رفتن به محتوای اصلی

حزب اللهی های میلیاردر در پی گرین کارت آمریکا
11.02.2015 - 13:53

 

شبکه خبری ای بی سی در آمریکا طی گزارش مفصلی در روز سوم فوریه 2015 خبر داد که ماموران فدرال آمریکا یک شرکت حمل و نقل در لس آنجلس و مالک ایرانی آن را مورد تحقیق و تفحص رسمی قرار داده اند. بنا بر گزارش ای بی سی، پرونده علیرضا مهدوی مالک کمپانی "آمرکن لاجیستیک" مدتها تحت نظر اداره امنیت آمریکا قرار داشته است.

علیرضا مهدوی با پروانه رسمی از نهادهای دولتی آمریکا، اجازه داشته است برای افرادی که قادر به سرمایه گذاری مبلغ 500 هزار دلار یا بیشتر بوده اند، از اداره مهاجرت، برای آنان تقاضای گرین کارت کند. در یکی از گزارشات اداره امنیت آمده است که افرادی از سپاه پاسداران رژیم از این طریق اقدام به دریافت ویزای ورود به آمریکا کرده اند. در گزارش ذکر شده آمده است که اداره امنیت در آمریکا، به خاطر نگرانی هائی که در مورد مهدوی داشت، بارها به اداره مهاجرت آمریکا هشدار داده بود، اما ظاهرا به خاطر عدم هماهنگی بین نهادهای مختلف و بوروکراسی، پرونده نامبرده نادیده گرفته شده بود.

علیرضا مهدوی، فرد مورد اتهام در گزارش مزبور یکی از فعالان با سابقه لابی رژیم در آمریکا در زمینه مخالفت با تحریم ها بوده و نقشی فعال در این لابی داشته است.. مهدوی در گذشته عضو گروهی بنام شرکت تجارت ایرانیان (Iranian Trade Association) به ریاست شهریار افشار در شهر سن دیه گو بود. این سازمان بین سالهای 1997 تا 2001 در کنار تریتا پارسی و شورای آمریکائی - ایرانی هوشنگ امیر احمدی، برای لغو تحریم ها لابی میکرد. در آنزمان، هنوز سازمان نایاک تأسیس نشده بود و تریتا پارسی سازمان لابی کوچکی بنام ایرانیان برای همکاری بین المللی داشت و در کنار همکار اصلی اش نماینده فاسد کنگره باب نی مشغول لابی در واشنگتن بود.

در این عکس شهریار افشار به همراه باب نی و تریتا پارسی دیده می شود.

برای آشنائی با این گروههای لابی و فعالیت های شهریار افشار و تریتا پارسی به این گزارش فارسی یا این گزارش انگلیسی نگاه کنید.

قبل از انتشار گزارش تلویزیون ای بی سی در مورد فعالیت های مهدوی، گزارشات خبری دیگری هم منتشر شده بودند. بعنوان مثال، در دهم جولای 2012 دادگاه فدرال آمریکا یکی از کارمندان شرکت متعلق به علیرضا مهدوی را به اتهام ارسال دستگاههای حساس الکترونیک به ایران احضار می کند و سپس در تابستان همان سال ماموران فدرال به ساختمان کمپانی مزبور برای یافتن مدارک یورش می برند. جالب اینجاست که با وجود گزارشات اطلاعاتی متعدد، مهدوی و شرکت وی تاکنون توانسته بود جواز مشارکت در برنامه ویزا در مقابل سرمایه گذاری را حفظ کند و حتی در مواردی به خاطر سختی ورود و خروج به آمریکا در سفرهای متعدد به ایران با مطبوعات مصاحبه هم می کرد.

ای بی سی همچنین توانسته است به یک نسخه از گزارش سانسور نشده دست یابد که در آن به یک کارمند شرکت متعلق به علیرضا مهدوی، مظنون به مشارکت در شبکه عملیات تروریستی در سری لانکا، تایلند و گرجستان اشاره شده است.

با ادامه تحقیقات اف بی آی در مورد علیرضا مهدوی، باید یکبار دیگر تکرار کرد که شبکه لابی رژیم در آمریکا، اگرچه تحت نام مبارزه با تحریم یا جلوگیری از جنگ فعالیت میکند اما این شبکه گسترده و نگاه مماشات گرایانه مقامات آمریکا به این سازمانها و افراد، دست رژیم ایران برای عملیات تروریستی و تهدید امنیت آمریکا را باز میگذارد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا
برگرفته از:
فوروم ایرانیان

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.