رفتن به محتوای اصلی

اعلامیه اعضا و هواداران فرقه دموکرات آذربایجان پیرامون خیزش مردم آذربایجان برای نجات دریاچه
05.09.2011 - 19:55

اعلامیه اعضا و هواداران فرقه دموکرات آذربایجان پیرامون خیزش مردم آذربایجان برای نجات دریاچه ارومیه

سردمداران نظام جمهوری اسلامی از ترس اعتراض مردم در تمام شهرهای آذربایجان و حتی در شهر تهران نیز فضای امنیتی بر قرار کرده¬اند. معلوم نیست که این وضعیت فوق¬العاده تا کی ادامه خواهد یافت. این بی تدبیری نظام در نهایت کاسه صبر مردم آذربایجان و ایران را لبریز خواهد کرد. زمانی از طرف مرکز نشینان آذربایجان سر ایران نامیده میشد. اما اینک فاجعه ای که در آینده نه چندان دور در این منطقه بوقوع خواهد پیوست، دولت مردان نظام را نه اینکه نگران نکرده، بلکه با لاقیدی نظاره¬گر این روخداد فلاکت بار هستند. ما اعضاء و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان به مسئولین نظام هشدار می دهیم که عاقبت رفتار این چنینی با مردم غیور آذربایجان برای آنها نتیجه خوبی به بار نخواهد آورد. چونکه تاریخ مبارزاتی صد ساله آذربایجان نشانگر برچیدن نظامهای دیکتاتور، مستبد و خودکامه رژیمهای قاجار و پهلوی است. ملت آذربایجان در به ثمر رساندن انقلاب بهمن ۱۳۵۷ قهرمانانه به پا خاسته و طومار رژیم پهلوی را بر چیدند. این ملت طی جنگ تحملی هشت ساله ایران-عراق پیشاپیش سایر ملل ایران رشادت و قهرمانی بی نظیر از خود نشان دادند. در این جنگ برای حفظ میهن بیش ازهمه ملل شهید دادند. طبیعی است که در مقابل این دلاوریها به حقوق ملی – اقتصادی خود بایستی نائل می شدند که متأسفانه هنوز هم به ابتدائی ترین حقوق خود که تحصیل به زبان مادریست نرسیده¬اند. در مقابل این بی عدالتی تا کی باید صبر و تحمل نمود.

 

بدنبال رد طرح دو فوریتی ” نجات دریاچه ارومیه از خشک شدن” در مجلس شورای اسلامی در شهرهای آذربایجان، از جمله در تبریز و ارومیه مردم به خیابانها ریخته و علیه این بی تدبیری دولت و مجلس صدای اعتراض خود را بلند کردند. اما متأسفانه این نمایش مدنی مردم از طرف مأموران نظام جمهوری اسلامی بطور وحشیانه سرکوب شد. در این درگیری عده¬ای مجروح و چند نفر کشته شد(البته این خبر هنوز تأیید نشده است) و صدها نفر دستگیر و راهی سیاهچالهای رژیم شدند.

اما مردم غیور آذربایجان باز در روز ۱۲ شهریور، یعنی روز تشکیل فرقه دمکرات آذربایجان دومین بار نیز در خیابانهای به اعتراض خود ادامه دادند. این بار نیز عده¬ای از هموطنان عزیز توسط پلیس دستگیر شدند. تظاهر کنندگان سوگند یاد کردند که تا آن روزی که از طرف دولت برای حل این مشکل زیست محیطی جواب مثبت دریافت نکرده¬اند، به اعتراض خود ادامه خواهند داد. قرار است شنبه¬های هر هفته در خیابانها به اعتراض خود ادامه دهند.

با اینکه مردم آذربایجان در مقابل این لاقیدی دولت صدای اعتراض خود را بلند کرده¬اند، اما دولت نه اینکه برای حل این فاجعه زیست محیطی هیچ اقدامی نکرده، بلکه صدای حق طلبانه مردم را با زور و ضرب و شتم و گلوله جواب می دهد.

