رفتن به محتوای اصلی

آقای عطاء الله مهاجرانی چشمتان روشن!
04.10.2011 - 17:35

درکشوری که با آنهمه ثروت های زیرزمینی ، جوانان کشور برای ازدواج و یا دیگر امورات زندگی و خانوادگی مجبور به فروش "کلیه" خودبه مبلغ ناچیزمی شوند اما به یکباره شنیده می شود که یک مدیر عامل بانک ملی کشور بعنوان امانتدار اموال مردم به اختلاس هنگفتی دست زده است که مساوی با بودجه سالانه بعضی از کشورها می شود!

همه این دزدی ها یاده شده زیر نظر مقام ولایت فقیه انجام می گیرد که با پرخاش گری از " کش دادن آن هراس دارد" تا مبادا عمود نظام متزلزل گردد!

وقتی در سالهای گذشته بزرگترین اختلاس کشور فقط 123 میلیارد تومان را رقم می زد هیچ کس باور نمی کرد که روزی آن اختلاس ها به مبلغ 3000 میلیارد تومان برسد!

در آن روزها یک نفر برای رضایت افکار عمومی اعدام شد ودیگری به واسطه برادرش که به هرم نظام وابسته بود جان سالم بدر برد!

http://irannaz.com/news_print_17153.html

با بازتر شدن ابعاد پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در دولت دهم از سوی مقامات قضایی و اقتصادی، مقایسه این پرونده با سایر پرونده های بزرگ اقتصادی در دولتهای گذشته، نتایج جالبی به همراه دارد.

به گزارش ایران ناز به نقل از آینده: اگرچه برخی كارشناسان معتقدند پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را نمی توان بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در دولت نهم و دهم دانست و پرونده های به مراتب بزرگتری نظیر بیمه ایران، زمین خواری و پولشویی وجود دارد كه هنوز كاملا رسانه ای نشده است، اما با فرض آن كه این پرونده را بزرگترین پرونده فساد اقتصادی در دولت احمدی نژاد بدانیم، مقایسه ابعاد آن با بزرگترین پرونده های مفاسد اقتصادی در دولتهای قبل نتایج جالبی به همراه دارد.

براین اساس بزرگترین پرونده مفاسد اقتصادی همزمان با دولت سازندگی، پرونده اختلاس 123 میلیاردی از بانك صادرات بود كه متهمان اصلی آن مرتضی رفیقدوست و فاضل خداد بودند.

در این پرونده روش كار به این ترتیب بود كه اختلاس كنندگان صبح هر روز مبلغی از حسابهای بانكی مختلف در یك شعبه بانك صادرات برداشت می كردند و بعد از انجام فعالیتهای اقتصادی چند ساعته مانند خرید و فروش ارز با استفاده از آن مبالغ، ظهر همان روز مبلغ را به حساب بر می گرداندند. در این روش اختلاس، از وجوه بانك كم نمی شد و در واقع تنها از آن سوء استفاده می شد.

بر اساس پرونده مذكور، مجموع مبلغی كه اختلاس كنندگان از وجوه بانك طی چند سال برداشت كرده و برگردانده بودند، به مبلغ 123 میلیارد تومان می رسید و این به معنای برداشت كل این مبلغ نبود. به طور مثال اگر اختلاس كنندگان روزانه مبلغ 120میلیون تومان را برداشت می كردند و بعد از چند ساعت برمی گرداندند و در طول سه سال یعنی هزار روز این كار را انجام می دادند، كل میلغ اختلاس 120میلیارد تومان می شد كه در واقع امر نه 120 میلیارد، بلكه 120 میلیون تومان از وجوه بانك در دست اختلاس كنندگان بوده كه اصل پول نیز بازگردانده شده بود.

کشف 10 اختلاس دیگر در بانک های ایران!

http://iranglobal.info/node/42916

اما آقای عطاء الله مهاجرانی همچنان از پاکدامنی خامنه ای سخن می گوید!

در هرم حکومتی بعضی از رژيم های سياسی درتاريخ جهان ، گاهی اوقات نظام های يافت می شوند که عليرغم ادعای مبراح بودن از اختلاس، دزدی ، ارتشاء و رشوه خواری اما در عين حال شاید بطور ناخواسته و با تمام ادعاهای پاکی ـ اما همان هرم های حکومتی زمينه ساز غارت بيت المال و امول عمومی مردم شده اند که رهبری رژيم سياسی ايران در تا کنون سی وسه ساله گذشته يکی از آنها بوده است!

برای مثال دررژيم های کمونيستی سابق نيز رشوه خواری و دزدی مجازات سنگينی داشت اما به همان اندازه در آن کشورها ـ دزدی و رشوه خواری بطور زير بنائی نهادينه شده بود که اينک پس از سالها که از فروپاشی آن دولت ها می گذرد ،هنوز آثار ارتشاء و رشوه خواری از آن کشورها پاک نشده است!

