رفتن به محتوای اصلی

ديدار لاريجانى با موفق ربيعى
02.04.2009 - 18:57

خبرگزارى رسمى رژيم جمهوری اسلامی از ديدار لاريجانى با موفق ربيعى در بغداد خبر داد. به گزارش اين خبرگزارى على لاريجانى رييس مجلس آخوندها و موفقالربيعى مشاور امنيت ملى روز يکشنبه در بغداد، بر ضرورت تقويت همکاريهاى امنيتى تاکيد کردند و لاريجانى گفت: دولت عراق گامهاى خوبى در عرصه امنيتى برداشته است، طرفين در اين ديدار در خصوص مسايل زيارتى و سياحتى نيز بحث و گفت وگو کردها ند. از اين پيشتر در روز 8فروردين يك شبكه تلويزيونى عرب زبان وابسته به رژيم آخوندها به نام الفرات از ديدار و گفتگوهاى لاريجانى با موفق ربيعى در حضور سركردگان سپاه 9 بدر در عراق و عبدالعزيز حكيم خبر داده بود.

يادآورى مىكنيم كه پنتاگون در آخرين گزارش خود راجع به وضعيت عراق كه در روزهاى گذشته منتشر گرديد صراحتاً خاطرنشان كرد:

دولت تهران تلاش كرده است تا به‌طور خصوصى از طريق بسيج رسانهيى و از طريق دادن انعام به مقامهاى دولت عراق فشار بياورد تا آنها را به اتخاذ مواضع جانبدارانه از رژيم ايران در مورد مسائلى مانند مسأله استقرار مجاهدين بكشاند. وزارت دفاع آمريكا در گزارش خود خاطرنشان مىكند: ديدارهاى بسيار زياد ميان مقامهاى عراقى و ايرانى، گواه ميزان نفوذ ايران در عراق است. رژيم ايران به ميزبانى، آموزش، تامين مالى، مسلح كردن و هدايت گروههاى شبهنظامى ادامه مىدهد و به دنبال برپايى دولتى تحت رهبرى احزاب شيعى است. رژيم تهران هم‌چنين تلاش مىكند عناصر و احزاب وابسته به آن در انتخابات آينده عراق پيروز شوند تا نفوذش در اين كشور تثبيت شود.

در پى ديدارهاى لاريجانى با موفق ربيعى و انتشار گزارش پنتاگون درباره انعامهاى رژيم تهران به مقامهاى دولتى عراق براى اتخاذ مواضع جانبدارانه از اين رژيم عليه مجاهدين در گزارش پنتاگون، موفق ر بيعى شب گذشته با نعل وارونه در يك تلويزيون عرب زبان رژيم آخوندها به نام الفرات مدعى شد گزارشهايى از بريدگان مجاهدين تسليم قوه قضاييه عراق شده مبنى بر اينكه مجاهدين به نيروهاى سياسى عراق رشوه مىدادند تا آنها از اين سازمان بهلحاظ سياسى پشتيبانى كنند.

-يادآورى مىكنيم احمدىنژاد نيز پس از شكست سفرش به عراق در اسفند سال 86 ادعا كرد مجاهدين به عراقيان هر كدام يكصد دلار دادهاند تا عليه احمدىنژاد در شهرهاى مختلف عراق تظاهرات كنند!

-جمعه گذشته هوشيار زيبارى وزير خارجه عراق صريحاً در گفتگو با تلويزيون العربيه گفته بود كه قادر به تائيد سخنان موفق ربيعى درباره رشوه دادن مجاهدين نيست.

-به همين خاطر موفق ربيعى شب گذشته در يك عقبنشينى مفتضحانه در اين باره گفت: ما دستگاههاى اجرايى هستيم و فقط مى‌توانيم اين دلائل و مدارك را تسليم قضائيهٴ عراق كنيم.

-در يك عقبنشينى خفتبار ديگر موفق ربيعى گفت مساحت اشرف 7كيلومتر در 7 كيلومتر است وى مساحت اشرف را قبلاً 20كيلومتر در 20 كيلومتر اعلام كرده بود اما دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران در پاريس بزرگنمايى ده برابرى او را افشا كرد.