سردمداران نظام جمهوری اسلامی از ترس اعتراض مردم در تمام شهرهای آذربایجان و حتی در شهر تهران نیز فضای امنیتی بر قرار کرده¬اند. معلوم نیست که این وضعیت فوق¬العاده تا کی ادامه خواهد یافت. این بی تدبیری نظام در نهایت کاسه صبر مردم آذربایجان و ایران را لبریز خواهد کرد.

زمانی از طرف مرکز نشینان آذربایجان سر ایران نامیده میشد. اما اینک فاجعه ای که در آینده نه چندان دور در این منطقه بوقوع خواهد پیوست، دولت مردان نظام را نه اینکه نگران نکرده، بلکه با لاقیدی نظاره¬گر این روخداد فلاکت بار هستند.

ما اعضاء و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان به مسئولین نظام هشدار می دهیم که عاقبت رفتار این چنینی با مردم غیور آذربایجان برای آنها نتیجه خوبی به بار نخواهد آورد. چونکه تاریخ مبارزاتی صد ساله آذربایجان نشانگر برچیدن نظامهای دیکتاتور، مستبد و خودکامه رژیمهای قاجار و پهلوی است. ملت آذربایجان در به ثمر رساندن انقلاب بهمن ۱۳۵۷ قهرمانانه به پا خاسته و طومار رژیم پهلوی را بر چیدند. این ملت طی جنگ تحملی هشت ساله ایران-عراق پیشاپیش سایر ملل ایران رشادت و قهرمانی بی نظیر از خود نشان دادند. در این جنگ برای حفظ میهن بیش ازهمه ملل شهید دادند. طبیعی است که در مقابل این دلاوریها به حقوق ملی – اقتصادی خود بایستی نائل می شدند که متأسفانه هنوز هم به ابتدائی ترین حقوق خود که تحصیل به زبان مادریست نرسیده¬اند. در مقابل این بی عدالتی تا کی باید صبر و تحمل نمود.

در حفظ و حراست ایران ملت آذربایجان همیشه پیشقراول بوده است. اما در مقابل این خدمت جز شهادت آیا چیز دیگری نسیبش شده است؟ آری امروز نیز فاجعه زیست محیطی در انتظار این ملت نشسته است. امروز مرکز نشینها در مقابل اعتراض مردم انک تجزیه طلبی، پان تریستی و سایر اتهامات واهی به این ملت می زنند. مگر تاریخ مبارزاتی طولانی آذربایجان عکس این را ثابت نکرده است! ما در تاریخ آذربایجان حداقل از دوره بابک خرمدین تا به امروز شاهد چنین برخوردی از ملت خود دیده¬ایم.

ما اعضا و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان با ندای اعتراض ملت خود هم صدا شده و در این پیکار همیشه در کنار آنها بوده و بعد از این نیز خواهیم بود. ما در مقابل خیزش حق طلبانه ملت آذربایجان عمل نابخردانه و زورمدارانه دولت احمدی نژاد را محکوم نموده و از مسئولین نظام جمهوری اسلامی می خواهیم که به این مسئله حیاتی دقت کرده و برای جلوگیری از رخداد فاجعه زیست محیطی دریاچه ارومیه اقدامات لازم بعمل آورند. در غیر این صورت خود ملت آذربایجان برای حل تمام مشکلات خود به تنهایی گام راسخ برخواهد داشت. چونکه ما نمونه این چنین اقدامات را در انقلاب مشروطه شاهد بوده¬ایم. شهر قهرمان یرور تبریز به رهبری ستارخان یازده ما در محاصره استبداد و ارتجاع مرکز مقاومت نموده و سرانجام توانست مشروطه را به کشور باز گرداند و یا در دوره یکساله حکومت ملی آذربایجان به رهبری سید جعفر پیشه¬وری ملت توانست در عرض این مدت بطور مستقل سرنوشت خود را بدست بگیرد. امروز نیز آذربایجان صدای حق طلبانه خود را بر این بی عدالتی بلند کرده و از مرکز نشینان استیفای حقوق می نماید.

مقاومت و پایداری در پیکار حق طلبانه رمز موفقیت ملت آذربایجان است، مرکز نشینان این هشدار را بایستی آویزه گوش نمایند.

اعضاء و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان

۱۳ شهریور ۱۳۹۰

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.