رفتن به محتوای اصلی

تسخیر میدان «مرکز» ارومیه، سمبل تسخیر مرکز ایران
04.09.2011 - 19:55

خبرهای رسیده از خیزش مردم ارومیه به رسانه ها، حاکی از آن است که جوانان شجاع این شهر در روز 12 شهریور سال 90 ، با حرکت از چهار سوی شهر، ضمن درهم شکستن مقاومت نیروی استبداد ، پیروز مندانه میدان میانه شهر « مرکز»، و مراکز قدرت حکومت، میدان « ایالت»، را برای ساعتها در تصرف خود داشتند. تسخیر میدان «مرکز» ارومیه ، سمبل تسخیر مرکز ایران است، و اخطار جدی به حکومت، که به خواست مردم آذربایجان و ایران، برای نجات دریاچه از خشکاندن ، تمکین کند. بهتر است رژیم بخود آمده و بیش از این در برابر خواسته های انسانی و محیط زیستی مردم نیایستد؛ و درس تلخ سرنوشت دیکتاتوریهای دیروز و امروز را فراموش نکند که « هر که با مردم در افتد، ور افتد»!

«خیابانهای اطراف مرکز،ارتش،عطایی،خیام،کاشانی،امینی،باکری، دانشکده،امام،اطراف مسجد صدر، راسته غلام خان ، میدان ایالت، منطقه عسگر آباد و زنجیر، بابا ساعی ، حسین آباد کانون درگیریها گزارش شده است.

با گسترش درگیریها به میدان ایالت و پنجراه، استانداری آذربایجان غربی به محاصره مردم درآمده است. هم‌اکنون تنها راه ارتباطی استانداری با بیرون لشکر ۶۴ ارومیه است که پشت استانداری قرار دارد.

در ساعت ۲۱ و ۳۰دقیقه درگیریها به خیابان ۱۷ شهریور و خیابانهای اطراف کشیده شده و صدای گلوله به گوش می‌رسد، صدای آژیر آمبولانسها در سراسر منطقه شنیده می‌شود.

درگیریهای شدید در خیابانهای زنجیر، مرکز، منتظری، دروازه مهاباد، مدنی، گول اوستی، عطایی وجود داشته است. نیروهای رژیم به‌طور گسترده مردم را بازداشت می‌کنند، در خیابان بعثت و میدان بازارباش یک جنگ تمام‌ عیار در جریان است.

بنا‌ به خبر دیگری شاهدان از ارومیه، خیابان‌های مطهری، طالقانی در اختیار نیروهای مردمی است و یک دستگاه موتور متعلق به نیروهای امنیتی نیز توسط مردم به آتش کشیده شده است.

ساعت 18/21 : میدان مرکز اورمیه هم اکنون در دست مردم می باشد .

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.