رفتن به محتوای اصلی

پشت میله های زندان با کدام امید شکنجه ها را تحمل می کنند؟
01.04.2009 - 17:57

اخبار شکنجه ی دانشجویان در زندان احساسات هر ایرانی را خدشه دار می کند . نمی دانم باید خندید یا گریست به حال کشوری که فقط به دلیل فکر کردن و سخن گفتن افراد را به زندان می اندازد و آنها را از دیدن خانواده هایشان منع می کند ، محصلین کشورش را شکنجه می دهد تا جایی که زیر شکنجه از هوش بروند یا گاهی هم جان خود را از دست بدهند .

اینها همان عزیزان مادران و پدرانشان هستند که تا چند وقت پیش خانواده هایشان در مقابل هر خطری از آنان محافظت می کردند و امروز جوانانشان را باید در اخبار جستجو کنند . کدام مسوول بابت فقیر تر کردن مردم مجازات شد ؟ کدام یک از آقایان بابت تج اوز ها و خون ریختن ها مجازات شدند ؟ کم دزدی کردند و ملت را درمانده تر از پیش کردند و باز هم از همه شان تقدیر و تشکر شد ؟ حال که پاسخ ملتی به این همه حق ناشناسی و غارت و چپاول ، سکوت بوده باید با فرزندان این کشور هم اینچنین رفتار کنند و آیا باز هم انتظار سکوت را از مردم دارند ؟! به نظر می آید که آقایان به این سکوت همیشگی مردم کشور ما عادت کرده اند و فعلا قصد ندارند دست از جنایت بکشند .

پس کی زمان آن می رسد که در مقابل این جنایات پاسخی جز سکوت بدهیم ؟! در نوشته ها و گفته ها شکایت کردیم و فریاد زدیم که تمام کنید این بساط جوان کشی را … درب زندان هایتان را به سوی کسانی که تنها فکر می کنند و صحبت می کنند ببندید اما تا به امروز فقط اوضاع بدتر شده است . پاسخ این تظاهر به ناشنوایی و نابینایی آقایان را چه زمانی باید داد ؟ افرادی در حال شکنجه هستند و حتی نام هایشان در اخبار روزانه ی کشورشان اعلام نمی شود ؛ حتی به آنها مجال دفاع از خود نمی دهند ؛ به خانواده هایشان اجازه ی شکوه نمی دهند پس با چه امیدی باید شکنجه ها را تحمل کنند ؟ نه قول آزادیشان را می دهند و نه حتی قول سالم ماندنشان را ؛ خانواده های این دانشجویان چطور باید سر کنند با جای خالی فرزندانی که معلوم نیست چه زمانی به خانواده هایشان باز می گردند .

گمان می کنم دیگر زمان آن فرا رسیده که پاسخی را انتخاب کنیم و بر سینه ی جلادانی بکوبیم که کشور را از بوی خون جوانانش اشباع کرده اند و هر روز با خبر شکنجه و کشته شدن یکی از آنها لرزه ای بر جان ما می اندازند . باید آنها را عادت دهیم به سکوتی که نمی کنیم و فریاد هایی که میزنیم تا شاید پاسخ های ما امیدی باشد برای دانشجویان دربندی که هرگز نامشان به گوش عموم مردم نخواهد رسید !

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
الفبا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.