده است

درگیری به خاطر عدم اجازه ورد به ورزشگاه

خبرنگار ستارخان/

نیروهای امنیتی در خیابان های تبریز

اورمو ايشچيلري :

تبریز سسی : بر اسا س خبر های رسیده از تبریزمنطقه 42 متری ماموران انتظامی با نمایش در این منطقه سعی در ایجاد رعب و وحشت میان مردم ، قدرت خود را به رخ مردم میکشد تا از رفتن مردم به ورزشگاه جلوگیری کنند .این در حالی است که فعالان حرکت ملی آزربایجان طی فراخوانهای مختلف نسبت به رد طرح دو فوریت آب رسانی به دریاچه اورمیه در مجلس جمهوری اسلامی از اقشار مختلف ملت آزربایجان جهت اعتراض به خشک شدن نگین آزربایجان دریاچه اورمیه به ورزشگاه سهندوهمچنین به شهر های تبریز و اورمیه دعوت کرده اند . که خوشبختانه ملت آزربایجان نیز صدای این دعوت را با صدای رساتر داده اند

خبرفوری : بازداشت تعدادی از هوادران در ایست بازرسی های اطلاعاتی، در مسیرهای منتهی به تبریز در روز بازی دربی آذربایجان

اؤیرنجی: بنا به گزارش رسیده از طرف فعالین ملی ومسافران در حال تردد اکثر مسیرهای منتهی به سمت تبریز از شهرهای آذربایجان، ایست بازرسی هایی توسط ماموران اطلاعاتی نیروی انتظامی دایر گردیده است. در این ایست بازرسی ها ماموران با متوقف کردن سواری های شخصی و اتوبوس های یبین شهری اقدام به تفتیش و پرس و جو از مسافرین و راننده می کنند.

در همین راستا در مسیرمیاندواب(قوشاچای) – تبریز مینی بوس حاوی نزدیک به 20 نفر که عازم استادیوم سهند برای تماشای دربی آذربایجان بودند در پلیس راه میاندواب توسط اطلاعات نیروی انتظامی بازداشت و در اماکن اطلاعات این شهرستان مورد بازجویی قرار گرفته اند. از جمله اتهامات واهی که توسط بازجویان به این دستگیرشدگان وارد شده ،ایجاد اغتشاش و تبلیغ علیه نظام در استادیوم بوده است. اما بعد از سه ساعت در اثر مقاومت و وارد نبودن این اتهامات تمامی این هواداران آزاد شده اند. همچنین در محور اهر-تبریز نیز تعدادی از اتومبیل های شخصی که عازم این بازی بودند توسط ماموران نیروی انتظامی متوقف شده و دستور برگشت به شهر خودشان صادر شده است. گفتنی است در برخی از مسیرها نیز مشخصات شخصی افرادی که قصد رفتن به استادیوم را داشتند توسط همان ماموران ثبت شده است.

این بازرسی ها و دستگیری ها در حالی انجام می شود که راس ساعت 10 شب دیدار دو تیم تراختور و شهرداری در استادیوم سهند تبریز برگزار خواهد شد و پیش تر نیز فراخوانی از سوی فعالین حرکت ملی در شهرهای مختلف آذربایجان برای شرکت در این مسابقه منتشر شده بود.

تاریخ خبر 3/6/90

ساعت 5 بعد از ظهر

دستگیری حمید قربانعلی زاده فعال دانشجوی در ورودی استادیوم سهند

اورمو ايشچيلري :بنا به گزارش رسیده به وبسایت جنبش دانشجویی آذربایجان اؤیرنجی، حمید قربانعلی زاده فعال دانشجویی دانشگاه اورمیه و اهل خیاو (مشکین شهر) در حین ورود به استادیوم سهند تبریز دستگیر شده است. علت دستگیری این فعال دانشجویی در دست داشتن بطری آب بوده است.تماشاگران تیم تراکتور امروز برای اعتراض به رد دو فوریتی طرح نجات دریاچه اورمیه در مجلس شورای اسلامی به علامت اعتراض یک شیشه بطری آب با خود به ورزشگاه می برند.

لینک گزارش تصویری از هجوم نیروهای امنیتی به منزل عوض پور و دستگیری فعالین آذربایجانی

http://www.oyrenci.com/news.php?id=6215

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.