-مقام امنيتى هم‌چنين ادعاى احمقانه قبلى خود را مبنى بر اينكه مجاهدين فردى را به ميان نيروهاى عراقى فرستاده بودند تا وانمود كند بريده است و بعد خود را در ميان آنها منفجر نمايد، پس گرفت و روايت جديدى عرضه كرد و گفت: موقعيكه او را از قرارگاه بيرون كردند گفته بودند برو وقتى به ارتش عراق رسيدى يك روز دو روز با آنها مىمانى بعد به روى خودت بنزين بريز و خودت را بسوزان و بگو كه اين ارتش عراق بود كه مرا سوزاند. او به اين اعتراف كرده!

-موفق ربيعى شكوه كرد كه مجاهدين يك ماشين تبليغاتى در داخل عراق دارند كه نيروهايى سياسى در داخل عراق از آن حمايت مى‌كنند و يك ماشين تبليغاتى در ميهن عربى و در جهان و يك ماشين يا دستگاه روابط عمومى در اروپا و در آمريكا و پولهايى بسيار هنگفت دارند. منابع مالى آنها همان منابع القاعده است و گروهى از ايرانيهاى پولدار را در اروپا و آمريكا قانع ساختهاند كه كمك مالى به اين سازمان مىكنند.

-ربيعى افزود: حزب بعث صدامى به القاعده پول مىدهد و با سازمان خلق رابطه دارد و به سازمان خلق كمك مى‌كند. آيا كسى جز حزب بعث صدامى در كشورهاى عربى يا در عراق يا در جهان از اين سازمان دفاع مى‌كند؟ القاعده يك سازمان تروريستى است و سازمان خلق نيز يك سازمان تروريستى مى‌باشد. اكنون ما يك پروندهٴ قضائى را شروع كرده‌ايم تا طبق قانون عراق و قضائيهٴ عراق ثابت شود كه اين سازمان تروريستى است و بايد هر چه زودتر از عراق اخراج شود… .

افكار اين سازمان واقعا افكار عجيب و غريبى است. افكارى بين ماركسيسم و اسلام. آنها شيوه مغزشويى را با بسيارى از مردم بهكار مىگيرند و مجموعهاى از مقدسات را در اذهان اين جوانان جا انداختهاند و واقعا كه يك خطر جدى براى عراق ايجاد كردهاند. تهديد ايران كه سرجاى خود، اما تهديد واقعى كه مورد توجه ماست، خطرى است كه رو در روى عراق قرار دارد. اينها يك ارتش آموزش ديده در داخل عراق هستند و آنها يك زرادخانه سلاح داشتند. صدها تانك… . آنها يك زرادخانه سلاح داشتند. تانك و زرهى و توپ و موشك و كاتيوشا و مسلسل و نارنجك، زرادخانهاى از انواع سلاحها… . اين سازمان بعد از سال 2003 هم به‌طور خطرناكى در آموزش تروريستها و زنان انتحارى سهيم بوده و ما اعترافهاى موثقى از تروريستها در اين باره در دست داريم. چندين حكم بازداشت عليه برخى از اينها صادر شده و ما منتظر زمان مناسب براى اجراى اين احكام هستيم.

-ربيعى آن‌گاه طبق طرح و برنامه ديكته شده رژيم آخوندى براى اخراج مجاهدين از عراق گفت:

ما اقدامهايى تصاعدى و تدريجى داريم ولى عجله نمىكنيم… . اين در واقع يك مسألهٴ سياسي- انسانى، داراى بعد تروريستى و بعد امنيت ملى، با ابعادى منطقه‌‌يى، و ابعادى بينالمللى، با گامهايى تدريجى مى‌باشد يعنى بايد به تدريج حضور آنها در عراق را تحمل ناپذير بكنيم. بتدريج نيروهاى امنيتى عراق وارد قرارگاه مىشوند و نقطه كنترلى برپا مىدارند و گشت داير مىكنند و بازرسى مىكنند و دست به حمله مىزنند، چونكه در درون قرارگاه ممكن است كه سلاح باشد. شايد كه درون قرارگاه آدمهاى تروريستى هم اكنون وجود داشته باشند… . ما آنان را به غرب كشور منتقل مى‌كنيم زيرا مىخواهيم كه آنها را از مرز ايران دور كنيم… .

موفق ربيعى هم‌چنين در تنگناى قافيه، با سخافت بسيار ادعا كرد: اينها خودشان مانع تماس سازمانهاى بينالمللى و سازمانهاى حقوقبشرى با ساكنان قرارگاه اشرف هستند. حتى مانع مىشوند كه خانوادههايى كه از ايران مىآيند فرزندانشان را ببينند.

