رفتن به محتوای اصلی

بازداشت یک فعال آذربایجانی در دوران سربازی در تبریز
27.01.2015 - 16:53

ناصر عبدالحسین زاده فعال ملی- مدنی آذربایجانی، روز شنبه 4 بهمن‌ماه، در حالی که دوران سرباز‌اش را می‌گذراند، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان شهر مشکین شهر در اردبیل منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی و به نقل از اویان نیوز، ماموران اطلاعاتی و امنیتی ناصر عبدالحسین‌زاده اهل پارس‌آباد مغان را در روز شنبه 4 بهمن‌ماه 1393، در محل کارش در تبریز دستگیر کرده و ابتدا به شهر پارس‌آباد مغان و پس از یک روز به زندان شهرستان مشکین شهر انتقال دادند.
گفته شده این فعال مدنی آذربایجانی که در حال گذراندن دوره‌ی سربازی در شهر تبریز بود، به دلیل اجرای حکم حبس ۶ ماه حبس تعزیری، بازداشت شده است.
این فعال آذربایجانی پیش‌تر از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب پارس‌آباد مغان، به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به ۶ ماه حبس محکوم شده بود.
ناصر عبدالحسین زاده به همراه "سعید حسینی"، در ۲۸ بهمن‌ماه 1392، در آستانه روز جهانی زبان مادری، از سوی ماموران امنیتی در شهر پارس‌آباد مغان بازداشت شده بود. آنها پس از تحمل نزدیک به یک ماه بازداشت موقت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل و زندان اردبیل، در ۲۸ اسفندماه 1392، با سپردن وثیقه‌ی ۳۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شدند.
اویان نیوز گزارش داده که این دو فعال دانشجویی سابق در دانشگاه پیام نور گرمی، به دلیل فعالیت‌های هویت‌طلبانه از جمله تحصن و درخواست آموزش به زبان مادری در محیط دانشگاه، به دو ترم "تعلیق از تحصیل" محکوم شده بودند.
پیش‌تر سعید حسینی نیز در ۲۰ آذرماه 1393، از سوی ماموران امنیتی در محل کار خود بازداشت و برای اجرای حکم ۶ ماه حبس تعزیری روانه‌ی زندان مشکین شهر شده بود. وی در ۲۳ دی‌ماه 1393، در پی موافقت مسوولان زندان مشکین شهر با درخواست آزادی مشروط، از زندان آزاد شد.
سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۳ - ۲۷ ژانویه ۲۰۱۵

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.