دزدی های کلان در هرم های حکومتی توسط مصوبات و شعار از بين نمی رود بلکه با بالابردن رفاه مردم و ايجاد کار و دمکراسی مستقيم و نظارت پر قدرت پارلمان بر قوه اجرائيه و آزادی احزاب ،ابتدا کنترل و برچيده می شود!

خمينی دزد نبود اما زمينه ساز يک حکومت دزد پرور و رشوه خواری بسياری شد که تاريخ ايران به ياد ندارد.به همان اندازه در مورد خامنه ای نيز با اما و اگرهای فراوان می توان چنين حکمی را صادر کرد!درضمن در همينجا بايد گفت ،سرقت آرای مردم نيز به اندازه دزدی ثروت های ملی يک ملت ـ جزو خيانت ها و خباثت ها بشمار می آيد که خامنه ای در کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد سال ۸۸ بدان دست زد!

اخيرا عطاء الله مهاجرانی در دفاع از پاکدامنی خامنه ای گفته اند که: "آيت الله خامنه ای پاک پاک است!عطاءالله مهاجرانی طی سخنانی در کتابخانه کنزينگتون لندن ۲ تفاوت عمده ايران و مصر را اين گونه مورد تاکيد قرارداد: «اول، استقلال بی نظير ايران و عدم هرگونه وابستگی در برابر وابستگی مصر به آمريکا و دوم- عدم فساد اقتصادی آيت الله خامنه ای در برابر فساد مبارک و خانواده اش. خود من که از آغاز انقلاب در مجلس بودم و در دولت بودم و آيت الله خامنه ای را می شناسم به عنوان منتقد ايشان اقرار می کنم که يک نقطه خاکستری حتی نه تاريک در زندگی اقتصادی ايشان و خاندانشان نمی شود پيدا کرد."

در کشوری که دولتش تحت رهبری خامنه ای تا به امروز از در آمدهای ملی نه به مردم و نه به مجلس پاسخگو نمی باشد از هر دزدی و راهزنی بدتر است! در همينجا بايد گفت که دزدی های شير پاک خورده ای بنام سيد علی خامنه ای نيز لو رفته است!

خامنه ای به چه مجوزی ثروت های ملی مردم را که ۳۰ درصد آنها در فقر و تنگدستی و بيکاری زندگی می کنند برای گستشر انقلاب اسلامی به کشورهای ديگر ارسال می کند؟

دولت احمدی نژاد تا به امروز در مورد دوازده ميليارد دلار در آمد نفتی سال گذشته هيچ پاسخ روشنی به ديوان محاسبات و مجلس نداده است و تاکنون هيچ معلوم نيست که آن مبلغ هنگفت در کجاست؟

برسر۱۸،۵ ميليارد دلارپول نقد و طلائی که با کاميون به ترکيه فرستاده شد،چه آمد؟

همين دولتی که در باره در آمدههای ملی و صرف هزينه هيچ پاسخ قانع کننده ای به مردم و مجلس نمی دهد ،همواره زير چتر و حمايت آقای خامنه ای قرار داشته است که پاک دامنی شخص رهبرنيز در همينجا زير سئوال می رود!

اينک سالهاست که برهمگان روشن شده است که سپاه بر همه شالوده های اصلی اقتصاد کشور پنجه افکنده است و بدون هيچ ابائی مشغول غارت ثروت ملی مملکت است و سيد علی خامنه ای بطور مستقيم از آنها حمايت کرده است ،آيا اين خود دليلی بر بی اعتمادی به رهبری نمی تواند باشد؟

با خواندن خبر زير براحتی می توان تشخيص داد که شخص رهبری نيز در همه غارت هائی که از اموال عمومی مردم و ثروت های ملی انجام گرفته است ،بطور مسقيم و غير مستقيم دست داشته است!

۴ فروردين » معاون حقوقی سپاه: فعاليت‌های اقتصادی سپاه بر اساس دستورالعمل رهبری است، خبرآنلاين

اينکه چرا مردم به اتاق فکر لندن وديگرتشکل هائی که خود را در عين حال نماينده ويا سازمانگر جنبش سبز می دانند ،هيچ اعتمادی ندارند در همين نقطه حساس و ظريف نهفته هست که آن مدعيان همچنان طرفدار حفظ نظام و رهبری و تطهير نظام اسلامی هستند که در همينجا با خواسته های اساسی و تاريخی مردم مغايرت دارد!

ديگر کلاهی که در سال ۵۷ و در سايه انقلاب اسلامی بر سر مردم گذاشته شد ،در ايران تکرار نخواهد شد.در سال ۵۷ از شور و شوق و احساسات پاک مردم ايران سوء استفاده شد وحکومتی به غايت ارتجاعی به حاکميت رسيد که مردم به روشنی بدان پی برده اند و بهمين خاطر ملت ايران ديگر حاضر نيست زير بار نيزنگ تازه برود!

تشتت وعدم اتفاق نظر و اتحاد بی دليل نيست!چون اعتماد از بين رفته است .

در همينجا بايد قاطعيت گفت ،نمی توان ضد استبداد بود اما در عين حال از نظامی که مسبب ديکتاتوری شده است حمايت نظری و عملی بعمل آورد!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.