رفتن به محتوای اصلی

در اعتراض به ، تبدیل ایران گلوبال به محکمه
اعمال«خشونت و شکنجه» را قطع کنید
15.02.2015 - 12:12

 

آقای امرالله ابراهیمی گرامی، لطفا موضوع را به گونه ای دیگر جلوه ندهید.
تا اینجا که من موضوع را پیگیری کرده ام، کسی از خانم شیرزاد دفاع نکرده است. اعتراضات به اتهام زنی ها و تشکیل دادگاه در ایران گلوبال است. این مورد می تواند خانم شیرزاد یا هر شخص دیگری را شامل شود.
در این میان آقای اصغر جیلو اشاراتی هم به برخی نقل قولها کرده و خواسته نشان دهد که نقل قولها درست نیستند و از این زاویه به ایران گلوبال اشکال گرفته که علاوه بر نشر اتهام، منابع را هم بدون بررسی منتشر کرده است.
از نظر شما "سایت ایران گلوبال با انتشار نوشته سرکار خانم مینو همیلی نه جرمی مرتکب شده و نه عملش اشتباه بوده است". خوب، این نظر شماست و نظر من این است که
سایت ایران گلوبال می بایست به اصول اعلام شده خود پایبند می ماند و اتهام به اشخاص حقیقی و حقوقی را منتشر نمی کرد.

 

خانم همیلی گرامی، من نه شما را می شناسم و نه خانم شیرزاد را. طبیعتا نمی توانم قضاوتی هم در مورد شما یا خانم شیرزاد داشته باشم زیرا صلاحیت این کار را ندارم.
از نظر من تنها یک دادگاه صلاحیت دار، صلاحیت قضاوت و صدور حکم در این مورد را دارد و نه هیچ شخص دیگر.

از نظر من انتشار این نوشته شما در پاسخ به آقای جیلو، وظیفه ایران گلوبال بوده است که به این وظیفه خود عمل کرده است.
با اینهمه می خواهم نکته ای را بیان کنم:
نمی دانم در کشوری که شما در آن زندگی می کنید، چگونه است ولی در کشور آلمان که من در آن زندگی می کنم، افشا و انتشار محتوای شهادت شاهدین و محتوای پرونده، بدون اجازه دادگاه، ممنوع است و خود، جرم تلقی می شود.
اگر بر اساس قوانین آلمان عمل کنیم، شما این حق را ندارید که محتوای پرونده را انتشار دهید، مگر اینکه اجازه کتبی از دادگاه مربوطه داشته باشید. آیا شما چنین اجازه ای دارید و

یا اینکه در کشور محل اقامت شما چنین نیست و می توان محتوای پرونده را افشا و منتشر کرد؟
اشکال دیگر قضیه در این است که شما، که گویا به دادگاهی هم شکایت کرده اید، پیش از دادگاه، حکم محکومیت خانم شیرزاد را صادر کرده اید!
نمی دانم، شاید خانم شیرزاد در دادگاه محکوم شود، ولی من شخصا، چنین کاری توسط شما را، صرفنظر از قانون، اخلاقی هم نمی دانم.
به نظر من بهتر آن بود که شما صبر می کردید تا دادگاه حکم خود را صادر کند و آنگاه به افشاگری می پرداختید.
در نظر بگیرید که شخصی پیدا شود و چنین اتهاماتی را در مورد شما، در رسانه ها منتشر کند. آیا شما حتما از آنها آگاه خواهید شد؟ آیا امکان دفاع از خودتان را خواهید داشت؟ آیا حتی اگر بتوانید در چند رسانه این اتهامات را رد کنید، با خوانندگانی که دفاعیات شما را نمی خوانند چه می کنید؟ آیا واقعا می توانید این اتهامات برعلیه خودتان را از مغز خوانندگان خارج کنید؟
امیدوارم که روزی این فرهنگ افشاگری و خودقانونی از میان ما ایرانیان رخت بربندد و ما نیز پایبند قانون شویم.

