رفتن به محتوای اصلی

عملیات ایذائی هسته های مقاومت مدنی در محله های فقیر نشین
25.02.2011 - 15:43

هسته های مقاومت مدنی، همواره مراقب آن هستند که از طریق تجمع های اعتراضی آن ها، هیچ صدمه ای به مردم عادی وارد نشود. اما در مقابل، با حرکات ایذائی خود، می کوشند نیروهای سرکوب را غافلگیر کنند. در حرکات فردی، قرار است آن ها در فرصت های مناسبی که به دست می آورند، با پنچر کردن خودروهای نیروهای انتظامی و پرتاب سنگ با تیر و کمان به سوی موتور سواران حکومتی حضور نامرئی خود را به آنان نشان بدهند. آن ها با تغییر دائمی محل تظاهرات خود، سبب تحرک دائمی نیروهای سرکوب می شوند و امکان استراحت و تجدید قوا را از این نیروها سلب می کنند.

عملیات ایذائی هسته های مقاومت مدنی در محله های فقیر نشین شهرهای ایران

براساس اطلاعاتی که از ایران رسیده، هسته های مقاومت مدنی در محله های فقیرنشین تهران و چند شهر بزرگ دیگر شکل گرفته و به سرعت در حال افزایش است. هدف این هسته ها، بیدار کردن ساکنان محروم محله های فقیر نشین و بسیج آن ها برای مبارزه مسالمت آمیز است. اعضای این هسته ها، برای کاهش آسیب پذیری، در مرحله اول از جوانانی تشکیل شده که به یکدیگر کاملا اطمینان دارند. اما تعداد هسته های کوچک همواره افزایش می یابد.

اعضای هسته های مقاومت مدنی، برای بالا بردن روحیه مبارزاتی در محله های فقیر نشین، در هر فرصت مناسبی، به صورت ناگهانی، در یکی از گذرگاه های مهم یک محله جمع می شوند و با دیوار نویسی و شعار دادن فریاد اعتراض خود را به سرکوب و فقر و بیکاری بلند می کنند، اما به محض آن که احساس کردند نیروهای سرکوب دارند به محل نزدیک می شوند، به سرعت متفرق می شوند و در فاصله ای کوتاه، در محلی دیگر به یکدیگر می پیوندند و دوباره شعار می دهند. آن ها برای آن که امکان شناسائی خود را از سرکوبگران سلب کنند، تا زمانی که از پشتیبانی و همراهی ساکنان محله خود اطمینان حاصل نکرده اند، در محله خودشان دست به تظاهرات نمی زنند، بلکه تجمع های ناگهانی و اعتراضی خود را، با قرار قبلی در محله ای دیگر تشکیل می دهند.

هدف دیگر هسته های مقاومت مدنی، پخش نیروهای سرکوب در سراسر شهرهای بزرگ است، به گونه ای که حکومت سرکوبگر نتواند همه نیروی خود را برای مقابله با تظاهرکنندگان در مناطق مرکزی و مهم شهرها متمرکز کند. هسته های مقاومت مدنی با این روش ساده و کم هزینه مبارزاتی به دو نتیجه قطعی خواهند رسید. از یک سو با مجبور کردن نیروهای سرکوب به تحرک دائمی سبب می شوند که حکومت نتواند ادعای واهی آرامش اوضاع و تسلط بر آن را به مردمی که تاکنون از صحنه اعتراضات دور بوده اند تحمیل کند. و از سوی دیگر، جوانان محله های فقیر نشین، به تدریج جذب حرکت های اعتراضی خواهند شد و بر نیروی جنبش خواهند افزود.

براساس گزارش های رسیده از تهران، قرار است اولین تجمعات این هسته ها در روز سه شنبه 11 اسفند در محله های میدان شوش، میدان خراسان، شهرری، ورامین، میدان شهدا، نارمک، تهران پارس، سرآسیاب دولاب، سرچشمه، منیریه، میدان گمرک و چند محله دیگر برپا شود. مدت هر همایش اعتراضی حداکثر یک ساعت اعلام شده است. محل تجمع های بعدی، محل های پیشین نیست، بلکه در همان روز تعیین می شود. در رشت، اصفهان، مشهد، شیراز، قزوین، کرمانشاه، سنندج، مریوان، مهاباد، مسجد سلیمان، اهواز، خرم آباد، بروجرد و چند شهر دیگر نیز، هسته های مقاومت مدنی برای حضور ناگهانی در محله های فقیر نشین اعلام آمادگی کرده اند

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
ایمیل دریافتی

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.