رفتن به محتوای اصلی

هیچ پناه جوئی از آلمان تا نیمه ژانویه 2016 به یونان اخراج نمی شود
30.01.2015 - 12:56

به گزارش رسانه های آلمان وزیر کشور آلمان اطلاع داده است که تا نیمه ژانویه سال 2016 هیچ پناه جوئی از آلمان به یونان اخراج نخواهد شد.

"توماس دِ مِزیر" وزیر کشور آلمان گفت اگرچه در زمینه رسیدگی به وضعیت پناه جویان در یونان تغییرات مثبتی دیده می شود، اما این وضعیت همچنان آنمقدار وخیم است که نمی توان پناه جوئی که خود را از یونان به آلمان رسانده است در چهارچوب قرارداد دوبلین3 به یونان بازگرداند.

 نکته مهم

در تجربه کار عملی دیده می شود که بسیاری از پناه جویان که از یونان به آلمان آمده اند از ترس اخراج به یونان از بیان این موضوع که قبلا در یونان بوده یا ویزای این کشور را داشته اند خودداری می کنند. آن دسته از پناه جویان که ویزای کشور یونان را داشته، چه به این کشور وارد شده یا نشده باشند. یا آن دسته از پناه جویان که بدون ویزا خود را به یونان رسانده و یونان اولین کشور اتحادیه اروپا بوده که به آن رسیده اند، چه در آن کشور درخواست پناهندگی داده باشند یا نداده باشند و چه اثرانگشت از آنها گرفته شده باشد یا گرفته نشده باشد، در مورد همه این دسته از پناه جویان اگر خود را به آلمان رسانده اند، دلیلی برای ترس از اخراج به یونان وجود ندارد.

پیشینه

برای اولین بار در ژانویه سال 2010 وزیر کشور آلمان به دلیل خرابی وضعیت پناه جویان در یونان و بی عملی دولت یونان در رسیدگی به وضعیت آنان اعلام کرد که اخراج پناه جویانی که خود را از طریق یونان به آلمان رسانده اند به مدت یک سال، یعنی تا 19 ژانویه 2011 به یونان متوقف می شود. از آن زمان هر سال این تصمیم از سوی وزرات کشور آلمان برای یک سال دیگر تمدید شده است.

لازم به یادآوری است که بر اساس قرارداد دوبلین3 اگر پناه جوئی در یک کشور اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی دهد، در صورتی که مشخص شود که او قبلا در یک کشور دیگر اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی داده بوده و یا محرز شود که از کشور دیگری از اتحادیه اروپا ویزا گرفته و یا از آنجا عبور کرده است، پرونده پناهندگی او موررد رسیدگی قرار نگرفته و پرونده او به کشور صادر کننده ویزا یا کشوری که قبلا پناه جو در آنجا بوده یا از آنجا عبور کرده و یا در آنجا درخواست پناهندگی داده بوده است برگرداننده خواهد شد.

حنیف حیدرنژاد، مددکار اجتماعی و مشاور در امور پناهندگی و مهاجرین

29.01.2015
http://www.hanifhidarnejad.com



منبع:

dürfen nicht nach Griechenland abgeschoben werden
http://www.focus.de/politik/deutschland/schutz-mangelhaft-fluechtlinge-duerfen-nicht-nach-griechenland-abgeschoben-werden_id_4423050.html

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کیانوش توکلی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.