 

آ.ائلیار

تبدیل سایت ایران گلوبال به « محکمه» علیه یا له افراد جرو وظایف و اصول حقوق بشری سایت نیست و با آن متضاد است.
از همان آغاز به عنوان یکی از همکاران سایت این اقدام را ضد قانونی،ضد اخلاقی،ضد حقوق بشری، و ضد اصول سایت دانسته و میدانم. 
کار خانم مینو که «خود را حق و متهم را مجرم » نشان میدهد به سایت هیچ ارتباطی ندارد و طرح این کار در اینجا بازی با حیثیت سایت است.و به آن ضربه ی سنگینی زده است.
خانم مینو حقوق طرف مقابل را به شدت نقض کرده است.و همینطور سایت. کسی که بخود اجازه میدهد حقوق دیگری را نقض کند ، نشان میدهد هنوز از تمدن چیزی حالیش نیست. اینکه در یک «جای عوضی»-سایت- محکمه تشکیل بدهی -آنهم بدون «حضور متهم» - بدون نتیجه ی دادگاه- بدون اجازه ی دادگاه، و مدام یکطرفه برحقانیت خود پافشاری، تنها یک «زور گویی و قلدری» ست و هیچ ربطی به تمدن ندارد.

خانم محترم مینو همیلی ، اول تشریف ببرید دادگاه. دوم نتیجه را با اجازه ی کتبی دادگاه منتشر کنید. این کار را تمدن گویند.
لطف کنید با «حیثیت فرد» اینقدر بازی نکنید. 

«درک و عمل این کار» چرا در ذهن تان نمی گنجد؟ ما ایرانیها پس کی میخواهیم «تمدن» از خود نشان دهیم؟ حقوق خود و دیگری را حفظ کنیم؟
خمینی از آسمان نیامده از همین «عدم توانایی درک» - از همین «عدم رعایت اصول تمدن،حقوق متقابل» چون دیوی از شیشه بیرون آمد و هنوز هم در جان ما نشسته و ما را « با بی تمدینها» میخورد. چرا بهوش نیستید؟
چرا کمک نمیکنید نتیجه بگیریم «لیاقت ما رژیم داعشی ایران نیست». و بر عکس روز به روز «فاکت و سند» میسازید که نتیجه بگیریم «نه لیاقت ما همین رژیم داعشی ست» و لیاقت بدتر از آن را هم داریم.
خانم محترم ، همه حرکات ما زیر ذره بین «تمدن» است. به حیثت و آبروی «پیشروان جامعه» هم فکر کنید. جامعه ایکه پیشروانش چنین بی تمدن باشند وای بحال آن جامعه...

از «ایده ی افشاگریهای پیش خودی» حداقل 40 سال گذشته است. دیگر این «ایده و کار» خیلی عقب مانده و ارتجاعی و نادرست شده است. وجود «انترنت» هم نمی تواند «نادرست را درست» کند. دوران « تک قضاوتی ها»، گذشته است . ما درروزگار « جمعی جویی ها» بسر می بریم.«پرسشها و جواب های جمعی» هستیم. اقدامهای 40 سال پیش «حیثت پیشروان» یک جامعه را تباه میکند. و آنرا شایسته ی داعش ها میکند. چرا بهوش نیستیم؟ 
دیگر من روشن تر از این بلد نیستم با پیشروان جامعه خود سخن بگویم. زمین و آسمان به داد ما برسد...

جناب امرالله ابراهیمی ، خطا را ماستمالی نکنید.
خطای اول را شما مرتکب شده اید خطای دوم را آقای توکلی که وظیفه داشت مطلب شما را عدم انتشار بزند که نکرده. شما به جای اینکه به دادگاه مراجعه کنید و نتیجه را با اجازه ی کتبی دادگاه منتشر کنید آمدید با حیثت دیگری بازی کردید. 

چرا به محکمه مراجعه نمی کنید؟ چرا متد 40 سال پیش «افشاگری پیش خود» را استعمال میکنید؟ کی میخواهید حقوق دیگری را رعایت کنید؟ نه شما در محل وقوع حادثه بودید و نه ما. این جارو جنجال هیچ ربطی به سایت و ما و حتی شما ندارد. 
مشکلی دارید بروید محکمه. تمام. شما فکر میکنید با متد کهنه و ارتجاعی «افشاگری پیش خود» کار مثبتی انجام میدهید؟ جانم این درختها دیگر پارو شده اند. اما متأسفانه شما هنوز خبر ندارید. 

