رفتن به محتوای اصلی

از اقوال شیرین تا اعمال شنیع در تاریخ معاصر ایران!
22.05.2009 - 12:57

چرادر تاریخ ایران ،شاهان و رجال سیاسی در بعد از رسیدن به قدرت، نتوانسته اند همواره بر سر قول هائی که قبل از رسیدن به مردم داده اند با استواری بمانند ، بلکه به جان و مال همان مردمی که باعث قدرت گیری آنها بوده اند تجاوز کرده اند؟ آیا آنها ناخواسته زیر قول های خود زده اند یا جبر حاکم وزمانه آنها را وادار به رویکرد دیگرکرده است؟محمد شاه قاجار قبل از پادشاهی به عباس میرزا قول داد تا خون قائم مقام را نریزد اما عاقبت اورا خفه کرد تا بر سر قول خود مانده باشد و خون قائم مقام را نریخته باشد.

ناصرالدین شاه هنگام و لیعهدی در تبریز با امیر کبیر پیمان بست تا اصلاحاتی را در ایران پیش ببرند اما عاقبت ناصرالدین شاه ، فرمان قتل امیر کبیر را صادر کرد.

محمد علیشاه قاجار سوگند یاد که از قانون اساسی مشروطه پاسداری نماید اما بعد از رسیدن به قدرت ،سرکوب مشروطه خواهان را آغاز کرد.

رضا شاه در انقراض سلسله قاجار همت گماشت تا فصل تازه ائی را در عرصه قانون داری و اجرای قانون اساسی مشروطه را در ایران را آغاز نماید اما هیچگاه بدان دست نیافت و بالعکس آزادیخواهان و پیشتازان مشروطیت را سرکوب نمود.محمد رضا شاه پهلوی نیز در آغاز جوانی سوگند یاد که برابر قانون اساسی حکومت نماید ،او نیز به پیمان خود پایبند نماند و همواره قوه های سلطنت و نیزحکومت را در اختیار خود قرارداد.وعده های خمینی در پاریس آنقدر شیرین بود که در دهان اکثریت مردم و روشنفکران آن دوره آب انداخت اما عاقبت از فاشیست مذهبی و سرکوب مردم ایران سر در آورد.

اینک نیز در حکومت اسلامی ایران جریانی در حال نزج گرفتن است تا خط امام را کنار بزنند و نیات پلید خود را در لباس اسلامگرائی با قرائت نوین به کرسی بنشانند.در این رهگذر اصلاح طلبان همچنان برای حفظ خود بر ادامه خط امام پافشاری می نمایند تا قدرت را باریگر کسب نمایند. قول های شیرین کروبی و موسوی نیز به دهان برخی از روشنفکران که ادعای سکولاریته ومدرنیته می کنند نیز آب انداخته و آنها علیرغم اینکه یک بار در سال 57 گول نیروهای مذهبی را خورده اند اما باردیگر خود ومردم را گول می زنند و به دنبال ناکجا آباد های اقوال شیرین راه افتاده اند تا مصیبت های شنیع باردیگر در ایران رخ دهد. قول های شیرین محمد خاتمی را مردم ایران در دوم خرداد هنوز فراموش نکرده اند که هیچیک از آنها اجراء نگردیدند که باردیگر یاران خاتمی به میدان آمده اند تا مردم را با شعارهای کهنه گول بزنند. هم اینک کروبی و موسوی در مقابل جنبش رشد یابنده مطالبات قومی به دادن وعده های شیرین روی آورده اند تا شاید رای اقوام را از آن خود نمایند، اما آنها فراموش می نمایند که در مدت 57 سال سلطنت پهلوی ،علیرغم اینکه در قانون اساسی مشروطه تصریح شده بود که انجمن های ایالتی و ولایتی باید شکل گیرد که هر گز آن اصل حیاتی در ایران اجراء نشد و بالعکس در تمام آن روزگار اقوام ایرانی سرکوب گردیدند که آن سرکوب ها در نظام جمهوری اسلامی به صد برابر ارتقاء یافته است . رضا فانی یزدی در ایران امروز می نویسد: از میرحسین موسوی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری، می پرسند آقای ‏موسوی، شما در دهه اول جمهوری اسلامی و در دوران کشتار و جنایت های رژیم، بویژه در سال ۶۷، کجا بودید ‏و چه می کردید.«« آقای فانی یزدی در دفاع از میر حسین موسوی ،حتی حاضر شده است تا پرونده رفقای کشته شده خود را به بایگانی بسپارد وبه همه آن اعدامی ها بی اعتنائی می نماید تا شاید میرحسین موسوی به پیروزی برسد.فانی یزدی همچنان در دستگاه فکری اتحاد جماهیر شوروی مانده است تا انقلاب اکتبر به هر بهائی پا برجا بماندو اینک فانی یزدی تنها برای حفظ حاکمیتی که در روی کار آوردنش تلاش کرده است عرق می ریزد تا مبادا جمهوری اسلامی نیز مانند حکومت شوروی سرنگون گردد.

««به گزارش خبرنگار «آینده» به نقل از داروگ، چهارشنبه گذشته در دانشگاه صنعتی سهند تبریز مناظره‌ای با آقای رهدار، استاد موسسه امام خمینی(ره) به نمایندگی از حامیان آقای احمدی‌نژاد و به دعوت بسیج دانشجویی برگزار گردید. در این جلسه 3 ساعته، حجت‌الاسلام رهدار در پاسخ به سوالی که پرسیده شده بود: «مردم ما به رهبري امام خميني و با اسلام مطهري و شريعتي انقلاب كردند، پس چرا الان اسلام مصباح و جنتي را به خوردِشان مي‌دهند؟»، گفت: «من معتقدم که باید از امام و شهيد مطهری گذر کنیم. ما همان‌طوری که از مدرس گذر کردیم و به امام رسیدیم، باید از امام گذر کنیم و با منطق امام به کسی برسیم که همهء امام را دارد.«« بنظر نگارنده مدتهاست که در ایران هم خط امام به پایان رسیده و نیز خط مصباح و جنتی در اندر خم پس کوچه های مبارزات مدنی مردم به بن بست رسیده و سرگردان مانده اند. همینکه خط مصباح از این خبر می دهد که خط امام به پایان رسیده است ،این خود خبر خوشی است برای مردم ایران تا آغاز نوینی را در پیش روی خود ترسیم نمایند

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.