وى سرانجام نتيجهگيرى كرد: اكثريت قريب به اتفاق ساكنان اشرف مىخواهند به ايران برگردند و افرادى هم كه برگشتهاند تحت هيچ سركوب و فشارى قرار نگرفتند.

-موفق ربيعى در عين حال به گونهاى مضحك، تحت فشار ارگانهاى بينالمللى و نيروهاى آمريكايى يادآورى كرد: عجله موجب برخى كارهاى نقض حقوقبشر و نقض قوانين يا معاهدات بينالمللى و تعهدهايى مىشود كه به جهان داده‌‌ايم كه اين پرونده را در اسرع وقت ببنديم ولى بدون نقض قوانين بينالمللى و نقض معاهدات و حقوقبشر ببنديم. ما مىخواهيم از ساكنان اشرف حفاظت كنيم. اين واقعاً مسئوليت ماست كه از آنها حفاظت كنيم.

تلويزيون الفرات 12فروردين88:

مجرى: هم‌چنين اظهارات اخيرتان در مورد دريافت پول توسط برخى مسئولان عراقى از گروه خلق اين گروه تروريستى شناخته شده در واقع سؤالات زيادى را برانگيخت يعنى چگونه يك مسئول عراقى يا يك فعال سياسى عراق پولهايى از چنين گروهى دريافت مى‌كند؟ آيا تحقيقى در مورد اين مسأله صورت گرفته آيا اينها محاكمه شده‌اند؟

ربيعى: ما يك سرى گزارشهاى اطلاعاتى و اعترافهاى از ساكنان قرارگاه اشرف كه قرارگاه را ترك كرده‌اند داريم. اين گزارشها و اين اعترافها تا به سطح دلائل و مدارك جرم عليه برخى سياسيون و برخى نيروهاى سياسى عراقى ارتقا مى‌يابند مبنى بر اينكه اين سازمان رشوههايى به آنها داده تا آنها از اين سازمان پشتيبانى سياسى و تبليغى كنند. ما اين افراد و سازمانها را شناسايى كرده‌ايم. اكنون در مرحلهٴ تشكيل پرونده هستيم. اين پرونده‌ها تسليم دستگاه قضائيهٴ عراق خواهد شد تا دستگاه قضائيه آن را تعيين تكليف كند. ما دستگاههاى اجرايى هستيم و فقط مى‌توانيم اين دلائل و مدارك را تسليم قضائيهٴ عراق كنيم.

مجرى: بله بعد از سال 2003 نيز اين سازمان بهطور خطرناكى در آموزش تروريستها سهيم بوده و اين به اعتراف تروريستها موضوع موثقى است. چگونه شما با اين مسأله برخورد كرديد. آيا اتهاماتى عليه اين گروه يا افراد اين گروه وجود دارد؟

ربيعى: يك سرى پرونده‌هايى در قضائيهٴ عراق وجود دارد كه متعلق به جناياتى است كه افراد اين گروه عليه مردم عراق مرتكب شده‌اند در جنوب و در كردستان و در وسط عراق. در برخى موارد چندين حكم بازداشت عليه برخى از اينها صادر شده و ما منتظر زمان مناسب براى اجراى اين احكام هستيم.

مشكل اين است كه آن‌جا گروهى هستند كه رهبران سازمانند و افراد و ساكنان قرارگاه را تحت سلطه و كنترل خود دارند و آنها را مغزشويى كرده‌اند.

اين نمايندگان ساكنين مانع تماس دولت عراق و سازمانهاى بينالمللى و سازمانهاى حقوقبشرى با افراد و ساكنان قرارگاه هستند براى اينكه آنها مىخواهند افكار ساكنين را تحت كنترل خود داشته باشند. آنها مغزهاى اين ساكنين را شستشو داده‌اند. تو تصور كن، 3418 انسان مغزشويى شده يعنى 15 يا 20نفر مغزهاى اين افراد را شستشو داده‌اند پسران و دختران جوان، تقريباً 1000 زن جوان و نيز بيش از 1000 مرد جوان با آموزش بسيار بالا روى سلاحهاى بسيار خطرناك هستند.