شما و خانم مینو اینجا جلو چشم همه حقوق طرف مقابل را «نقض» میکنید و زور هم میگویید! اهنوز یاد نگرفته اید انسان آزاد است و خودش تصمیم میگیرد به چیزی پاسخ بدهد یا ندهد. شما این حق اولیه را از طرف مقابل سلب میکنید و مدام تبلیغات میکنید که پاسخ بدهد پاسخ بدهد. شما ها چرا «حق انتخاب» را از دیگری سلب میکنید ؟ کی به شماها حق داده که حق انتخاب دیگری را نقض کنید؟ و به دیگری «خشونت روحی» وارد کنید. میدانید که کار شما و خانم مینو شکنجه گری ست؟ چرا در حق دیگری اعمال خشونت میکنید؟ چرا دیگری را شکنجه میدهید؟ چه کسی همچو حقی به شما داده؟ وارد کردن و شدن آقای توکلی هم در این کار خود شرکت در اعمال «خشونت و شکنجه» است. دست از اعمال ضد انسانی بردارید. 

شما ها حق اعمال «خشونت و شکنجه دیگری» را ندارید. شاکی تنها حق شکایت دارد و بس. برود شکایت کند.سایت را ابزار اعمال «خشونت و شکنجه» نکنید.
نقض «حق انتخاب» توسط تبلیغات پیش خودی شما اعمال«خشونت و شکنجه» است. تبلیغات شما در سایتها اعمال خشونت و شکنجه است.
شماها جلو چشم همه فردی را شکنجه میدهید و متوجه اعمال ضد انسانی خود هم نیستید. 

شکنجه گری شما بدتر از شکنجه گری رژیم است.
شما و شاکی  با براه انداختن تبلیغات از حق خود که تنها «شکایت به محکمه» بود پا فراتر نهاده اید. شما ها «متجاوز» به حقوق دیگری هستید. و با همین تبلیعات «شکنجه گرید». دست از تجاوز و شکنجه بردارید .
خاک بر سر ملتی که شما «متجاوزان و شکنجه گران» پیشروان آن هستید. چنین ملتی لیاقتش همان حکومت داعشی ایران است.

جباب ایراهیمی 
1- قانون سایت اینه که «اتهام به افراد حقیقی و حقوقی ممنوع ست». شما وخانم مینو به طرف مقابل «اتهام» زده اید شما حق این کار را ندارد.هم شما و هم مدیر سایت این قانون را نقض کرده اید.
2- سایت محکمه نیست. عوضی آمده اید.
3- «تبلیغات پیش خودی شما و خانم مینو» به علت « فشار روحی یی که عمل شما » به طرف مقابل علی رغم «میل او» برایش وارد میکند، عملاً «اعمال خشونت و شکنجه علیه فرد دیگر» است.از زمانی که به این کار اقدام کرده اید تا کنون، هر دوی شما شکنجه گرهستید.
4- منهم شما را تمی شناسم. هر کس در محیط خود شناخته شده است. من از گردانندگان سایت هستم و مدیریت از نزدیک به حقیقی و حقوقی بودن من آگاه است.
5- شماها مشکلی دارید به دادگاه بروید به سایت مربوط نیست. شما ها به عنوان «مشاهده» نمی توانید اینجا به فرد دیگر «اتهام» ردیف کنید.
6- من پیش مدعیان شکنجه نبودم ببینم چه کسی شکنجه شده یا نشده. اتهامی علیه دیگری دارید به محکمه بروید. تحت عنوان «شکنجه شدگان رژیم» نمی توانید به «افراد حقیقی حقوقی» در سایت اتهام ردیف کنید.
7- به عنوان اینکه طرف مقابل«پاسخ دهد» نمی توانید به او «فشار روحی» وارد کنید و «حق آزادی انتخاب» را در «پاسخ دادن یا ندان» از طرف مقابل سلب کنید. طرف مقابل «آزاد» است خودش «انتخاب کند پاسخ بدهد یا ندهد». اعمال «فشار روحی» به دیگری «خشونت و شکنجه» است.

 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

آ. ائلیار

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.