رفتن به محتوای اصلی

راز پایداری مشائی درچیست؟
23.06.2011 - 15:34

از قرائن موجود چنین بر آید که در حال حاضربرکناری جریان مشائی و احمدی نژاد برای نظام به آسانی حذف ابوالحسن بنی صدر نخواهد شد.خامنه ای نه قدرت و نفوذ خمینی را دارا می باشد و نه موقعیت سیاسی کنونی مانندسال 1360 هست!جنگ ایران و عراق سبب شده بود که اکثر نیروهای سیاسی ومردم ،همه نگاه های خویش را به جبهه ها معطوف نمایند و دفع دشمن خارجی در اولویت قرار داشت!اما اینک نه جنگی هست و نه آن احساسات ملی و میهنی سابق که با تحریک رژیم شعله ور می گشت.

اگر خمینی همه آبروی خویش را در گرو جنگ و پیروزی بر صدام گذاشته بود اما خامنه ای نیز همه حیثیت خویش را در انتخابات کودتائی 22 خرداد ـ خرج احمدی نژاد نمود ودیگر اعتبار چندانی ندارد.در جنگ هشت ساله ایران و عراق ،سپاهیان وفاودار به خمینی به وی وعده داده بودند که بزودی کربلا را به تصرف خویش در خواهند آورد و سپس بیت المقدس را نیز آزاد خواهند کرد! آنها خمینی را در رویای فتح اورشلیم محسور خویش کرده بودند و خمینی نیز مخیله خویش را بعنوان ناجی جهان اسلام می پنداشت که خودرا همانند صلاح الدین ایوبی می نگریست!

مدت مدیدی هست که مشائی در زیر بیشترین حجم حملات سازمان یافته قرار گرفته است.روند تهاجم به مشائی به قبل از قهر یازده روزه احمدی نژاد برمی گردد!

قرائتی که مشائی از اسلام عرضه کرده است بسیار متفاوت هست.او به تک دینی جهان اعتقاد پیدا کرده است که برای روحانیت بسیار خطرناک جلوه می نماید.چگونه اسفندیار رحیم مشائی توانسته است در برابر همه جریانات پرقدرت هرم قدرت به مقاومت بپردازد وخلع نشود؟اگر اواز فولاد بود تاکنون خم شده بود.جالب ترین قسمت همه ماجراهای پیش روی این هست که مشائی به هیچ یک از اتهامات پاسخ نمی دهد و سکوت مرموزانه و پردقتی را اختیار کرده است.او حتما در حال خرید فرصت و زمان مناسب هست!

http://hamianmashaei.blogfa.com/9001.aspx

«مگر نمی گویند مشایی منحرف است . چرا یک نفر منحرف این همه عصبانیت موجب می شود ؟»

ایران همواره در طول تاریخ چه قبل و بعد از اسلام مهد ادیان و مذاهب و فرقه ها بوده است.

ستایش خدا از منظر تبیین ایرانیان به گونه ای غیر از ادیان سامی بوده است.

قبل از اسلام درنزد ایرانی ها خدای نیکی و اهریمن زشتی به یک میزان از خود قدرت داشته اند که آنها در نهاد انسان دائما در حال جنگ و ستیز بودند. بدین سبب دین اسلام به اندیشه زرتشتی ،ثنویت و یا دو خدائی قائل شده است که در نهایت آنرا شرک می داند!

اینک جناح خامنه ای می خواهد چشم اسفندیار و یا ایدولوگ امام زمانی دولت احمدی نژاد از چهره مشائی در بیاورد!

سالیان درازی هست که بیشتر سپاهیان پس از پایان جنگ ایران وعراق ـ خود را به علوم و فلسفه دینی مسلح کرده اند.دیگرتفسیر دین مانند گذشته فقط در اختیار روحانیون قرار ندارد بلکه هرکسی از درس های حوزوی را به پایان رسانده باشد ،می تواند قرائتی نوین از اسلام را ارائه دهد!

سالها قبل یکی از پاسداران عنوان کرده بود که امام حسین هم یک نظامی جنگجو بود و نیز امام که در همین گفتار می شد دریافت که پاسداران پس از دست یافتن به استقلال مالی و اقتصادی به خود کفائی دینی نیز رسیده اند که دیگر خود متبوع روحانیون نمی دانند!

تا به امروز نقطه اتکاء مشائی روشن نشده است که چگونه توانسته است تا کنون در هئیت دولت تاب و تحمل بیاورد.اما قدر مسلم این آشکار شده است که همه ارگانهای سپاهی،امنیتی و دولتی در اختیار خامنه ای نیستند که بتواند مشائی را کنار گذارد ،بلکه حریف مقابل نیز به قدرت خویش وافق هست!

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.