رفتن به محتوای اصلی

ترور پاریس نتیجه ی سیاست حمایت از ارتجاع دینی توسط جهان سرمایه
08.01.2015 - 22:24
ترور پاریس
نبرد کهنه و نو
وسیاست قطع حمایت از ارتجاع دینی

مطالب زیادی درمورد «ترور پاریس» انتشار یافته است. اکثراً به شاخ و برگ مسئله پرداخته اند.چرا که درک درستی از «پدیده» ندارند. و از اینرو نیز تاکنون در دنیای متمدن نتوانسته اند «سیاست» درستی در رابطه با این فنومن اتخاذ کنند. نه سیاستمداران میدانند چه به چیست و نه نویسندگان و جامعه شناسان. و این جای تأسف است. 
«تروریسم اسلامی» تنها یک شاخه است. و تأثیرات «انهدامی» خود را نشان میدهد. علت امر عدم درک پدیده است. اگر این فنومن درست درک میشد چنین چیزهایی اتفاق نمی افتاد و یا آنقدر کوچک و کم بود که به حساب نمی آمد. چرا که می توانستند سیاست درستی در مقابل آن پیش گیرند. عدم سیاست صحیح عوارض خود را دارد. چرا «ترور پاریس» رخداد؟ چرا خمینی و داعش و دیگر گروههای «ترور» تحت عنوان دینی پدید آمدند؟ مهمتر از همه چرا «مظاهر تمدن» چنین نابود میشود؟ 

در زبان ما مثلی هست که میگوید:« کهلیک کیمی باشین سوخوب قار-گؤتو قالیب آوارا-آوارا!»: مثل کبک سرش را کرده زیر برف - و کونش بلاتکلیف مانده است.
این است که مجبورند به هم تسلیت گویند.
یعنی: نخست خون کشته شدگان به گردن «دولت فرانسه» است. و در درجه دوم به گردن «تروریسم اسلامی» . دولت فرانسته نتوانسته طبق ضرالمل مثل ما «مواظب کونش» بشود. چرا؟ خود نمیداند جنگی در جریان است . و مسئله ی اساسی «نبرد بین کهنه و نو» است. چرا نمیداند ؟ چون «سیاست مقابله» ندارد. چرا ندارد؟ چون «امر ترور» تحقق یافته است. اگر سیاست مقابله داشت حادثه رخ نمیداد. راحت سیاست«گشاد بازی» پیشه کرده است. نیرویی که در جنگ گشاد بازی کند ضربه میخورد.
-« فنومن کهنه» در سنت و تروریسم اسلامی و حکومت آن خود را نشان میدهد.
-نو چهره ی خود را در «مطاهر عموم بشری» می نمایاند.
-نو و کهنه در یک عنصر مشترک اند:« سرمایه داری».
هر دوی اینها از آن تغذیه میکنند و رقیب هم اند. اما هر دو «حامی نظام برده داری جهانی» هستند. و در این عنصر هردو علیه زندگی عمل میکنند. اما در این میان «اعمال در دم مرگ سنت و ارتجاع دینی» که در «تروریسم و حکومت اسلامی» متجلی میشود باید توسط یک «سیاست قاطع » دفع شود. نباید در مقابل آن گشاد بازی کرد. ضرورت دارد جلو ضربه را گرفت.

و مهمترین اقدام «قطع حمایت کهنه» است که نو بخاطر وسیله قراردان آن و سود جویی از آن «حمایت» اش کرده و میکند. نتیجه این میشود که « خون مردم» ریخته میشود. نه ده تا ده تا بل مثل جریان خمینی و داعش با تعداد دهها هزار. و حتی ملیونی.
مردم جهان قربانی این دو عنصر اند. اما اول باید تکلیف کهنه روشن شود و به زباله دان جامعه برود.
ولی این سیاست را اتخاد نمیکنند. حرفش را میزنند ولی انجام نمی دهند. چون منافع و سود جویی سرمایه اجازه نمیدهد. تنها راه چاره ی مردم در جهان «اعمال فشار و مبارزه از سوی خود» است و این فنومن جریان دارد و پیش میرود.

از جنک دوم جهانی به این سو را در نظر گیریم سیاست  جهان سرمایه داری «سیاست حمایت از ارتجاع» بوده است. هم ارتجاع دینی و هم ارتجاع سکولار . عملاً. و در حرف از حمایت مظاهر تمدن دم زده است.
و تا کنون نیز همواره «مردم و مظاهر تمدن» تاوان این سیاست ضد انسانی را پرداخته اند. غرب با ارتجاع مبارزه نمیکند تنها حرفش را میزند و فریب میدهد. چون تابع «سود» است و تنها از این الهه دستور میگیرد. 
مبارزه کار مردم است و باید از مظاهر تمدن دفاع کنند و آنها را گسترش دهند. گردن دولتها را برای پیشرفت این مبارزه باید شکست.

«قطع حمایت از ارتجاع دینی و غیردینی»، «خنثی سازی حرکات ارتجاعی» ، «حمایت از نیروهایی که عملاً به حفظ مظاهر تمدن متعهد اند». «جلو گیری قانونی از سوء استفاده از مظاهر تمدن، توسط ارتجاع دینی». آن سیاستی که لازم است در مقابله با «تروریسم اسلامی و حکومت های آن» اتخاذ کرد. 
این سیاست را پدر تمدن غرب هم نمیتواند پیش ببرد. این کار کار «جنبشهای مترقی» مردمی ست. 
گردن دولتها را باید برای اجرای این سیاست شکست. همانطور که سیاست های ضد انسانی «حکومت اسلامی-سرمایه داری» ایران را باید دفع نمود تا شرایط سرنگونیش فراهم شود. و جامعه از وجود این ارتجاع تاریخی - و دست پروده ی سرمایه جهانی- رهایی یابد.

 
 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.