رفتن به محتوای اصلی

قهرمان مسلمان درپی ترور در سوپرمارکت 15 نفررا نجات داد
بزودی شهروند فرانسه خواهد شد
15.01.2015 - 23:45

قهرمان مسلمان که درپی ترور درسوپرمارکت "هیپر کاشر" 15 نفر را نجات داد بزودی شهروند فرانسه خواهد شد

ترجمه از: راشل زرگریان

 "لاسانا باتیلی" 24 ساله شهروند کشور مالی در هفته گذشته درپی حمله تروریستی به سوپرمارکت "هیپرکاشر" 15 نفر را از مرگ نجات داد. به او بخاطر این عمل انسانی وقهرمانی دریک مراسم مخصوص ورسمی در سه شنبه آینده, اقامت فرانسه داده خواهد شد. این خبر را امروز (پنجشنبه) وزارت کشور در پاریس اعلام کرد.  وزیر کشور "برنارد کازونو" اظهار کرد کسانی که د راین رویداد به عنوان قهرمان شناخته شدند به شهروندی فرانسه نائل خواهند شد. بدین طریق کشور فرانسه از این قهرمان جوان تشکر خواهد کرد.

לסאנה באתילי, עובד "היפר כשר", פריז (צילום מסך , BFMTV)

لاسانا باتیلی تصویر از BFMTV

 

"لاسانا باتیلی" در ماه جون (june) سال گذشته یعنی 2014, تقاضای اقامت در فرانسه را کرد, اما تا کنون پاسخی دریافت نشده بود. تا اینکه در روزهای اخیر, یک دادخواست در شبکه های مختلف فرانسوی منتشر شد که بیش از 300 هزار فرانسوی از جمله تعداد زیادی از سیاستمداران آن کشور موافقت خود را برای اقامت او در فرانسه امضا کردند.

שחרור בני הערובה בפריז

آزاد شدن گروگانها در پاریس

 

"لاسانا باتیلی" به شبکه BFMTV می گوید: به یهودها (گروگانها) کمک کردم زیرا که همه ما برادر هستیم. او اضافه کرد: سئوال در اینجا یهود, مسیح ومسلمان نیست, بلکه همه ما در یک قایق هستیم. در ابتدا, پلیس و کارآگاهان به او مظنون شدند که همدست تروریست "عامدی کولیبالی" است زیرا که هردو اهل کشور مالی هستند. اما فوری متوجه شدند که او 15 تن از گروگانها را نجات داده است.  ناگفته نماند سوپرمارکتی "هیپرکاشر" (היפר כשר) که مورد حمله تروریستها قرار گرفت "لاسانا باتیلی" نیز یکی از کارکنان آن بوده است.

 

رئیس جمهور فرانسه "فرانسوا اولاند" امروز (پنجشنبه) توضیح داد که همه ما باید متحد باشیم. مسلمانان اولین قربانیان خشونت افراط گرائی وعدم تحمل هستند. دریک کنفرانس در موسسه ای بنام جهان عرب در پاریس, "فرانسوا اولاند" مردم را به آرامش فرا خواند. او اضافه کرد: هرگونه حمله ضد اسلامی ویا انتی شیمیت (anti-semitism- یهود ستیزی) به طور جدی مجازات خواهد شد.

 

رئیس جمهور افزود که میلیونها مسلمان در فرانسه محافظت خواهند شد همانطور که آنها باید ملت وارزشهای سکولار را احترام بگذارند. اسلام دست در دست دموکراتیک خواهد داد. درفرانسه مسلمانان همان حق وحقوق را خواهند داشت مانند تعهداتی که هر مقیم دیگری در فرانسه دارد.

15.01.2015

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

راشل زرگریان
برگرفته از:
walla news
اسرائیل

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.