رفتن به محتوای اصلی

همایش اعتراضی امروز معلمان در اردبیل
12.03.2015 - 16:17

 

700 معلم اردبیلی امروز، 21 اسفند 1393، در اداره ی کل آموزش و پرورش اردبیل گرد هم آمدند و به نابرابری و ستم بر آنان از سوی رژیم جمهوری اسلامی اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، معلمان با شعارهایی  به کمی دستمزد خود اعتراض کرده، خواستار افزایش بودجه ی آموزش و پرورش برای افزایش حقوق معلمان شدند. 

یکی از معلمان حاضر در همایش  امروز در گفتگو با ایلنا اعتراض امروز معلمان در ادبیل را دنباله ی همایش های اعتراضی معلمان ظرف یک ماه اخیر و به ویژه پی‌گیری مطالبات مطرح شده در همایش های  سراسری معلمان در روز دهم اسفند ماه دانست. 

این معلم گفت: به دلیل کمبود بودجه ی وزارت آموزش و پرورش در هنگام تصویب بودجه، هر سال حتی در اولین روزهای سال هم صحبت از کسری بودجه است و این نشان می‌دهد اساساً  بودجه‌ ی این وزارتخانه دارای اشکال است. 

به گفته ی این معلم، اگر اشکالی فردی در بودجه نویسی وجود داشت نهایتاً  یک یا دو سال این اشتباه اتفاق می‌افتاد در حالی که درآمد معلمان ۳۵ سال است که تحت تاثیر بودجه از هزینه‌های زندگی عقب افتاده است و با تکرار هر ساله این اشتباه بر شکاف بین درآمد و هزینه‌های زندگی معلمان افزوده شده است. 

گفته می‌شود در تجمع امروز معلمان،  صابر سپهری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با حضور در جمع معترضین به گفتگو با آنان پرداخت. 

تجمع صنفی معلمان ظهر امروز در حالی خاتمه یافت که معلمان استان اردبیل دو تومار جداگانه را خطاب به دو مقام عالی‌تبه کشور امضا کردند.

همایش معلمان اردبیلی در حالی برگزار شد، که غلامحسین گنجی، رئیس انجمن اسلامی معلمان استان اردبیل ضمن مخالفت با این همایش به خبرگزاری فارس گفته است: هیچ برنامه‌ای در قالب تجمع و یا تحصن معلمان در استان اردبیل در نظر گرفته نشده و ما مطالبات به حق معلمان را ازطریق "نهادهای مربوطه" با برقراری "تعامل مثبت و سازنده"  پیگیری می کنیم.

انجمن اسلامی معلمان، نهادی سیاسی ـ امنیتی است که به منزله ی ستون پنجم رژیم در میان معلمان عمل می کند.  غلامحسین گنجی همچنین اظهار داشته که مجوز کانون صنفی معلمان  در استان اردبیل لغو شده است. 

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

کاوه جویا

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.