رفتن به محتوای اصلی

در باره تکذیب سیاسی بودن برادران فتحی(کار ما قضاوت نیست)
18.05.2011 - 17:14

متاسفانه در بالاترین یه عده تلاش کردند برادران فتحی که دیروز اعدام شده اند را همردیف شهدای جنبش سبز و زندانیان سیاسی معرفی‌ کنند. به موازات این اخبار گزارش هایی از جرایم انجام شده توسط این افراد مخابره شد . برای اصلاح این گزارش‌ها و اخبار ارسالی‌ دیروز در جهت و رعایت امانت در خبر رسانی و ارسال خبر‌های دقیق و منصفانه در بالاترین و روشن تر شدن این قضیه این موضوع داغ ایجاد شده است. بدیهی‌ است اعتراض به تداوم اعدام‌های گسترده و عدم رعایت انصاف و عدالت در صدور احکام که حق در متهمی است نباید با تحریف واقعیات و سوء استفاده سیاسی از هر اعدامی همراه شود. به گزارش شرق: دو عضو يك باند سرقت مسلحانه (برادران فتحی) كه به طلافروشي‌هاي شهرهاي مختلف دستبرد زده بودند، به مرگ محكوم شدند. اعضاي اين باند هفت نفري از طلافروشي‌هايي در اصفهان، كرج، ازنا و شهرهاي استان گيلان سرقت مسلحانه كرده بودند. اعضاي اين باند بعد از سرقت مسلحانه در پاساژ طلافروشي پرنس در فلكه دوم فرديس به صورت ويژه تحت تعقيب قرار گرفتند. در آن سرقت كه سال 88 رخ داد، شش نقاب‌دار مسلح با حمله به پاساژ طلافروشي و گروگان گرفتن مغازه‌داران و مشتريان، 14 كيلو طلا را در شش دقيقه سرقت كرده و متواري شدند. اين متهمان نوروز سال گذشته در دو عمليات جداگانه در چالوس و نوشهر دستگير شدند و در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي از طلافروشي‌هاي چند شهر كشور اعتراف كردند.

نظر آرش از فیس بوک:

کیانوش جان نه من و نه شما و نه ایران گلوبال شما صلاحیت قضاوت و صدور حکم رو نداره من جای شما بودم زمینه های دیگری از این اتفاق را نقد و رسانه ای می کردم مثل:" اصلا بحث سر مجرم یا مجرم نبودن نیست چون ما که محتویات پرونده رو نداریم صلاحیتش رو ...هم از نظر دانش دادرسی نداریم. بحث سر این هم نیست که این ها شهید هستند و حتی مبارزان سیاسی بودند بحث سر این هست که یک حتی اگر مجرم هم باشند باید از حقوق انسانی برخوردار باشند مانند: چرا شکنجه باید می شدند؟ چرا دادگاه شان غیر علنی باید باشه ؟ چرا دزدی و قتل غیر سیاسی باید در دادگاه انقلاب دادرسی بشه؟ چرا با این عجله باید اعدام بشوند در حالی که خودشون شاکی هستند و شکایت کردند؟ از نظر اخلاقی هم می تونی بهش نگاه کنی: فرض کن حتی سارق مصلح باشند ایا اخلاق حکم می کنه این ها و خانواده شان از حقوق انسانی محروم باشند؟ مادرشون باید این جوری دیدار داشته باشه؟ بابا در روزگاری زندگی می کنیم که دادگاه ها علاوه بر این که علنی هست حضور هیات منصفه پر رنگ تر از همیشه هست به جای یک قاضی 2 یا حتی 3 قاضی مسئول دادرسی می شوند آیا اخلاق دادرسی در این حکم اعدام رعایت شده؟ دوم این که برای رسانه ها و احزاب و شبکه های اجتماعی و ... به عنوان اجزای حوزه عمومی ایران نباید فرق کنه که از حقوق انسانی چه کسی دفاع می کنند حالا این فرد می خواهد مجرم باشه یا نه عیر خودی باشه یا خودی .... من اگر جای شما بودم به دو نکته اعتراض می کردم یکی این که چرا باید تا این اندازه حقوق انسانی پایمال بشه و دیگر این که چرا این قدر رسانه های ما هژمونی های سیاسی مسلط در جامعه ما رو نمایندگی می کنند تا اون جا که چشمشون رو بر این اتفاق می بندند" یک نگاهی به مطبوعات دیروز بیاندازید... همین جا ها هست که پتانسیل های رسانه ای یک سایت مشخص می شه فکر کنم ایران گلوبال شما باید تقویت بشه

پاسخ کیانوش توکلی :

ایران گلوبال با هر گونه اعدام چه سیاسی و چه جنایی مخالف است. بنابراین اتهاماتی که رزیم برای اعدامیان طرح می کند ، چندان توجه ای نمی کند ، چرا که کار ما نه قضاوت که اطلاع رسانی است .خبر مربوط به اعدام این دو برادر را از چند روز پیش ما مرتب گزارش می کردیم ؛متاسفانه خبر ها بگونه ای تنظیم می شد که معلوم نبود بلاخره «جرم» و یا اتهام این دو برادر چیست.!.من به چند سایت خبری مراجعه کردم و بالاخره متوجه شدم که «اتهام » و نه« جرم» این دو برادر سرقت بوده است و از این رو اینجانب در گزارش خبری دیروز سه شنبه 17 ماه مه «اتهام» سرقت را قید کردم .

امروز که به بالاترین مراجعه کردم متوجه شدم موضوع سیاسی بودن برادران فتحی زیر علامت سئوال رفته است.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.