مجرى: و مانع مى‌شوند و مانع مى‌شوند از ديدار سازمانهاي…

ربيعى: مانع مىشوند كه ساكنان حتى با خانواده‌هايشان نيز تماس بگيرند يعنى خانواده‌هاى آنها كه از ايران مى‌آيند. خانواده وقتى مىخواهد مىآيد كه فرزندش را ببيند و ببرد اينها مانع مى‌شوند، مانع آنها مى‌شوند و مىكوشند كه آنها را (نگذارند) نه اينكه آنها را قانع كنند بلكه اصلاً نمىگذارند كه با خانواده‌شان ديدار كنند. از اين‌رو، ما در واقع اين افراد را از رهبرانشان جدا مى‌كنيم، يعنى اكثريت قاطع آنها ما معتقديم كه داوطلبانه مىخواهند به ايران برگردند و ما 261نفر از آنان را برگردانديم. گزارشهاى صليب سرخ و گزارشهاى كميسارياى عالى پناهندگان ملل متحد كه تصميم به تحويل دادن آنان گرفتند يعنى آنها را تحويل دادند مى‌گويد كه اين افراد بعد از بازگشت به ايران تحت فشار يا سركوب قرار نگرفته‌اند.

مجرى: دكتر، يك شيوهٴ استفاده از زنان انتحارى هست و اين شيوهٴ شناخته شدهٴ اين گروه مى‌باشد كه توسط سازمان القاعده نيز استفاده شده، يعنى آيا اين امر سؤالى در مورد ميزان همكارى سازمان القاعده با اين سازمان مطرح نمى‌كند؟

ربيعى: اينها همه از يك قماشند يعنى شيوهها و روشهايشان يكيست. القاعده يك سازمان تروريستى است و سازمان خلق نيز در سطح بينالمللى و طبق قانون عراق يك سازمان تروريستى مى‌باشد. اكنون ما حتى يك پروندهٴ قضائى را شروع كرده‌ايم تا طبق قانون عراق و قضائيهٴ عراق ثابت شود كه اين سازمان تروريستى است و بايد هر چه زودتر از عراق اخراج شود يعنى براى تقويت قانون اساسى چون قانون اساسى مىگويد كه اين سازمانها تروريستى هستند و بايد از عراق اخراج شوند.

مجرى: هم‌چنين مىخواهم در مورد نقش بعثى‌هاى صدامى در هماهنگى بين سازمان القاعده و اين سازمان سؤال كنم. برخيها در مورد بازگشت بعثى‌هاى صدامى به صحنهٴ سياسى صحبت مى‌كنند و اين طبعاً سؤالات زيادى را به وجود مى‌آورد. مىخواهم دكتر در اين مورد از شما بپرسم؟

ربيعى: شما در مورد هر مشكلى در عراق بخواهيد بررسى كنيد مىبينيد كه حزب بعث صدامى پشت آن قرار دارد و مىبينيد كه حزب بعث عامل آن مى‌باشد. القاعده را در پناه و آغوش خود دارد و حزب بعث صدامى به القاعده پول مىدهد و با سازمان خلق رابطه دارد و به سازمان خلق كمك مى‌كند. اصلاً چه كسى اينها را به اين كشور آورده است؟ چه كسى 3418 ايرانى را اين‌جا آورده؟ آنها به خوبى آموزش عملى ديده‌ و شستشوى مغزى شده‌اند. افرادى تروريست و سازمانى تروريست مى‌باشند. چه كسى اينها را به عراق آورده؟ حزب بعث صدامى، كه هنوز هم با اين سازمان روابط دارند و هنوز هم از اين سازمان دفاع مى‌كنند. اكنون چه كسى از سازمان خلق دفاع مى‌كند؟ چه كسى دفاع مى‌‌كند؟ آيا جز حزب بعث صدامى در كشورهاى عربى يا در عراق يا در جهان از اين سازمان دفاع مى‌كند؟

مجرى: شايد نخواهيم از بحث سر موضوع اين گروه خارج شويم يعنى گروه تروريستى خلق. دو نفر از افراد اين سازمان چندى قبل گريخته و دستگير شده‌اند. از اينها واقعاً تا چه حد استفاده شده؟ آيا دولت عراق از اين افراد از اطلاعات آنها استفاده كرده و با اين اطلاعات چگونه برخورد شده است؟

ربيعى: اطلاعات زيادى از آنها به دست آورديم، اعترافها زيادى كرده‌اند. … … نفر ديگر را سازمان خلق به او موقعيكه او را از قرارگاه بيرون كردند گفته بود برو وقتى به ارتش عراق رسيدى يك روز دو روز با آنها مىمانى بعد به روى خودت بنزين بريز و خودت را بسوزان و بگو كه اين ارتش عراق بود كه مرا سوزاند. او به اين اعتراف كرده. اين واقعيت است. اكثريت عمدهٴ اين افراد در اين قرارگاه تحت تأثير و مغزشويى شدهاند… …

