رفتن به محتوای اصلی

به گفتۀ اسرائیل تنش میان حزب الله و تهران بالا گرفته است
16.12.2010 - 18:11

همزمان با سخنرانی شیخ حسن نصر الله به مناسبت روز عاشورا روزنامۀ اسرائیلی "ژروزالم پست" از افزایش تنش میان رهبران حزب الله و مقامات حکومت اسلامی ایران نوشته است.

"ژروزالم پست" به نقل از موساد سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل نوشته است که رژیم جمهوری اسلامی ایران در نتیجۀ تحمل مجازات های بین المللی 40 درصد از بودجۀ سالانه حزب الله لبنان را که قریب یک میلیارد دلار برآورد می شود کسر کرده و همین موجب تنش میان رهبران حزب الله و مسئولان جمهوری اسلامی ایران شده است. منابع اطلاعاتی اسرائیل همچنین ادعا می کنند که اختلافات میان حزب الله و رژیم تهران به عرصه های دیگر نیز سرایت کرده است. حزب الله مخالف دخالت های سپاه پاسداران در عملیات و اقدام های خود است. در پی قتل عماد مقنیه مغز متفکر نظامی حزب الله، جمهوری اسلامی ایران سردار پاسدار حسین مهدوی را برای پر کردن خلاء هدایت نیروهای نظامی حزب الله راهی لبنان کرد و نامبرده همچنان در بیروت به سر می برد. از نظر تهران سردار پاسدار حسین مهدوی که عضو واحد قدس سپاه پاسداران ایران است مسئول کنترل عملیات حزب الله به شمار می رود و مقامات حزب الله و شخص حسن نصرالله با دخالت های او در امور این سازمان سخت مخالفند.

در این حال، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل و دولت این کشور نگرانند که در صورت نشر نتیجۀ تحقیق دادگاه بین المللی تحقیق در مورد قتل رفیق حریری که صریحاً حزب الله را متهم به ترور نخست وزیر پیشین لبنان کرده، حزب الله اقدام به کودتا در لبنان کند و این کشور را وارد دوره ای طولانی از بحران و بن بست سازد.

 

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده بوده و لزوما سیاست یا موضع ایرانگلوبال را منعکس نمی‌کند.

ایران گلوبال
برگرفته از:
http://www.persian.rfi.fr

فیسبوک - تلگرامفیسبوک - تلگرامصفحه شما

توجه داشته باشید کامنت‌هایی که مربوط به موضوع مطلب نباشند، منتشر نخواهند شد! 

افزودن دیدگاه جدید

لطفا در صورتیکه درباره مقاله‌ای نظر می‌دهید، عنوان مقاله را در اینجا تایپ کنید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

لطفا نظر خودتان را فقط یک بار بفرستید. کامنتهای تکراری بطور اتوماتیک حذف می شوند و امکان انتشار آنها وجود ندارد.

CAPTCHA
لطفا حروف را با خط فارسی و بدون فاصله وارد کنید CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.