رفتن به محتوای اصلی

چرا آسانژ به میل حکومت اسلامی افشاء نمی سازد؟
26.12.2010 - 14:22

هيچ حکومت و تمدني از بيرون مضمحل نمي شود بلكه از درون مي پا شد. مرحله پوسیدگی رژیم اسلامی از مدتهای طولانی آغاز گردیده است.موقعی که محمد خاتمی در دوم خرداد سال 76 مانند گورباچف وعده اصلاحات داد و وقتی نتیجه نداد وبا گریه وزاری از مردم پوزش خواست و از آن لحظه امید به درمان رژیم اسلامی به یاس گرائید اما اوج ناامیدی به اصلاح نظام در کودتای انتخاباتی 22 خرداد سال 88 به وقوع پیوست ومردم راه مقابله با حکومت را برگزیدند وبرای اعتراض به خیابانها آمدند وبخش وسیعی از دولت مردان سابق جمهوری اسلامی بسرعت غیر خودی گردیده واز آن لحظه به بعد آنها جزو رهبران فتنه نامیده می شوند که اخیر ا به گفته موسی قربانی: سران فتنه محارب و ممنوع‌الخروجند!

اینجا بخوانید

! پروسترايكا و گلاسنوس دو طرح تحول اجتماعي و اقتصادي ارائه شده توسط گورپاچف در شوروي سابق بود كه به سياست درهاي بازاعتقاد داشت که با سد استبداد نهادینه شده حکومت شوروی مواجه گردید وجان سختی های دستگاه حاکمه ارتدوکس آنرا به شکست کشانید و ارودگاه سوسیالیسم فرو ریخت و همه تلاش های گورباچف هیچ نتیجه ای نداد. اینک نیز فروپاشی ساختار حکومت اسلامی با اردوگاه اسلامی در منقطه خاورمیانه در حال ریزش هست!همه حکومت های ایدولوژیک وفرقه ای جهان با فراز و نزول مواجه می شوند و هیچ راهی برای نجات آنها دیده نمی شود!

«مشاور احمدی‌نژاد: متکی سجده کند، احمدی‌نژاد در برکناری‌‌اش تعلل کرد. مشاور رئیس‌جمهوری گفت: تنها از یک منظر می‌توان تصمیم رئیس جمهور درباره عزل وزیر امور خارجه را مورد سوال قرار داد و آن اینکه چرا در اتخاذ این تصمیم تعلل کرده است.اینجا بخوانید

نگاه کنید که چه با خفت و خواری از زحمات پنج ساله وزیر امور خارجه خویش یاد می کنند ؟

نیکیتا خروشچف رهبر اتحاد شوروی پس از جنگ جهانی دوم هنگامیکه در سفر بسر می برد توسط باند نه نفره لئونید برژنف برکنار گردید و تا آخر عمر در ویلائی در حومه مسکو زیر نظر کا گ ب زندگی کرد!

اما چرا رهبران جمهوری اسلامی نیز از درهای باز وحشت دارند. اینک ژولیان آسانژ همه درهای بسته را با علنی کردن اسناد محرمانه گشوده است که به مذاق رژیم اسلامی خوش نمی آید!

عصر ارتباطات را که در حال حاضر و در سایه رشد اینترنت اتفاق افتاده است وما در این برهه حساس در آن بسر می بریم ـ براستی باید دوران طلائی «علنیت یا گلا سنوس» روسی نامید!گورباچف با شعار گلاسنوس برای مبارزه سیاسی و اصلاحات اتحاد شوروی به میدان آمد که در فقدان اینترنت هیچ موفقیتی نداشت!شاید اگر در دوره گلاسنوس و پروستاریکا اینترنت وجود می داشت وافشاگری ها براحتی به وقوع می پیوست شانس پیروزی برای میخائیل گورباچف بسیار بیشتر می شد.دولت های استبدادی و ایدولوژیک همواره از سکوت و بی خبری مردم بهره جسته اند تا به حکومت خود ادامه دهند! نمونه روشن اینرا می توان در سخنان اخیر حیدر مصلحی بعنوان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بدرستی درک کرد!

«وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در سخنانی در نشست دستاوردهای ایرانیان خارج کشور، «ایمیل‌ها» را بهترین ابزار برای «ارتباط بیگانگان با داخل کشور» در جریان اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۸۸ خواند و اذعان کرد که مأموران این وزارتخانه به رغم رمزگذاری ایمیل‌ها به سرعت آنها را رمزشکنی کرده و بر آنها تسلط دارند.»خبرگزاری فارس و ایلنا "

جمهوری اسلامی همواره از پیشرفت ها ودست آوردهای غرب برای کاربرد های حکومتی برای خود بهره جسته است اما اگر همان پدیده غربی به خدمت اپوزیسیون در آید آنگاه از نظر رهبران حکومت اسلامی مذموم ، مطرود خلاف شرع ، حرام و وسیله مرموز بیگانگان اعلام ومعرفی می گردد!

این روزها رژیم اسلامی ایران از افشاء گری های آسانژ در سایت اینترنت جهانی ویکی لیکس کلافه شده است!رژیم حاکم برایران تاکنون نارضایتی خود را به اشکال گوناگون از افشاء گری های ویکی لیکس نشان داده است اما در عین حال از موضع خود محوری خویش مبنی بر صهیونیست بودن ژولیان آسانژ دست بردار نیست!؟ برای نمونه سایت اینترنتی وابسته به محسن رضائی «تابناک» با ویکی لیکس به چانه زنی پرداخته است که چرا افشاء گری های وی علیه رژیم صهیونیستی (اسرائیل) فقط دو درصد بوده است؟انتشار اسناد صهیونیست ها در ویکی لیکس؛ فقط 2 درصد! اینجا بخوانید

رژیم اسلامی ایران که تاکنون از افشاء گری های ویکی لیکس کاملا مستحفیظ شده است اما درعین حال غصه رژیم اسرائیل را می خورد که چرا از نعمات نفیس افشاء گری های سایت اینترنتی ژولیان آسانژ که بسیار آسان همه مدارک محرمانه را علنی می سازد ،اما چرا به همان اندازه دولت اسرائیل را از حیث افشاء گری ها محروم ساخته است؟رژیم اسلامی همواره بدنبال شریک جرم هست!برای مثال اگر در ایران فقر بیداد می کند،رهبران رژیم از فقر مردم فرانسه سخن می گویند تا خود را تبرئه سازند!حاکمان می گویند اگر در ایران آزادی نیست در انگلستان نیز دانشجویان سرکوب شده اند !اگر در ایران امنیت نیست در امریکا نیز از ساعت هشت شب به بعد نمی توان بیرون آمد! اگر اسناد محرمانه نظام اسلامی توسط ژولیان آسانژ افشاء می شود که رهبران جمهوری اسلامی هرگز آنرا نخواهند پذیرفت اما رهبران اسلامی بلافاصله برای یافتن شریک جرم فعال می شوند وبرای مثال از اینکه چرا موارد محرمانه اسرائیل افشاء نشده است و به اعتراض در می آیند؟سئوال اسا سی در اینجاست که اگردر آینده نزدیک اسناد محرمانه اسرائیل نیز توسط ویکی لیکس به اندازه کافی منتشر شود ، آِیا رهبران جمهوری اسلامی به درستی اسناد افشاء شده توسط ویکی لیکس در مورد نظام اسلامی اعتراف خواهند کرد؟

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.