مجرى: دكتر، هم‌چنين آيا يك جدول زمانى براى پايان دادن به حضور اين سازمان وجود دارد يا اين كار نياز به مدتى طولانى براى باقى ماندن اين نيروها يا ببخشيد اين سازمان دارد؟ كه در اين صورت فشار و بار حضور اين نيروها در عراق هر چه بيشتر مى‌شود.

ربيعى: ما اقدامهايى تصاعدى و تدريجى داريم ولى عجله نمىكنيم چون عجله موجب برخى كارهاى نقض حقوقبشر و نقض قوانين يا معاهدات بينالمللى و تعهدهايى مىشود كه به جهان داده‌‌ايم مبنى بر اينكه اين پرونده را در اسرع وقت ولى بدون نقض قوانين بينالمللى و معاهدات و حقوقبشر ببنديم. اين در واقع يك مسألهٴ سياسى انسانى داراى بعد تروريستى و بعد امنيت ملى در داخل عراق با ابعادى منطقه‌‌يى و ابعادى بينالمللى با گامهايى تدريجى مى‌باشد يعنى به تدريج حضور آنها در عراق را تحمل ناپذير بكنيم. … … ما آنان را به غرب كشور منتقل مى‌كنيم زيرا مىخواهيم كه آنها را از مرز ايران دور كنيم و مىخواهيم كه هر بهانه‌‌اى را خنثى كنيم يعنى اين را كه بگويند اينها خطر براى امنيت ملى ايران هستند. ما مىخواهيم از آنها حفاظت كنيم. اين واقعاً مسئوليت ما است كه از آنها حفاظت كنيم.

مجرى: مىخواهم كه جدول زمانى رفتن اين سازمان را بدانيم. دكتر، آيا در مورد مسألهٴ حضور اين سازمان تروريستى يك سقف زمانى براى رفتن اين سازمان هست يا مسأله در عالم غيب باقى مى‌ماند؟

ربيعى: ما مىخواهيم اين پرونده را همين امروز و نه فردا ببنديم. ما اين را مى‌خواهيم. تصميم ما بستن اين پرونده و پايان دادن به اين مسأله مى‌باشد، مىخواهيم اين بساط را هر چه زودتر جمع كنيم. البته طبعاً محدوديتهايى هست كه مىكوشيم اين محدوديتها و مشكلات و معضلات را از سر راه برداريم ولى ما…

مجرى: اين مشكلات چيست؟ يعنى مشكلات واقعى؟ زيرا چه بسا حرف كلى يك تصور واقعى از موضوع به دست ندهد. من با صاحبنظران متعددى در اين موضوع ديدار كرده‌ام ولى نتوانسته‌ام به علل واقعى باقى ماندن اين گروه در عراق پى ببرم.

ربيعى: اين‌جا ببين دو چيز ضد و نقيض در يك جا جمع شده‌اند. يك سازمان تروريستى در محلى به طول هفت كيلومتر و عرض هفت كيلومتر يعنى در مساحت نزديك به پنجاه كيلومتر مربع سنگر گرفته كه من اين‌جا آنچه را در مصاحبهٴ قبلى گفته بودم كه 20 كيلومتر در 20 كيلومتر مى‌باشد تصحيح مى‌كنم در واقع 7 كيلومتر در 7 كيلومتر مى‌باشد. اين سازمان در اين محل سنگر گرفته و بر اين سازمان يك گروهى اندك از خود آنان كنترل دارند با يك ماشين تبليغاتى در داخل عراق. نيروهايى سياسى در داخل عراق از آن حمايت مى‌كنند، ماشينى تبليغاتى در ميهن عربى و در جهان و يك ماشين يا دستگاه روابط عمومى در اروپا و در آمريكا و پولهايى بسيار هنگفت دارند.

مجرى: دكتر، اين پولها را چه منبعى تأمين مى‌كند، منبع مالى اين گروه كجا ست؟

ربيعى: همان منبع مالى القاعده، همان سازمانهاى تروريستى از كجا اين پولها را مىآورند؟

مجرى: شايد كه برخيها بگويند كه تشكيلات القاعده از طريق ايدئولوژيى كه در كشورهاى خليج و كشورهاى ديگر وجود دارد، پول به دست مىآورد، اما اين گروه كوچك كه فكرى ندارد و شايد كه هم هوادارى نداشته باشد، اين پولها را از كجا مىآورد؟

ربيعى: افكار اين سازمان واقعا افكار عجيب و غريبى است. افكارى بين ماركسيسم و اسلام. گروهى از ايرانيهاى پولدار را در اروپا و آمريكا قانع ساختهاند كه كمك مالى به اين سازمان مىكنند. آنها شيوه مغزشويى را با بسيارى از مردم بهكار مىگيرند و اگر درست تعبير كرده باشم مجموعهاى از مقدسات را در اذهان اين جوانان جا انداختهاند و واقعا كه يك خطر جدى براى عراق ايجاد كردهاند. تهديد ايران كه سرجاى خود، اما تهديد واقعى كه مورد توجه ماست، خطرى است كه روى عراق دارد. اينها يك ارتش آموزش ديده در داخل عراق هستند و آنها يك زرادخانه سلاح داشتند. صدها تانك. الآن تقريبا 50 كيلومتر مربع از خاك عراق توسط يك سازمان تروريستى اشغال شده است. اما بتدريج نيروهاى امنيتى عراق وارد قرارگاه مىشوند و نقطه كنترلى برپا مىدارند و گشت داير مىكنند و بازرسى مىكنند و دست به حمله مىزنند، چرا كه ما حقيقتا مطمئن نيستيم چونكه در درون قرارگاه ممكن است كه سلاح باشد. و شايد كه درون قرارگاه آدمهاى تروريستى هم اكنون وجود داشته باشند. تصوير داخلى قرارگاه براى ما روشن نيست.

-سخنگوى مطبوعاتى مجاهدين در اسلو درباره اظهارات موفقالربيعى در مصاحبه با يك تلويزيون عرب زبان وابسته به رژيم آخوندى به نام الفرات گفت: قبل از هرچيز مطلعين مىدانند كه الفرات در ميان مردم عراق آبروباخته و بكلى سوخته يا نيم سوز است و به شبكه مزدوران رژيم ايران شناخته مىشود.

اما در رابطه با ياوههاى مهوع و تكرارى مقام امنيتى مىگوييم: ادعاى پىدرپى و مشمئزكننده مغزشويى ساكنان اشرف صرفاً حاكى از اين است كه گوينده رأساً ، مغز خود را به فاشيسم دينى و نازيسم آخوندى فروخته و آنچنان كه در گزارش پنتاگون برملا شد انعام گرفته است!

از سوى ديگر آقاى ربيعى دو روز پيش در تلويزيون الحره تحت فشارهاى بينالمللى زياده رويهاى پيشين را دور زد و متعهد شد كه كلمه به كلمه و حرف به حرف قوانين و كنوانسيونهاى بينالمللى را در مورد ساكنان اشرف گردن بگذارد و از اين پس به شيوهاى انسانى و متمدنانه برخورد كند.

تلويزيون الحره:

نحن نريد حل هذه القضيه بطريقه سلميه حضاريه إنسانيه إسلاميه. نحن كان لنا تعهدات بالمواثيق للعالم نحن نراعى هذه حول هذه القضيه وفق معايير حقوق الإنسان ونتبع هذه حرفًا بحرف. كل العقود والمواثيق التى قدمناها للعالم لحل هذه المسأله رحنا نتبعها

در ثانى ما مىخواهيم اين مسأله را به شيوه‌اى مسالمت آميز و متمدنانه و انسانى و اسلامى حل كنيم. ما تعهدهايى در قبال معاهدات جهانى داريم ما اينها را در اين رابطه مراعات مى‌كنيم طبق معيارهاى حقوقبشر. ما از كلمه به كلمهٴ اين معاهدات پيروى مىكنيم. به تمام قراردادها و معاهداتى كه در جهان براى حل اين مسأله امضا كرده‌ايم بارها عمل كرده و مى‌كنيم.

اشتباه محاسبه رژيم در اين است كه گمان مىكند بر عراق هم مىتواند عيناً مانند ايران سلطه پيدا كند و همه چيز و همه كس را يا در طلسم اختناق به بند بكشد يا با انعام خط خود را پيش ببرد.

ارسال از:

ساسان رحمت زاده

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
جانبازان وطن

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.